Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Experia box deelt geen IP's uit via Access Point

Pagina: 1
Acties:

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Ik heb een Experia Box, standaard bij de glasvezel verbinding van KPN. Deze staat in de meterkast en daardoor is het Wi-Fi bereik in de woonkamer niet voldoende. Ik heb gelukkig loze leidingen in mijn huis laten trekken toen het gebouwd wordt, dus een UTP kabeltje was zo getrokken.

Ik heb nu een Airport Express geplaatst in de woonkamer, met kabel aan de Experia box. De Airport is aangesloten op de "normale" network poort en geconfigureerd in brug modus. De Experia box fungeert dus als DHCP server en deelt de IP-adressen uit.

Maar dat lijkt de Experia box niet fijn te vinden. Hij geeft maar sporadisch een IP-adres uit, en soms krijg ik helemaal geen netwerk adres, maar een 169.254.*.* zelf toegewezen adres. Als ik er wel een krijg is alles koek en ei. Soms Wi-Fi in en uitschakelen op bijvoorbeeld de telefoon of laptop, en een paar keer de lease vernieuwen lijkt soms de oplossing te zijn, maar lukt ook niet altijd.

Mijn eerste insteek was: de Airport express spoort niet. Dus een andere Wi-Fi router er aan gehad voor de test, met het zelfde probleem; sporadisch een IP-adres maar vaker geen.

Moet ik nog iets configureren op de Experia box? De mogelijkheden lijken maar beperkt. Heb al gespeeld met de Lease-verloop tijden, variërend van 24uur tot Forever. Zonder resultaat.

Rechtstreeks aan de Experia Box hangt nog een Synology, dus ik wil graag dat de Experia box de IP-adressen blijft uitdelen zodat ik niet in een ander subnet kom en er niet bij kan (of visa versa).

Screenshots;

https://www.dropbox.com/s...%20om%2020.35.23.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s...%20om%2020.35.29.png?dl=0

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Ik ken Airport Express niet uit eigen ervaring, maar zit de UTP kabel vanuit de ExperiaBox in de WAN of LAN ingang van de AE ? Sorry, ik las eroverheen...LAN poort dus.
Volgens mij is zo'n ExperiaBox van KPN behoorlijk dichtgetimmerd, weinig configuratiemogelijkheden verder..

[ Voor 9% gewijzigd door EverLast2002 op 02-12-2014 20:54 ]

• Nielsvr
Klopt, als ik hem in burgmodus zet gaat het via de LAN poort. Ik heb hem nu bijvoorbeeld statisch geconfigureerd zodat de Airport zelf IP-adressen uitdeelt in een andere range dan de Experia. Dat gaat vlekkeloos, dus het zit daar wel ergens in. Het nadeel is nu dat de Experia 192.168.2 adressen uitdeelt en de AP een 10.0.1 range. Dat zorgt voor problemen met apparaten die niet op het zelfde netwerk zetten... niet de ideale oplossing dus.

• EverLast2002
DHCP op de EB zou ik uitzetten. De Synology zit op de switch van de EB, dan is het geen probleem met netwerk en verbinding met overige apparatuur.
De AE instellen als DHCP server en dan ben je toch klaar ?
-edit: nu heb je 2x een DHCP server draaien ? Dat is vragen om problemen...
En als check : is de UTP kabel van EB > AE 100% ? Je schrijft dat met een andere router er ook problemen waren.

[ Voor 32% gewijzigd door EverLast2002 op 02-12-2014 21:08 ]

• Nielsvr
Hou zou ik die kabel extra kunnen checken? Heb geen verdere problemen op die kabel, internet rechtstreeks op die kabel is erg stabiel.

Helaas nu inderdaad 2x DHCP draaien in afzonderlijke ranges, en daar wil ik dus vanaf. Maar als ik de Experia de IP's uit laat delen dan komen aanvragen via de Airport niet door..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bridged zij je ?

ik neem aan dat je nog steeds de wan poort gebruikt dan.

duw hem eens in een lan poort (long shot, i know maar mischien fucked de bridge met de dhcp)

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 03-12-2014 15:29 ]

Iperf

• EverLast2002
Nielsvr schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:42:
Hou zou ik die kabel extra kunnen checken? Heb geen verdere problemen op die kabel, internet rechtstreeks op die kabel is erg stabiel.

Helaas nu inderdaad 2x DHCP draaien in afzonderlijke ranges, en daar wil ik dus vanaf. Maar als ik de Experia de IP's uit laat delen dan komen aanvragen via de Airport niet door..
- Stel die Airport zo in dat ie als enige in je netwerk DHCP server is. Lees de handleiding even na hoe dit moet, ook met Bridge Mode settings en of je de kabel in LAN of WAN moet inpluggen. Nogmaals, ik heb zelf geen ervaring met die Airport devices.
- DHCP uitzetten in de Experia.
- UTP kabel checken is dan niet van toepassing, er vanuitgaande dat ie volgens jou in orde is.
Pagina: 1