Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510990

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een netwerk dat bestaat uit een tp link, (verbonden met de modem).

ik zou graag mijn netgear wnr3500 willen gebruiken om een draadloze overbrugging te maken van de tp link naar een ander deel van het huis.

Op de netgear zou ik dan een printer via een UTP kabel willen aansluiten.

Is dit mogelijk? en hoe stel ik beide apparaten zo in dat dit gerealiseerd wordt?

Graag een reactie, in niet al te moeilijke taal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je hier beschrijft is geen repeater maar een wireless bridge. Dat is maar goed ook, want de WNR3500 kan hoogstwaarschijnlijk niet als repeater fungeren, maar wel als bridge.

Mogelijk zit die optie in de default fw, zo niet kun je er een van de WRT's op zetten en dan alsnog voor elkaar krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke dan zal ik inderdaad een wireless bridge bedoelen.

Hoe zet ik dat op?
Ik log via het ip adres van de router in.

Ik kan dan de wireless repeating function selecteren. is dat de optie die ik moet hebben?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UKsdDhr.png

Fijn dat u bereid bent mij te helpen!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 510990 op 03-12-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, wat jij wilt heeft helemaal niets met een repeater te maken, dit is dan ook niet juiste setting. Je wilt een wireless bridge.

Het is jaren sinds ik met zo'n WNR3500 werk (had er ergens 2008/9 eentje), maar je zou kunnen kijken naar WAN setup bijvoorbeeld. Als het er niet tussenstaat kun je overwegen om DD-WRT/OpenWRT erop te flashen. Daar is de optie zeker aanwezig.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dit is wat er staat bij WAN.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UTiWU28.png
Volgens mij kan het dus niet met de huidige router firmware.

Hoe installeer ik een WRT op mijn netgear?
en welke moet ik dan hebben? DD-WRT of openWRT ?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wederom, heb afgelopen 5 jaar niet meer met zo'n ding gewerkt, dus ik kan je niet stap-voor-stap aan het handje houden. Begin eens te kijken op de sites van DD-WRT en OpenWRT (of Tomato of wat dan ook...) of de WNR3500 ondersteund is, en zo ja de instructies daar lezen en als het je wat lijkt volgen.

Dat gezegd, als je dat niet ziet zitten: dit is een hoogbejaard apparaat dat anno 2008 neusje van de zalm was, maar nu links en rechts ingehaald kan worden door een apparaat van EUR 25 - het is niet meer dan een low-end 2.4GHz-only 802.11n router met 2x2 MiMo.
Afhankelijk van wat je tijd waard is kun je ervoor kiezen om het te laten voor wat het is en een moderne low-end device dat als bridge kan werken te kopen (veel repeaters, AP's en routers kunnen dat, maar niet allemaal, dus check voor aanschaf)..

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-07 13:53
Je kan het volgende proberen:

Stel de WNR3500 in als Wireless Repeater. Vul als MAC adress, het MAC adres van de TP-Link in.
Let op: dat moet het MAC adres zijn van het wireless gedeelte.
Sommige routers hebben twee MAC's, 1 voor het LAN en 1 voor het WLAN. Bij sommige is het voor LAN en WLAN hetzelfde.
Vink de optie "Disable Wireless Client Association" aan.

Ik ga er vanuit dat je alleen de printer gaat aansluiten op de WNR3500 en dat ie niet ook nog draadloze clients moet "bedienen".

Misschien dat je in je TP-Link nog iets moet instellen om de verbinding met de Netgear toe te laten. ik vermoed van niet, maar je weet nooit.
Het kan mogelijk niet werken met WPA2 beveiliging. De oude Netgears ondersteunden Repeating/WDS in het verleden enkel met WEP beveiliging.

Zoals gezegd, het zou kunnen werken, geen garanties. Repeaters zijn eigenlijk "not done".

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 04-12-2014 22:13 ]

Pagina: 1