Toon posts:

Systeemeisen meetopstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een systeem voor een meetopstelling (voor ganganalyse). Graag zou ik weten wat voor eisen onderstaande opstelling aan een systeem stelt, waar de bottleneck waarschijnlijk zal zitten enz. 'wat heb ik nodig om dit te draaien'

De opstelling:
- minimaal 2 webcams (720p, 60fps) die live beeld streamen naar een desktop
- op deze desktop komen de feeds binnen via 2 of meer instanties van VirtualDub
- met een applicatie (waarschijnlijk bandicam) neem ik de beelden synchroon, naast elkaar, op. Dit voor analyse achteraf
- er wordt waarschijnlijk ook een grote TV aangesloten waar ik het bureaublad op dupliceer (om de patiënt mee te laten kijken/feedback te geven)

Graag hoor ik jullie advies.

Bij voorbaat dank,

Jorik

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Er worden meestal van die leuke lijstjes meegegeven met vragen en een linkje richting componenten.

Eigen inzet wordt ook verwacht.

Maar als ik dit zo zie zou je denk ik wel uit de voeten kunnen met een pentium. 4GBA ram een leuk mobo met twee beeld aansluitingen.

Wordt alles opslagen of is het alleen laten zien en dan weer verwijderen of wordt het op een server opgeslagen?

In beide gevallen lijkt mij dan een kleine schijf voldoende. Een SSD zoniet dan misschien een SSD met hd

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reactie!

Ja, dit heb ik zien staan, maar ik heb links en rechts ook bekenden van mij gevraagd om advies, en ze zijn het niet eens. De ene dringt aan op i7, de ander zegt dat een i5 het ook moet kunnen trekken. Goede grafische kaart of niet, ik heb het allemaal gehoord. Vandaar dat ik jullie zo onbevooroordeeld mogelijk wil benaderen.

M.b.t. je aanvullende vragen: de filmpjes worden ook opgeslagen. Ivm opslagruimte dacht ik zelf aan een h264 encodering, anders loopt de filesize behoorlijk snel uit de hand. Als dit problemen geeft met realtime wegschrijven, zou die encodering ook achteraf kunnen.