Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 14:45
Mijn vriendin had haar LG G2 laten vallen met als gevolg een deel crackled scherm en 1/4 van het scherm die niet meer touch responsive was.

Ik heb een nieuw scherm+digitizer+frame besteld die vermoedelijk morgen aankomt (tracking).
Hoop dat het een goed is want kostte toch aardig wat geld.

Ondertussen heb ik al enkele video's bekeken en krijg ik toch wat schrik om het zelf te doen. Ik las enkele verhalen van mensen die geen signaal meer hadden na afloop of erger.

Ik zie ook dat ze op elk filmpje hete lucht gebruiken om het frame los te maken. Nu heb ik wel een frame erbij gekocht dus weet ik niet als dit bij mij dan zal nodig zijn (al lijkt het alsnog noodzakelijk te zijn) ?

Ik verwacht niet het hele stappenplan, want dat is toch online terug te vinden maar zijn er mensen die me tips kunnen geven specifiek voor de G2 ?

Zijn er bepaalde websites of video's die jullie aanraden, ook specifiek G2 dus ?
Alsook, zijn er bepaalde pitfalls waarvoor op te letten

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46

13art

Moderator Mobile
Ik denk dat je hier wel wat aan kan hebben: https://www.ifixit.com/Device/LG_G2

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor het eerst zelf een scherm incl frame vervangen bij een LG G2. Was niet al te ingewikkeld, het lukte zonder föhn.
De eerste keer dat ik hem weer in elkaar zette werkte de proximity sensor helaas niet, omdat ik een heel klein rubbertje met 2 gaatjes erin was vergeten over te zetten vanuit het oude frame naar het nieuwe.
Dus hier even op letten, verder er rustig voor gaan zitten dan komt het wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:55
Voor het werk heb ik een G2 overgezet, met de iFixit guide als handleiding. Enorm veel gepriegel aangezien je alles moet overzetten (sensortjes plakkertjes e.d.) Maar het is bij mij redelijk gelukt.
Er bleef alleen een klein kiertje over en wat drukpunten op het scherm, er zal dus nog iets niet helemaal goed zitten wat nu te ver uitsteekt. Neem in ieder geval de tijd en don't panic!

Dan zijn de iPhone's (4/4s/5/5s) die we hebben toch stukken goedkoper en makkelijker te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Hartelijk dank voor de comments! Ik ga nu aan de slag... fingers crossed.

Ik heb er dus ene mét frame dus warme zou niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Het is gelukt, echter één ambetant dingetje... De back cover sluit niet meer perfect aan terug hoogte van de SIM tray ? Echt al alles geprobeerd en als minstens 10x afgehaald en terug op gestoken (volgens mij ook niet zo goed voor de back cover... Iemand de gouden tip ?
Of komt dit naar verloop van tijd terug goed ?

Ik lees dat maniac2003 het ook gehad heeft ... ?
Pagina: 1