Upgrade naar game / develop systeem (max. €500)

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:05

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaat er Java op ontwikkeld worden en af en toe een spelletje. Ik verwacht niet de beste graphics maar verwacht wel een nieuwe COD of GTA5 te kunnen spelen evenals ETS2 en The Sims Daarnaast natuurlijk gewoon huis tuin en keuken surfen, mailen en tekstverwerken. Het is een vervanging van een systeem van 6 jaar oud. Dus de bedoeling is dat deze pc een beetje vergelijkbaar wordt met wat het systeem 6 jaar geleden was.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Duo E8500 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-EP45-DS4€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 0,-€ 0,-
1Scythe Ninja 2€ 0,-€ 0,-
1Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs mag zijn tussen de 400-500 euro. Assembleren kan en doe ik zelf!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 0,-€ 0,-
1WD Blue SATA 3 Gb/s, 320GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Centurion 590€ 0,-€ 0,-
1Sony NEC Optiarc AD-7200 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M620€ 0,-€ 0,-
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2K5 80GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Incl. een monitor met een resolutie van 1440 x 900 welke ook op termijn vervangen moet worden.
Incl. een Windows 7 licentie.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU + Moederbord + geheugen en videokaart. Mogelijk nog een processorkoeler voor een stillere werking? Kan ik ook zonder videokaart en dan op zoek gaan naar een 2e-hands? Is de voeding nog compatible met het nieuwe moederbord?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen, het mooiste zou zijn dat ik hier weer een jaartje of 3-4 mee vooruit kan. Heb de BBG van november gebruikt om een beetje dit systeem samen te stellen

Ga je overklokken?
Heb me met het huidige systeem ook eens aan een overklok gewaagd maar dat was eenmalig en ik heb die behoefte nu niet meer.

Voorlopig samengestelde wensenlijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1Gigabyte GA-B85-HD3€ 68,95€ 68,95
1Club3D Radeon R9 270 '14 Series€ 138,-€ 138,-
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 466,40

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CAA, aangezien het geen heel systeem is.

• Mr.Viper

Mr.Viper

Topicstarter
Kan iemand me helpen om te bepalen of ik hier op de juiste weg ben?

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-02 13:28

Momentumlol

Car Fanatic

Volgens mij ben je redelijk goed op weg.

Paar dingetjes: Ik zou je ten zeerste aanraden om na te denken over het bijplaatsen van een SSD schijf, dat geeft je echt heel veel gemak bij het dagelijks gebruik. Bijvoorbeeld een Samsung EVO SSD. De opslag (van bijv films enzo) zou je kunnen doen op je ouden.

Je voeding is 630 watt met een 80 plus certificatie, dus dat moet genoeg zijn om die onderdelen te kunnen draaien.

Daarnaast, een R9 270 is een redelijke kaart, maar verwacht niet dat je GTA 5 op Ultra ofzo kan spelen, je zou daarom ook kunnen kijken naar een 7950, die is niet eens gek veel duurder maar wel een redelijk stuk beter.

Als je niet gaat overclocken lijkt me de Scythe Mugen overbodig. De fan die er vanuit de fabriek bij zit moet dan volstaan.

Succes ermee!

- EDIT: Ik zag even over het hoofd dat je er een Postville tussen had staan bij je oude onderdelen. 80GB houdt echter niet echt over... misschien eentje bijplaatsen?

[ Voor 15% gewijzigd door Momentumlol op 04-12-2014 21:08 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Mr.Viper

Mr.Viper

Topicstarter
Oké, zonder die cpu koeler is er misschien wel wat budget voor een nieuwe ssd, die oude kan dan bijvoorbeeld in de mediacenter! Qua videokaart verwacht ik ook niet dat ik alles op ultra kan draaien, dat kon ik met mijn huidige systeem ook niet toen ik hem kocht dus deze verwachting hoeft hij ook niet waar te maken!

Ik ga dit weekend nog eens kijken/testen waarom mijn huidige systeem niet wil starten en dan maar eens beslissen wat het dan gaat worden. Voor het zelfde geld is alleen het geheugen brak en moet ik daar een beetje geld aan besteden om hem weer werkend te krijgen. Anders wordt het iets nieuws en dan blijkt het huidige lijstje wel aardig in de buurt te komen!

Momentumlol, bedankt voor je advies ik denk dat ik er wel wat mee kan!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-02 13:28

Momentumlol

Car Fanatic

Succes ermee alvast:)

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Verwijderd

Momentumlol schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:06:
Je voeding is 630 watt met een 80 plus certificatie, dus dat moet genoeg zijn om die onderdelen te kunnen draaien.
Het is een 620W voeding, niet echt heel goed overigens en zo'n 80PLUS certificaat zegt he-le-maal niks over de voeding, het maakt hem niet beter, niet slechter, echt niks.

Als de voeding nu richting de 8 jaar is dan is het wel tijd voor wat anders, kwaliteit is niet heel hoogstaand. Is de voeding 5 à 6 jaar en zit die niet vol stof dan kunnen er nog wel 2 à 3 jaren bij.
Pagina: 1