Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo,

Al een poos ben ik aan het rondneuzen naar een smartphone welke wat compacter is dan de 5" welke momenteel de standaard lijken te voeren. Ik doel dan eerder op toestellen tussen de 4.3" en 4.7".
Ik merk dat het nogal lastig is om nog toestellen te vinden die niet zo megagroot zijn dat mensen moeite hebben om het toestel makkelijk en met één hand te bedienen (de zogeheten phablet hype).

Er zijn tenslotte ook mensen met wat kleinere handen en mensen die vinden dat een toestel juist wat compacter mag zijn (ik ben overigens niet voor mezelf op zoek maar voor iemand anders.... ;) ).

Het enige wat ik momenteel lijk te kunnen vinden is het volgende:

Samsung S4 mini Klik Toestel is wat kleiner/compacter en daardoor lijkt het ook nogal populair, maar dit geval komt inmiddels al weer uit 2013.

Sony Xperia Compact Z1/Z3 Klik Tja, eindelijk een wat nieuwer toestel dat de naam 'compact' draagt, maar de afmetingen zijn in breedte en hoogte slechts 1-2 millimeter kleiner dan mijn Nokia Lumia 925 (en dat is gewoon een normaal/groot formaat toestel vind ik).

Karbonn Sparkle V Klik Ja, dit toestel zou dan wellicht net wat compacter zijn. Eigenlijk niet bedoeld voor de Europese markt. Heeft Android One en daardoor ook ietsje minder snelle hardware.

Mijn voorlopige conclusie is dus, dat ik niet beter lijk te kunnen vinden dan het bovenstaande en voor ieder toestel valt wel wat te zeggen (1. net wat ouder, 2. helemaal niet zo 'compact' en 3. budget smartphone).

Ik vraag me dus af of er meerdere mensen zijn welke zich hier wel eens in hebben verdiept en/of er inmiddels ook andere (goede) alternatieven zijn gevonden?

Opzich heb ik niets tegen chinese smartphones zolang de reviews goed zijn en er een (legitieme) mogelijkheid is om hier een Nederlandse Android versie op te krijgen.
Ik zou graag te weten komen wat er nog meer voor toestellen zijn!

PS.
Opzich was mijn vraag ook wat algemener bedoeld (bijvoorbeeld ook voor Windows Phones). Maar deze forums maken ook een scheiding tussen platformen. Daarnaast leek ik momenteel bij de huidige generatie WP toestellen al helemaal geen compact toestel te kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 03-12-2014 09:32 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Xiaomi MI2S is ook een optie. Qua specs is hij zeker nog high-end te noemen deze dag, en heeft een 720p scherm op 4,3", heel wat beter dan die Sparkle V die je noemde. Voor €220 incl. verzendkosten en verzekering is het echt wel beter dan toestellen in dezelfde prijsklasse hier.

Nederlandse android is geen enkel probleem, er zijn stabiele MIUI multilang roms, CM11 roms en AOSP roms verkrijgbaar en zelfs een heel stabiele Lollipop ROM (mits je bluetooth audio niet zo belangrijk vindt).

(ik heb zelf een MI2 gehad, en heb nu een MI2S, fantastische toestellen).

[ Voor 7% gewijzigd door Mavamaarten op 03-12-2014 09:34 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Interessante vraag, ik liep laatst tegen hetzelfde probleem aan. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de Motorola Moto G (4.5", vind ik al erg groot), maar de nieuwste versie van dit model heeft ook al een 5" scherm... :/

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 03-12-2014 09:33 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Bedankt voor jullie input tot dusver.
Als ik de specs van de MI2S naast de Samsung S4 mini leg dan gaan ze wel erg nek aan nek, waarbij de samsung eigenlijk nog net ietsje kleiner is (de schermresolutie van de samsung is net wat anders opgebouwd maar a la).

http://www.phonearena.com...-S4-mini/phones/7887,7788

Mochten er nog meer alternatieven zijn dan hoor ik het graag!

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 03-12-2014 11:11 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:02
Da_maniaC schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:11:
Bedankt voor jullie input tot dusver.
Als ik de specs van de MI2S naast de Samsung S4 mini leg dan gaan ze wel erg nek aan nek, waarbij de samsung eigenlijk nog net ietsje kleiner is (de schermresolutie van de samsung is net wat anders opgebouwd maar a la).
Als je alleen naar formaat kijkt wel, maar verder is de MI2S is alle opzichten vele malen beter (resolutie, processor, werkgeheugen, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de moto g 4g versie dan is overal nog te koop en lollipop update
Pagina: 1