Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP-Pavilion15-042nd(15,6) vs Lenovo Ideapad G710-00725(17,3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel twijfel ik of ik de HP of de Lenovo zal kopen.
Ik zoek een budget laptop waar ik niets bijzonders mee doe, behalve dat het GoPro-filmpjes enigszins fatsoenlijk moet kunnen bewerken (dus niet te traag/crashen).

De HP heeft de volgende specificaties (http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications)
AMD quad-core A10-5745M
12 GB werkgeheugen
1 TB HDD + 8 GB Cache-SSD
AMD Radeon R7 M260 (2 GB)
Kloksnelheid 2,1 hz

de Lenovo (http://www.laptopshop.nl/...o-ideapad-g710-00725.html)
Quadcore I7-processor
8GB werkgeheugen
1TB HDD
HD Graphics 4600
kloksnelheid 2,2 hz

Zit er nu veel verschil in deze laptops qua vermogen??
Ik zou namelijk qua design eerder voor de HP willen gaan (kleiner, full-HD en anti-glare scherm), maar tegelijkertijd wil ik wel mijn GoPro 3+ filmpjes goed kunnen editen en weet ik niet in hoeverre de Lenovo daar beter/gelijk/slechter in is.

Wat is jullie advies?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 19:55 ]

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
zet de linkjes erbij, maar ik zou geen van beide van deze twee kopen, zoek er eentje met een ssd, pricewatch: Acer Aspire E5-771-59VD deze heeft wel een ssd, Je kan altijd wel je video's editten, op welke pc dan ook, het kan gewoon iets langer duren maar als je gewoon de software van go pro gebruikt zou dit helemaal geen probleem kunnen vormen...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je bericht thibautb, ik had de links er al bij gezet, alleen was je net iets eerder met reageren.

Wat is het grote voordeel van ssd? Ik zie dat de prijs over het algemeen dan weer omhoog schiet, terwijl de processors minder goed/snel lijken te zijn (I3/I5). Ik heb geen idee wat het meest van belang is.

Ik weet alleen dat ik met name een algemeen goed functionerende laptop wil, die video-editing van de GoPro aan kan. Het hoeft voor mij niet een echte gamecomputer te zijn of meer dan nodig, maar ook niet minder, daarom wil ik ook een beetje budget blijven (liefst <700-750) en het liefst 15,6 inch of kleiner.

Al jullie advies is daarom erg welkom en met name ook op de 2 laptops die ik hierboven heb aangegeven, tenzij deze totaal ongeschikt worden geacht.