Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wi-Fi signaal wordt geblokkeerd. Wat kan ik doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een probleempje in mijn nieuwe woning (een studio). Ik zal het hieronder even zo goed mogelijk beschrijven.

In de hal van mijn woning staat in de meterkast een Asus wireless router die gelinkt is aan de standaard Ubee modem van Ziggo. In de keuken, die direct naast de hal zit, heb ik perfect wifi bereik en haal ik makkelijk de 30Mbit die ik hoor te hebben. Maar in de woonkamer is het signaal soms tot wel 50% minder, terwijl het enige wat hier tussen zit is een badkamertje. Er blijkt dus iets te zijn wat het signaal hevig blokkeerd. Ik heb hieronder even een illustratie toegevoegd om het duidelijker te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/16i70o0.png

Ik heb al een Wi-Fi range extender gekocht, maar dit werkt ook maar amper. Weet iemand wat ik kan aanschaffen of veranderen om in de woonkamer hetzelfde signaal te krijgen als in de keuken? Ik kan ook via de kabel, maar wi-fi is toch wel veel makkelijker. Als iemand dus een oplossing heeft hoor ik het graag.

Mvg,

Wouter

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 17:45 ]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:36
Ik denk dat de mooiste oplossing een accesspoint is op de plek waar je anders de kabel zou aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
jopie schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:48:
Ik denk dat de mooiste oplossing een accesspoint is op de plek waar je anders de kabel zou aansluiten.
Wat voor accespoint bedoel je dan? Ik heb al geprobeerd om de Asus router in mijn kamer aan te sluiten via het aansluitpunt, maar dan krijgt hij geen verbinding.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-11 23:16
Ik neem aan dat je, Asus wireless router ,Ook in de kast staat?

Hang hem een gewoon in de hal.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP Long Range
dit is een acces point...
http://tweakers.net/produ...0211-b-g-n-24-ghz-20-dbm/
deze heeft een iets snellere snelheid, maar minder range;

[ Voor 31% gewijzigd door thibautb op 02-12-2014 17:57 ]

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Is een homeplug via het stopcontact een oplossing? 1 exemplaar netjes weggewerkt in je meterkast in de hal, tweede exemplaar in je woonkamer en hier een router met wifi op aansluiten of een homeplug met wireless plaatsen.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:13
Michien helpt het als je op een ander kanaal gaat zitten?

Met insidder kan je zien wat voor jou het beste kanaal is.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties tot dusver. Zo'n accespoint zou inderdaad nog wel een goeie optie kunnen zijn. Een homeplug iets minder omdat dit ongeveer net zo duur is maar dan nog niet draadloos. Ik heb al via insidder gekeken, en ik zit als enige in de buurt op kanaal 1 dus dit zou ook geen probleem moeten zijn.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Een hoger zendvermogen is niet per definitie beter. Ten eerste heeft een LR op volle sterkte veel te veel vermogen voor gebruik in huis, iets dat eerder contraproductief is, en ten tweede is die 27 dBm van de LR in Nederland niet toegestaan, dus als 'ie zich netjes aan de regulatory settings houdt heb je alsnog effectief een gewone UAP.
http://tweakers.net/produ...0211-b-g-n-24-ghz-20-dbm/
deze heeft een iets snellere snelheid, maar minder range;
"Iets snellere snelheid", sorry?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoger zendvermogen heb je geen bal aan in residentiele situatie. Het is tweerichtingscommunicatie he, en zolang jouw client device nog steeds terugfluistert heb je niets aan een megafoon in de hal.

Overigens overduidelijk wat je WiFi-signalen dempt: de tegels in de badkamer. Funest voor WiFi :o

Oplossing is ook duidelijk:
- elegant en effectief: tweede AP in de woonkamer (bedraad aangesloten op de router)
- goedkoop en mogelijk goed genoeg: router verplaatsen van hal naar keuken ter hoogte van doorgang naar woonkamer.

Extra AP hoeft helemaal niet zo'n dure Ubiquiti te zijn als thibautb aanraadt, sterker nog, de meerwaarde van zo'n ding haal je pas als je meerdere in huis hebt. Volstrekt fout advies in jouw situatie. Losse AP's zijn nauwelijks te vinden, maar je kunt een eenvoudige router nemen en die als AP instellen (zie: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ), ik zou momenteel de Netgear WNDR4300 als beste allround-optie aanraden. Of dat in jouw situatie het best is of toch iets anders durf ik niet te zeggen, hangt af van al die relevante dingen die je niet noemt:

- exact welke Asus router heb je?
- welk frequentieband gebruik je nu (2.4GHz en/of 5GHz)?
- is er sprake van interferentie in die band?
- kunnen (al) je devices evt 5GHz aan?
- wat voor snelheid wil je draadloos halen?

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 03-12-2014 00:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 03 december 2014 @ 00:19:
Of dat in jouw situatie het best is of toch iets anders durf ik niet te zeggen, hangt af van al die relevante dingen die je niet noemt:

- exact welke Asus router heb je?
- welk frequentieband gebruik je nu (2.4GHz en/of 5GHz)?
- is er sprake van interferentie in die band?
- kunnen (al) je devices evt 5GHz aan?
- wat voor snelheid wil je draadloos halen?
Het gaat om de Asus RT-N65U dual-band router. Ik gebruik nu 2.4GHz als ik me niet vergis maar ik denk wel dat al mijn apparaten 5GHz aankunnen. Ik moet zeggen dat ik erg weinig verstand heb van het verschil tussen deze twee. Kan hier ook nog een oplossing in zitten?

Ik heb een 30Mbit verbinding en in de keuken haal ik die snelheid ook, dus het liefst wil ik in de kamer niet veel minder hebben. In dit geval zijn het geen badkamertegels die blokkeren want mijn badkamer is 'bekleed' met polyester ipv tegels.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Ik had mijn router al eens aangesloten op de kabelaansluiting in mijn kamer, maar toen kreeg ik geen verbinding. Het blijkt dus dat die aansluitingen het nog niet deden, maar nu wel. Ik heb nu dus gewoon de router direct aangesloten op de modem als het ware, maar dan in mijn kamer zodat er niets is dat blokkeert. Bedankt allemaal voor het meedenken!
Pagina: 1