vervanging grafische kaart laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324914

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn laptop is ondertussen een goede 2jaar oud maar ik ben er nog zeer tevreden over (asus n76vj-4006) echter ondervind ik last van mijn grafische kaart.. deze is in tegenstelling tot de andere hardware niet meer sterk genoeg, ik spreek hier 9ver een geforce gt 635m.

Al eerder ging ik opzoek of het mogelijk was om mijn grafische kaart te upgraden maar telkens kwam ik te lezen dat dit 99% Zeker niet mogelijk was omdat de grafische kaart vast zou zitten op het moederbord.

Maar.. vandaag kreeg ik terug wat hoop.. ik dacht er aan dat mijn laptop 2grafische kaarten heeft.. ik kan ook in mijn instellingen kiezen of ik de geforce gebruik of een intel grafische kaart, waarvan ik vermoed dat enkel die op het moederbord vast zit?

klopt mijn gedachtengang hierin? en zoja, door welke betere grafische kaart zou ik mijn geforce (kunnen) vervangen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:10

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als er een MXM connector in zit is er een kleine kans maar ik denk dat de laatste kaarten met zo'n connector ouder zijn dan je huidige gt.
Evt. zou je nog extern kunnen kijken maar dan zit je vast aan PCIe x1

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
Het is een hell om goed beeldmateriaal van jou laptop te vinden.

Ebay aanbiedinkje met plaatjes. Uitvergroot.

Grote kans dat die zwarte connectoren voor hardeschijven zijn zo te zien. Hardeschijf + cdrom waarschijnlijk.
Witte socket is voor CPU.
En linksbovenin zie je iets wat verdacht veel op een videochip lijkt met die chipjes er zo omheen. Als dit moederboard klopt is je VGA niet te vervangen en je CPU eventueel wel met moeite. Die intel videokaart zit in je CPU en heb je verder niet zoveel aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 18:45

auto660

1991 240 GL Brick

Linksboven is de videochip met zijn vram er omheen. Die kun je dus neit upgraden. Vaak heb je pas een mxm kaart bij de luxere laptop met een gtx*60m of hoger of met een high end amd mobile kaart.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324914

Topicstarter
Alvast al bedankt voor de reacties, nu ben ik er niet zeker van dat de afbeelding van dat moederbord overeen komt met mijn moederbord, ik heb namelijk 2 hdd's in mijn notebook zitten. (Of doet dit er helemaal niet toe? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
Het is wat lastig te zien aangezien ik geen foto's kan vinden van de binnenkant. Echter staat er ook het volgende plaatje tussen en dat ding heeft 2 of 3 sata aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/montrealappletech/DS5001_2.jpg
Echte zekerheid heb je natuurlijk door m zelf even open te trekken maar 90% van de laptops hebben een vastgesoldeerde videokaart tegenwoordig.

Dit is helaas gewoon de realiteit bij laptops. Upgraden kan niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:10

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Sleepkever schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:43:
Echte zekerheid heb je natuurlijk door m zelf even open te trekken maar 99,9% van de laptops hebben een vastgesoldeerde videokaart tegenwoordig.
FTFY.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 324914 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:24:
Maar.. vandaag kreeg ik terug wat hoop.. ik dacht er aan dat mijn laptop 2grafische kaarten heeft.. ik kan ook in mijn instellingen kiezen of ik de geforce gebruik of een intel grafische kaart, waarvan ik vermoed dat enkel die op het moederbord vast zit?
De Intel zit in je CPU, de andere videochip zit 99,99% zeker op je moederbord vast.
Pagina: 1