Ben al een tijdje aan het rondsnuffelen naar componenten voor een nieuwe game pc.
Nu heb ik de volgende opstelling bij elkaar geschraapt:
Videokaart:
Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD (ik wil sowieso een gtx 970, de Gigabyte leek mij de beste editie)
Moederbord:
Hier is twijfel tussen MSI B85-G43 Gaming en MSI H97 GAMING 3.
Welke van de twee is beter? Gezien de 4 euro verschil twijfel ik welke ik moet kiezen.
Wellicht is er nog een heel ander moederbord van de dezelfde prijsklasse die ik over het hoofd gezien heb, ik sta open voor alle suggesties! Misschien zelfs deze: Gigabyte GA-Z97X-SLI
Processor:
Hier is denk ik wel mijn grootste twijfel in de hele samenstelling, Intel Core i5-4460 Boxed of AMD FX-8350 Black Edition. Misschien zelfs de AMD FX-9370 Black Edition. Misschien is er nog wel een andere intel die beter is rond dezelfde prijsklasse, maar ik zie door de bomen het bos niet meer
.
Werkgeheugen:
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Deze leken mij, gezien ook de prijs, een van de beste opties. Maar wederom ben ik bang dat ik weer iets over het hoofd zie.
Geheugen:
Voor het geheugen heb ik de Crucial MX100 256GB op het oog. Dit moet sowieso een SSD zijn.
Voeding:
Seasonic S12G 450W leek mij een goede mogelijkheid, echter heb ik een beetje moeite met inschatten wat een goede voeding is.
En natuurlijk nog de behuizing, ik heb zelf de BitFenix Shinobi Red Duits Model op het oog. Alleen twijfel ik bij deze of alles gaat passen en ik heb eigenlijk het liefst dat alles redelijk stil is. Hoeft niet muisstil, maar het moet ook niet te veel lawaai maken. Design vind ik overigens wel belangrijker en ik hou van rode LED-verlichting verwerkt in de kast.
Tot slot vind ik het erg belangrijk om te weten of alles compatibel is met elkaar. Ik wil natuurlijk straks niet met een complete computer zitten die niet werkt. Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven op deze uiterst complexe situatie! Alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op Ultra kwaliteit
Wat mag het systeem gaan kosten?
€700-900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hierboven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet merkgebonden, enige waar ik in vast zit is de GTX 970.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet een mooi design zijn, maar wel functioneel.
Ga je overklokken?
Wellicht, maar hoeft niet per se van mij.
Nu heb ik de volgende opstelling bij elkaar geschraapt:
Videokaart:
Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD (ik wil sowieso een gtx 970, de Gigabyte leek mij de beste editie)
Moederbord:
Hier is twijfel tussen MSI B85-G43 Gaming en MSI H97 GAMING 3.
Welke van de twee is beter? Gezien de 4 euro verschil twijfel ik welke ik moet kiezen.
Wellicht is er nog een heel ander moederbord van de dezelfde prijsklasse die ik over het hoofd gezien heb, ik sta open voor alle suggesties! Misschien zelfs deze: Gigabyte GA-Z97X-SLI
Processor:
Hier is denk ik wel mijn grootste twijfel in de hele samenstelling, Intel Core i5-4460 Boxed of AMD FX-8350 Black Edition. Misschien zelfs de AMD FX-9370 Black Edition. Misschien is er nog wel een andere intel die beter is rond dezelfde prijsklasse, maar ik zie door de bomen het bos niet meer
Werkgeheugen:
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Deze leken mij, gezien ook de prijs, een van de beste opties. Maar wederom ben ik bang dat ik weer iets over het hoofd zie.
Geheugen:
Voor het geheugen heb ik de Crucial MX100 256GB op het oog. Dit moet sowieso een SSD zijn.
Voeding:
Seasonic S12G 450W leek mij een goede mogelijkheid, echter heb ik een beetje moeite met inschatten wat een goede voeding is.
En natuurlijk nog de behuizing, ik heb zelf de BitFenix Shinobi Red Duits Model op het oog. Alleen twijfel ik bij deze of alles gaat passen en ik heb eigenlijk het liefst dat alles redelijk stil is. Hoeft niet muisstil, maar het moet ook niet te veel lawaai maken. Design vind ik overigens wel belangrijker en ik hou van rode LED-verlichting verwerkt in de kast.
Tot slot vind ik het erg belangrijk om te weten of alles compatibel is met elkaar. Ik wil natuurlijk straks niet met een complete computer zitten die niet werkt. Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven op deze uiterst complexe situatie! Alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op Ultra kwaliteit
Wat mag het systeem gaan kosten?
€700-900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hierboven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet merkgebonden, enige waar ik in vast zit is de GTX 970.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet een mooi design zijn, maar wel functioneel.
Ga je overklokken?
Wellicht, maar hoeft niet per se van mij.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 164,- | € 164,- |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 354,- | € 354,- |
| 1 | BitFenix Shinobi Red Duits Model | € 63,50 | € 63,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,60 | € 93,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 893,- | |
[ Voor 33% gewijzigd door boiaz op 02-12-2014 22:53 ]