Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beste mede Tweakers,

Vanaf vandaag zijn wij erachter dat de oude IT partij een domeinnaam heeft laten verlopen zonder ons daarvan op de hoogte te stellen.
Dit is een domeinnaam waar het hele bedrijf op draait.

Kan ik dit bedrijf per direct aansprakelijk stellen voor de geleden schade?

Alle hulp is welkom _/-\o_

Mvg,
Mitch

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:58

Ypho

Allround Nerd

Hangt er van af of je een contract hebt dat automatisch verlengd wordt, of automatisch stopt, en of de rekening is betaald uiteraard ;). Uiteraard is het handig/netjes om jullie op tijd op de hoogte te stellen, maar daar heeft niemand nu wat aan.

Aansprakelijk stellen zal lastig worden denk ik, want hoe bepaal je de geleden schade (als de tegenpartij al fout is). Als het goed is komen verlopen domeinnamen eerst 40(?) dagen in quarantaine om te voorkomen dat anderen deze kunnen registreren. Om een domein uit quarantaine te halen zitten wel kosten aan bij de meeste registrars. Wellicht dat je dit in overleg met de hostingpartij kan laten vergoeden. Maar nogmaals, ik weet niet wat voor contract jullie hebben mbt het domein.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypho op 03-12-2014 09:23 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Ypho schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:22:
Hangt er van af of je een contract hebt dat automatisch verlengd wordt, of automatisch stopt, en of de rekening is betaald uiteraard ;). Uiteraard is het handig/netjes om jullie op tijd op de hoogte te stellen, maar daar heeft niemand nu wat aan.

Aansprakelijk stellen zal lastig worden denk ik, want hoe bepaal je de geleden schade (als de tegenpartij al fout is). Als het goed is komen verlopen domeinnamen eerst 40(?) dagen in quarantaine om te voorkomen dat anderen deze kunnen registreren. Om een domein uit quarantaine te halen zitten wel kosten aan bij de meeste registrars. Wellicht dat je dit in overleg met de hostingpartij kan laten vergoeden. Maar nogmaals, ik weet niet wat voor contract jullie hebben mbt het domein.
Bedankt voor de reactie :)
Wij hebben hier verschillende bedrijven bij elkaar zitten.
Dit zijn allemaal los staande BV's en BVBA's.
De provider (oude IT partij) heeft nooit iets laten weten en het laatste factuur is in juni geweest welke netjes is voldaan.
Nu is hun verhaal dat ze meerdere keren geprobeerd hebben contact op te nemen (Email en Telefonisch) maar dat wij onbereikbaar zijn.
Wel leuk, zelf ben ik degene die hierover gaat en ik heb nog nooit 1 email en/of belletje gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:39

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je hebt het over de "oude IT partij". Hoe, en met welke afspraken is er destijds afscheid genomen van elkaar?

Als jullie alle contracten met hun opgezegd hebben is het in mijn ogen logisch dat hun werkzaamheden voor jullie ook stoppen en dat je als partijen eigenlijk niks meer met elkaar te maken hebben. Kortom, welke afspraken zijn er gemaakt?

Je geeft niet alle informatie, maar ik zou op basis van common sense zeggen dat dit nu de de verantwoordelijkheid is van jullie nieuwe IT-partij.
Web-Brielle schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:26:
[...]
Nu is hun verhaal dat ze meerdere keren geprobeerd hebben contact op te nemen (Email en Telefonisch) maar dat wij onbereikbaar zijn.
Wel leuk, zelf ben ik degene die hierover gaat en ik heb nog nooit 1 email en/of belletje gehad..
Tja, jullie hebben afscheid van elkaar genomen. Afhankelijk van de afspraken zijn ze misschien helemaal niet verplicht om contact met jullie op te nemen. Kijk nu eerst de destijds gemaakte afspraken even na.

[ Voor 36% gewijzigd door Question Mark op 03-12-2014 09:28 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Question Mark schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:27:
Je hebt het over de "oude IT partij". Hoe, en met welke afspraken is er destijds afscheid genomen van elkaar?

Als jullie alle contracten met hun opgezegd hebben is het in mijn ogen logisch dat hun werkzaamheden voor jullie ook stoppen en dat je als partijen eigenlijk niks meer met elkaar te maken hebben. Kortom, welke afspraken zijn er gemaakt?

Je geeft niet alle informatie, maar ik zou op basis van common sense zeggen dat dit nu de de verantwoordelijkheid is van jullie nieuwe IT-partij.
Er zijn meerdere domeinnamen welke nog door de oude partij gehost worden en onderhouden.
Dit omdat toen ik kwam alles net betaald was en het zonde is om 2K weg te gooien.
Al jaren gaat alles hetzelfde. Domein loopt bijna af, hun sturen email, wij geven akkoord, hun verlengen en sturen factuur.

Situatie afscheid IT partij:
De oude IT partij is weggegaan aangezien ze de oude systemen echt om zeep hebben geholpen.
Hierdoor ben ik samen met de eigenaar een BV gestart zodat ik alle IT zou overnemen.
De domeinnamen staan hier los van, die hielden ze gewoon in beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

Klinkt alsof jullie een contract zijn aangegaan voor een bepaalde tijd. Als in; het contract, en daarmee de dienstverlening moest door jullie expliciet voor het einde van het verlopen van het domein verlengd worden.

Ik denk niet dat je alles op de hostingpartij kan afschuiven. Waarom heb je zelf geen contact opgenomen om de status te controleren? Als dat domein zo kritisch was dan had je in mijn ogen, als bedrijf, zelf ook wat verantwoordelijkheid mogen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:58

Ypho

Allround Nerd

Web-Brielle schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:30:
[...]

Er zijn meerdere domeinnamen welke nog door de oude partij gehost worden en onderhouden.
Dit omdat toen ik kwam alles net betaald was en het zonde is om 2K weg te gooien.
Al jaren gaat alles hetzelfde. Domein loopt bijna af, hun sturen email, wij geven akkoord, hun verlengen en sturen factuur.

Situatie afscheid IT partij:
De oude IT partij is weggegaan aangezien ze de oude systemen echt om zeep hebben geholpen.
Hierdoor ben ik samen met de eigenaar een BV gestart zodat ik alle IT zou overnemen.
De domeinnamen staan hier los van, die hielden ze gewoon in beheer.
Dus de oude IT partij deed "alles", maar omdat het niet ging zou dit naar jou gaan, maar de domeinen bij hun blijven? Begrijp ik het zo goed? Wellicht ergens een miscommunicatie over de afspraken/contracten?

Hoe staan deze afspraken op papier? Better yet, hoe staan de domeinnamen geregistreerd? Op welke naam dan vooral (met het oog op de quarantaine periode waarin alleen de oude domeinnaamhouder deze uit quarantaine kan halen)?

Je kunt contact opnemen met de oude IT partij en ze wijzen op eventuele afspraken met betrekking tot de domeinen om deze uit quarantaine te halen, en weer te activeren. Maar wellicht kun je beter het hele oude IT bedrijf in de ban doen (ongeacht wie hier fout was) en dit zelf regelen... (maar dit hangt natuurlijk af wie de domeinnaamhouder is).

Als de domeinen zo belangrijk zijn, zou ik eerst de focus leggen om deze weer online te krijgen en daarna eens te gaan kijken hoe, wat en waar het fout is gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypho op 03-12-2014 09:38 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
lasharor schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:36:
Klinkt alsof jullie een contract zijn aangegaan voor een bepaalde tijd. Als in; het contract, en daarmee de dienstverlening moest door jullie expliciet voor het einde van het verlopen van het domein verlengd worden.

Ik denk niet dat je alles op de hostingpartij kan afschuiven. Waarom heb je zelf geen contact opgenomen om de status te controleren? Als dat domein zo kritisch was dan had je in mijn ogen, als bedrijf, zelf ook wat verantwoordelijkheid mogen nemen.
Omdat dit al jaren (5 jaar) zo gaat en wij (het bedrijf) dit proces gewend is.

Update:
De hosting partij erkend zijn fout (druk en verkeerde email adres standaard gebruikt. Ook toegegeven dat ze nooit gebeld hebben) en stuurt voor het einde van de middag het factuur.
Zodra deze betaald is (zelfde uur) zal het domein weer geactiveerd worden.

In ieder geval bedankt voor het helpen :)
Alle domeinen in hun beheer (nog 8-9) wordt direct de EPP code opgevraagd zodat dit in mijn eigen beheer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
Dus ze maken fouten bij het contact over het verlengen van de domeinnaam, waardoor het domein verloopt, maar ze activeren het domein pas weer zodra ze de nieuw aangemaakte factuur betaald hebben gekregen? Zou er snel weg wezen :)
Pagina: 1