Geen i-net in win2k, wel in win98se?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ok jongens (en meisjes :P ), ik heb ook ff een probleem...

Ik startte daarnet mijn comp op, in win2k. Bij het inloggen gaf de firewall al een foutmelding dat hij de engine niet kon starten ofzo. Toen dacht ik al, ojee want dat heb ik wel eens eerder gehad. En jawel hoor, geen internet, ook geen icq,msn niks... Maar...... Ik kan wel pingen en tracen in een opdrachtvenster??? Ik heb nu al diverse keren ip gereleased en renewed, dat helpt niks. paar keer opnieuw opgestart, helpt ook niks.

Er is dus niks aan de instellingen veranderd, vanochtend is de comp uitgegaan en daarnet weer aan.
Toen ff net in win98se gestart. En alles werkt gewoon? Ip is gewoon hetzelfde, er is niks aan de instellingen gekloot ofzow, en zo op het oog staat alles goed. Maar het werkt nie :'(

HELP plzzz,
Mark

edit:
ohja ik heb dus chello met een 3com kaart en een com21 modem, modem heb ik ook al gereset.

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
wat voor firewall heb je?? waarop log je in?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• RonaldMcDonald
ik gebruik tiny personal firewall, en ik log in op win2k... vlak voordat ik me password in moet tikken, komt dat meldinkje dat hij de engine niet kan laden, en dat heeft iets te maken met dat het ip-adres niet aan de netwerkkaart word toegewezen ofzow iets dacht ik???

• RonaldMcDonald
heb inmiddels het firewall programma gedelete, dat maakt geen verschil. Het gekke is dat ik gewoon een IP krijg, ik wel kan pingen en tracert-en in een opdrachtvenster, maar niet internet explorer, msn, icq of welk ander programma dan ook kan gebruiken? Terwijl de instellingen nog gewoon staan zoals ze horen, nl. automatisch dns en ip krijgen...

Verder heb ik al in veilige modus opgestart en "laatst bekende werkende configuratie" dat maakt ook geen verschil.

Terwijl windows 98se nog vrolijk verder internet???? :?

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Je zegt: ik dacht oh jee, want ik heb het al eens eerder gehad! Wat heb je er toen aan gedaan??

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:10

Appie

F1RST Racing

waarschijnlijk ligt het aan je DNS, je kunt wel gewoon pingen op ip, probeer ook eens te pingen naar bijv. www.tweakers.net

Ik ken dit probleem, maar ik kan je neit helpen het op te lossen aangezien mij dit zelf ook niet gelukt is. Misschien iemand anders hier?

P.S. Ik moest win2k opnieuw installeren, daarna geen probleem meer. Maar ik zelf vind dit niet _de_ oplossing

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• RonaldMcDonald
firewall heb ik er nu dus helemaal af en hij doet het nog steeds niet. Trouwens in veilige modus met netwerkondersteuning werd de firewall ook niet geladen, en toen werkte het ook nog niet.

En de vorige keer weet ik niet meer wat ik gedaan heb, volgens mij een re-install... En daar heb ik dus ff geen zin in.

Het meest vreemde vind ik nog, dat er niks aan de instellingen gedaan is. Het werkt gewoon niet. En in win98se, waar dus ook niks aan de instellingen gedaan is, werkt het (nog) wel. :?

VAAG

edit n.a.v. post hierboven ^:
Ik kan gewoon pingen op www.tweakers.net dus dns werkt wel.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. Misschien dat die firewall stiekem bepaalde poorten heeft dichtgezet, en dat die ook na de de-installatie nog dicht staan ?

Re-install de firewall eens, en kijk eens wat er gebeurt.

Aannames zijn fataal.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Dit is heel naar...
had het zelfde na een uninstal van sygate die crashde..
Winsock , waar de firewall tussen zit, is stuk.
Repar. is lastig, een heristall is makkelijk.
ben zelf lang, LANG beich geweest om hem weer goed te krijgen

1+1+1 = 1

Verwijderd

Is er anders niet stiekem nog een service gestart wat je firewall toch in de lucht houdt, maar niets doorlaat??
En je kan pingen, ook naar de buitenwereld??
Ziet alles er met ipconfig in een cmd venster ook nog goed uit?? Probeer anders ffies ipconfig /renew
T zal waarschijnlijk niets uithalen, maar je moet toch alles proberen.

Verwijderd

als je al je netwerkonderdelen eens wegkeilt? en weer opnieuw installed?

• RonaldMcDonald
Op donderdag 14 juni 2001 08:57 schreef arjo_kamp het volgende:
Dit zal ik nog ff gaan proberen, maar ondertussen heb ik het volgende weer gevonden:

Ik heb even in de logboeken van win2k gespit, en deze 2 fouten komen tegelijkertijd bij het opstarten:

- De waarde met de naam IRPStackSize in de registersleutel LanmanServer\Parameters van de server is ongeldig. De waarde is genegeerd en de verwerking is voortgezet.

- Toepassingspop-up: C:\Program Files\Tiny Personal Firewall\persfw.exe : PfVarLibInit: var_server_start error: 1 (socket() failed)

Dus ik ff in het register zoeken naar die Lanmanserver, maar die komt dus 20 keer voor en nergens staat er iets bij over IRPStacksize? :?

• RonaldMcDonald
Op donderdag 14 juni 2001 08:57 schreef arjo_kamp het volgende:
tried it, didn't work :( :( :'(

En ik heb die registersleutel IRPStacksize toch nog gevonden, en heb hem ff gedelete. En nog steeds dezelfde foutmelding. :(

• RonaldMcDonald
^up >:)

iemand een idee voor mij, probleem is nl. nog steeds niet opgelost... :(

Verwijderd

Check of al je services draaien (dhcp en dns client)
Pagina: 1