Toon posts:

TNT32 ruilen voor een TNT16, doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil mijn Diamond Viper V770 TNT2 32MB AGP gaan ruilen voor een ASUS V3400 TNT1 16 MB AGP met TV-OUT (composiet video variant)

Mij gaat het puur om die TV-OUT. Ik ben geen 'gamer' meer en wil gezellig samen met mijn vriendin O+ via mijn PC naar gedownde DIVX movies gaan kijken. Eventueel wil ik nog een DVD-spelertje aanschaffen en ook deze via het ASUS kaartje aansluiten op mijn pc.

Nou hoor ik heel tegenstrijdige berichten: De ene roept dat TV-OUT van nieuwe kaarten veeeeeel beter is dan van zo'n oud kaartje. De ander roept dat dit geen F*ck uitmaakt, omdat TV-OUT maar een rand-optie is in de ogen van de fabrikant...

Ik ben echter al tevreden als de kwaliteit gelijk is aan een normale TV-Film. Slechter dan VHS dan ga ik huilen.

Nog wat overige data: Ik heb een normale TV (Grundig) ongeveer 5 jaar oud en ben van plan om binnenkort een 100 Hz te kopen.

Verder is mijn CPU een PIII 700/112

http://www.asus.com.tw/products/addon/vga/agpv3400tnt/spec.html

Verwijderd

Misschien kan je er nog wat geld bij vragen... maar een gforce met TVOUT is ook niet zo duur meer, dus als je gewoon die 32mb verkoopt en van dat geld en een beetje xtra een nieuwe koopt in de shop... heb je ook nog een lekkere gaming-kaart ( :? ) :)

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Op woensdag 13 juni 2001 17:07 schreef MrFreeman het volgende:
Misschien kan je er nog wat geld bij vragen... maar een gforce met TVOUT is ook niet zo duur meer, dus als je gewoon die 32mb verkoopt en van dat geld en een beetje xtra een nieuwe koopt in de shop... heb je ook nog een lekkere gaming-kaart ( :? ) :)
Ja dat zou ik ook doen!

Trouwens met een Videokaartje die meer en sneller geheugen heeft kun je veel beter Filmpies kijken!

Kijk maar wat je doet.

Tegenwoordig heb je een GF2MX al voor 250 gulden + TV-OUT precies wat jij wilt.

Grt Hennep. ;)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Als je geen gamer bent ben je denk ik het best af met een Matrox G400 of G450 Dual Head. Die kaarten hebben een echt strakke TV-uit (Matrox is een echt video-bedrijf).

Je zou je TNT kunnen verkopen, dan moet je zo'n kaart voor ong. hetzelfde bedrag wel weer kunnen kopen lijkt me. Misschien iets meer...

Verwijderd

idd, Matrox G400/450 als het alleen om de TV-OUT te doen is, die zijn gewoon veel lekkerder van beeld

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb een Matrox Marvel G450 eTV, beeld kwaliteit is super alleen de drivers voor deze kaart zijn nog niet geweldig. Het cpu gebruik stijgt naar 50% bij het activeren van de dualhead functie. :( Kep matrox gevraagd. Ze zeggen dat dit met de volgende driver release verbeterd is. *D maarja wanneer is dat?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Matrox!

Verkoop je TNT2.
Koop een Matrox G450 DualHead 16Mb. SDRAM
Deze kaart kost maximaal 250,- en is echt
IDEAAL voor DVD en DiVX kijken op je TV.

Ik ga niet meer de moeite nemen om iedereen die een NVidia kaart met tv uitgang aanbeveelt van hun ongelijk te overtuigen want dat heb ik al zo vaak gedaan en nog blijven ze volhouden... :(

Mensen die de Matrox DH tv uitgang gezien hebben weten wel beter 8-)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik had in m'n vorige PC ook een Asus 3400 met TV in/out en het is een prima kaart. Als je 'm alleen maar voor TV wilt gebruiken is het ook een goeie keus, want er worden gewoon de Chronotel chips op gebruikt die op de nieuwe Asus kaarten ook zitten. Prima beeld met gewoon beeld en overscan. Als je met TV CC 2000 het contrast optimaal instelt dan heb je echt perfect beeld :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

De TV out kwaliteit van een TNT kaart is echt om te huilen, zou gewoon een 2e hands MX + tv out op de kop tikken.

Tip: ga voor de MSI die heeft nl. de beste TV-out.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 13 juni 2001 19:43 schreef Majestic het volgende:
De TV out kwaliteit van een TNT kaart is echt om te huilen, zou gewoon een 2e hands MX + tv out op de kop tikken.
Wat je zegt is echt niet waar. De Asus 3400 had destijds de beste TV out die er was, want de Viper 550 zoog inderdaad qua TV out. De Asus 3400 heeft een even goeie TV Out als de Asus 7100 (MX) en de Asus 7700 (dezelfde Chronotel chips).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat fijner is aan de GeForces tov de TNT's met TV-Out is dat die TwinView ondersteunen (GF2 (ook MX) dan). Je kunt deze zo instellen dat ie 'overlays' automatisch op je TV laat zien, dus dan start je gewoon mediaspeler met een divxje in een venster en dan zie je die op je TV in vol scherm, zonder muiscursor e.d.
Best handige feature vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik heb besloten toch maar te gaan ruilen. Ik heb gezien dat die Diamond kaart van mij nog maar 100 piek waard is. Als de beeldkwaliteit van de ASUS alsnog tegen valt schiet ik er niet zoveel bij in en koop ik alsnog die Matrox. :+

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik zag vandaag nog een G400DH aangeboden worden voor 125 piek, dus als je honderd terug krijgt voor je oude kaart... :)
Pagina: 1