Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Sinds een klein weekje loop ik tegen een probleem aan m.b.t. dns resolving door m/n Netgear WNDR3700. De Netgear heeft al jaren altijd zonder problemen gedraaid maar sinds een aantal dagen het volgende.

Opstelling:

Ziggo Ubee modem (oud model zonder wifi etc.) die een public ip doorgeeft aan de WAN kant van m'n Netgear. Netgear deelt DHCP naar m'n pc's uit en geeft daarbij z'n eigen LAN ip door als prim. DNS (en gateway uiteraard). Netgear forward de DNS requests over de WAN naar de Ziggo DNS (212.54.etc.).

Probleem:

Ineens merkte ik dat ik 's ochtends geen internet meer had op m'n pc's (wired) en mobiel via wifi. Wat dingen geprobeerd waaruit bleek dat na een reboot van de Netgear weer internet had. Na 2 ochtenden dit gedaan te hebben. Verder gekeken en erachter gekomen dat de Netgear dus ineens geen DNS requests forward en ook zelf geen dns requests doet (ingebouwde registratie naar DynDNS werkte ook niet meer).

Op dit moment m'n pc en telefoon maar handmatig een Ziggo dns gegeven en dan werkt alles prima.

Ik heb echter geen enkel idee waarom de router ineens niets meer met de DNS doet. De laatste firmware heb ik er vorige maand ofzo op gezet. Ik ben zelfs gisteren nog een firmware terug gegaan omdat ik online wat problemen met de nieuwe firmware tegenkwam. Dit heeft niet geholpen. Van Netgear krijg ik nog geen antwoord.

Iemand ideeen hierover of klinkt dit probleem bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 638774

Grappig DJ,

Ik heb exact hetzelfde probleem. UBEE Modem en WNDR3700. Elke dag valt of snachts is het internet een keer weg.
Op de telefoon een melding toegangspunt in gebruik.
Op de draadloze laptops is het signaal weg.
Op de bedrade PC wel het netwerkicoon actief en zegt internetaccess maar de browser geeft error met DNS.
Reset van de NetGear en hup alles werkt weer.
Alle PCs en telefoons gechecht met virus scan en malwarebytes maar die zijn schoon.

Ik heb automatisch IP toewijzen aanstaan. Misschien is daar iets mis mee? (Omdat de telefoon aangeeft toegangspunt in gebruik)

Ik ga jouw settings eens proberen.
Een keer resetten op een dag is niet erg, maar als je uitzending gemist mist omdat je internet eruit vliegt.... ;)
Zonder dollen ik vind het verschrikkelijk irritant en ik heb het nu ongeveer 3 weken. Elke dag 1 x.
Iemand anders een idee?
Ik ga Ziggo Helpdesk vanavond ook eens vragen of ze iets kunnen vinden in het log van de modem.
Het zal wel niet aan hun kant liggen ;) maar je weet nooit.

Zit jij in regio Utrecht?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 638774 op 05-12-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-07 22:10

larshack

Zonder melk en suiker

Bekend probleem met Ziggo DNS. Stel je router in op openDNS of Google DNS.
Is mogelijk wegens capaciteitsproblemen bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TNX larshack.
Ik ga het vanavond eens proberen en het een weekend aanzien.
Ik laat maandag weten of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Anoniem: 638774 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:47:
Grappig DJ,

Ik heb exact hetzelfde probleem. UBEE Modem en WNDR3700. Elke dag valt of snachts is het internet een keer weg.
Op de telefoon een melding toegangspunt in gebruik.
Op de draadloze laptops is het signaal weg.
Op de bedrade PC wel het netwerkicoon actief en zegt internetaccess maar de browser geeft error met DNS.
Reset van de NetGear en hup alles werkt weer.
Alle PCs en telefoons gechecht met virus scan en malwarebytes maar die zijn schoon.

Ik heb automatisch IP toewijzen aanstaan. Misschien is daar iets mis mee? (Omdat de telefoon aangeeft toegangspunt in gebruik)

Ik ga jouw settings eens proberen.
Een keer resetten op een dag is niet erg, maar als je uitzending gemist mist omdat je internet eruit vliegt.... ;)
Zonder dollen ik vind het verschrikkelijk irritant en ik heb het nu ongeveer 3 weken. Elke dag 1 x.
Iemand anders een idee?
Ik ga Ziggo Helpdesk vanavond ook eens vragen of ze iets kunnen vinden in het log van de modem.
Het zal wel niet aan hun kant liggen ;) maar je weet nooit.

Zit jij in regio Utrecht?
Ik zit in Zoetermeer.

Ik heb vorige week maar een ticket bij Netgear geopent. Kijken of zij nog ideeen hebben. Het zou aan de Ziggo DNS kunnen liggen maar dan vind ik het vreemd dat m'n pc's ingesteld met dezelfde Ziggo DNS (statisch) het wel doen en de Netgear niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het log van de Netgear uitgelezen na een weekend wel internet te hebben gehad zonder storing.
Vanochtend dus weer. inloggen op router (intern netwerk dus) gaat wel.
In het log een aantal meldingen Lan from remote, maar kan de windows pdate zijn maar ook een paar DDos attack meldingen. start ongeveer om 1 uur 25 snachts.

DNS heb ik nog niet omgezet.
Virus en malwarebytes geven niks aan.
Hoogst irritant allemaal.
Ik ga de passwords maar eens aanpassen en dynamic IP maar eens uitzetten.
Dan maar alles statisch, geeft wel weer gezeik met de DUNE mediaspeler maar goed.
:(

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 638774 op 09-12-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14
Ik heb sinds een paar weken exact hetzelfde probleem met m'n WDR 3700 op ON (glasvezel Eindhoven). Heeft ook jaren prima gedraaid met zowel UPC als ON.

Een reset is nodig om het weer te laten werken. Mogelijk dat de forwarding DNS op de router crasht door bv een software incompatibiliteit met de DNS server van de ISP (Ziggo resp. ON)?

Iig zeer irritant.

Afaik kan de WDR3700 niet geconfigureerd worden om een alternatieve DNS te gebruiken dus resteert de optie om OpenWRT erop te gooien (indien je een hardware revisie hebt die dat ondersteunt). Waarschijnlijk werkt de forwarding DNS service op de router dan ook meteen zonder problemen.

edit:
En we zijn niet de enigen: http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=94089 :X

[ Voor 41% gewijzigd door Rukapul op 12-12-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx voor de link.
Zijn we idd niet de enigen. Het is wereldwijd.
Ik dacht dat het een tijdje goed ging maar mijn familie restarte gewoon de router 8)7 dus het ging nog steeds elke dag fout.
Het is nu al zo erg hier dat als de internetradio aanstaat we de router om de 2 of 4 uur moeten resetten.
Daarnaast geeft het log nog steeds aan die LAN access from Remote en DDOS attacks aan.
Wat ik daar nou mee moet geen idee. Het waren er ook niet veel.
Hebben die k*t hackers nou niks anders te doen? Maar goed kan ook de (windows) update zijn.
Laptop van mijn vrouw was vandaag de enige die nog een wireless verbinding had.
Ik heb wel het idee dat de link met mobieltjes en tablets er wel iets mee van doen heeft.

Wel slecht dat NETGEAR er geen update voor heeft.
Helaas een reden om bij vervanging over te stappen op andere merken.
Volgens het Netgear topic lost een opensource firmware een hoop op. Echter als je er niet in thuis bent is dit best wel ingewikkeld (vind ik).
Dus als iemand een jip en janneke uitleg heeft hoe dit te doen, post het hier.
Ik ga me er maar eens in verdiepen... leerzaam misschien.

Update: Nog wat zoeken op internet laat zien dat de internet drop misschien ook kan worden opgelost met een downgrade: http://www.tomshardware.c...7574-42-wndr3700-problems
Versie 1.0.16.98 schijnt dit probleem nog steeds te hebben. dus ik ga eens kijken of terug naar V1.0.4.68 wat stabiliteit brengt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 638774 op 27-12-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14
Beetje een drogredenering, want elk ander merk opereert gelijk op het vlak van updates bij budget routers. En ja, deze router was wat duurder, maar met <100 euro nog altijd in het budget segment.

Ik heb overigens OpenWRT op de router gezet. In principe is dat heel eenvoudig al moet ik toegeven dat het deze keer iets meer voeten in de aarde had omdat er iets mis ging door toeval of door een fout van mij. Een 2e poging werkte later direct :) Nou moet ik zeggen dat ik genoeg reserve apparatuur heb liggen :+

In principe kan het heel eenvoudig zijn:
http://wiki.openwrt.org/toh/netgear/wndr3700 (ik had een v1)
• juist file downloaden en via originele webinterface updaten (tip: download naast de 'factory' ook de andere om hem nog een keer te kunnen flashen just in case)
• op nieuwe webinterface inloggen (standaard direct beschikbaar zonder apart te hoeven installeren; telnet/ssh heb je ook niet nodig)
• wachtwoord instellen; ssh alleen aan LAN toestaan (en op WAN niet)
• Wifi aanzetten( 2.4GHz, 5GHz). (Geen idee of het toeval was, maar bij het zetten op de NL regio ging het bij mij de eerste keer mis).

Volgens mij heb je dan al een werkende setup :) Zorg wel dat je een eenvoudig routertje achter de hand hebt als je even in een impasse komt.

Een keer met OpenWRT spelen is een hele nuttig investering omdat je het kunt herhalen op andere routers en er een wereld aan features tot je beschikking komt.
Pagina: 1