• bassie909
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-04-2021
hallo,
ik heb mijn pc gister binnen gekregen en de videokaart er zelf in gezet de pc deed het goed maar vandaag viel deze ineens uit en start niet meer op maar als ik de videokaart eruit haal start ie op maar heb ik geen beeld ( geen geintegreerde graphics) dus is de videokaart kapot zo ja hoe kan dat ?

systeem:
amd athlon 2 x4 750k
8gb crucial ram
xfx ts 550watt voeding
msi a78m-e35
crucial m500 120gb ssd

videokaart: sapphire radeon hd 7950 3gb with boost

Mvg bas

[ Voor 21% gewijzigd door bassie909 op 02-12-2014 20:11 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:02
Er missen veel details, om wat voor systeem en wat voor videokaart gaat het?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• bassie909
Jumpman schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:09:
Er missen veel details, om wat voor systeem en wat voor videokaart gaat het?
bericht is aangevuld mvg bas

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:41
Is er misschien een connector losgesprongen, heb je de kabel al gecontroleerd?
Misschien kan je hem testen met een ander beeldscherm, en als je een tweede videokaart heb, probeer het dan eens met die.

• bassie909
3L3ktr1k schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:19:
Is er misschien een connector losgesprongen, heb je de kabel al gecontroleerd?
Misschien kan je hem testen met een ander beeldscherm, en als je een tweede videokaart heb, probeer het dan eens met die.
alle connectors nagelopen ander beeldscherm kan niet omdat de pc niet opstart met deze kaart erin de voeding heeft meer dan genoeg watt ik heb helaas geen 2de videokaart.
Mvg bas

• Jumpman
Werkt de videokaart nog wel in een andere PC?

• bassie909
Jumpman schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:24:
Werkt de videokaart nog wel in een andere PC?
dat kan ik helaas niet testen ivm geen 2de pc ik ga de kaart denk ik toch terugsturen naar megekko om een reparatie of nieuwe te krijgen aangezien ik 24 maanden garantie heb.
mvg bas

• Jumpman
Het is wel handig, dat je zeker weet dat hij kapot is. Als zij hem testen in een systeem en hij werkt, heb je onderzoekskosten en twee keer verzendkosten voor je kiezen.

• bassie909
Jumpman schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:29:
Het is wel handig, dat je zeker weet dat hij kapot is. Als zij hem testen in een systeem en hij werkt, heb je onderzoekskosten en twee keer verzendkosten voor je kiezen.
hallo,
oke ik ga kijken of ik bij iemand de kaart in het systeem kan stoppen mvg bas

helaas geen mogelijkheid om de videokaart te testen kan het zijn dat de voeding slecht is doordat de 12v rail te veel stroom geeft ? Of dat het pci-e slot slecht is ?
Mvg bas

[ Voor 19% gewijzigd door bassie909 op 03-12-2014 08:50 ]

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:55

Ultrapc

Anyone steak?

bassie909 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:31:
[...]

hallo,
oke ik ga kijken of ik bij iemand de kaart in het systeem kan stoppen mvg bas

helaas geen mogelijkheid om de videokaart te testen kan het zijn dat de voeding slecht is doordat de 12v rail te veel stroom geeft ? Of dat het pci-e slot slecht is ?
Mvg bas
Dat zou ik zeker proberen, dat geeft wat duidelijkheid. Verder opletten dat je hem niet in iemands pc knalt die een noname voeding van 300w heeft ofzo, een HD79XX heeft best wat pit nodig :) .

Een voeding die teveel stroom geeft bij 12v? Jij hebt vast niet goed opgelet bij natuurkunde :z . Onmogelijk dus, je komt alleen tegen dat ze te weinig leveren, maar daar ga je geen last van hebben bij een XFX550w.

Pci slot kan ook het probleem zijn (zeldzaam) maar de handigste manier om daarachter te komen is om er een andere gpu in te prikken.

(Ohja, dit is een forum, sluit niet de hele tijd af met 'mvg bas' omdat we jouw gebruikersnaam prima zelf kunnen lezen ;) )

Allround.

• bassie909
Ultrapc schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:53:
[...]

Dat zou ik zeker proberen, dat geeft wat duidelijkheid. Verder opletten dat je hem niet in iemands pc knalt die een noname voeding van 300w heeft ofzo, een HD79XX heeft best wat pit nodig :) .

Een voeding die teveel stroom geeft bij 12v? Jij hebt vast niet goed opgelet bij natuurkunde :z . Onmogelijk dus, je komt alleen tegen dat ze te weinig leveren, maar daar ga je geen last van hebben bij een XFX550w.

Pci slot kan ook het probleem zijn (zeldzaam) maar de handigste manier om daarachter te komen is om er een andere gpu in te prikken.

(Ohja, dit is een forum, sluit niet de hele tijd af met 'mvg bas' omdat we jouw gebruikersnaam prima zelf kunnen lezen ;) )
hallo,
ik twijfel of het aan het pci-e slot licht aangezien dat zelden voorkomt, De videokaart is terug naar megekko (rma) wat overigens erg netjes werd afgehandeld de kaart wordt getest en als deze defect blijkt te zijn krijg ik een nieuwe videokaart teruggestuurd daar ben ik erg tevreden over.
Maar stel dat die kaart het ook begeeft dan kan ik haast wel zeker zeggen dat het aan het moederbord licht? Aangezien het systeem aangaat zonder videokaart maar heb dan geen beeld geen geintegereerde graphics. :/

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:41
Het is ligt, nu heb je het over het licht van een lamp of de zon...

Maar iig, als hij weer kapot gaat, dan is het volgens mij eerder ongeluk, dan dat het door je mobo komt. Ik heb nog nooit gehoord van een monsterlijk moederbord wat GPU's verslind...

Dan moet je écht alles uitgesloten hebben wil je daadwerkelijk zeggen dat he tje moederbord is.

• bassie909
3L3ktr1k schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:26:
Het is ligt, nu heb je het over het licht van een lamp of de zon...

Maar iig, als hij weer kapot gaat, dan is het volgens mij eerder ongeluk, dan dat het door je mobo komt. Ik heb nog nooit gehoord van een monsterlijk moederbord wat GPU's verslind...

Dan moet je écht alles uitgesloten hebben wil je daadwerkelijk zeggen dat he tje moederbord is.
oke bedankt iig
Pagina: 1