SSD voor HP Elitebook 8530w

Pagina: 1
Acties:

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-02 13:15
Hallo,

Al een aantal jaar gebruik ik een HP Elitebook 8530w.
http://tweakers.net/price...-(fu463ea)/specificaties/

Eigenlijk bevalt deze mij nog prima, echter merk ik dat windows/programma's opstarten steeds trager gaat. Een verse installatie verhelpt dit eigenlijk nauwelijks, blijkbaar zijn mijn eisen hoger geworden :P .

Nou lijkt een SSD mij een mooie redelijke upgrade voor deze laptop zodat ik weer even vooruit kan.
Ik kwam uit bij onderstaand model. Voordat ik deze bestel, is dit een geschikte keuze en past deze in mijn laptop?

http://tweakers.net/price...amsung-840-evo-120gb.html

Alvast bedankt,

Anne

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:54

P_Tingen

omdat het KAN

Ja, de EVO is een goede keuze. Alternatief is evt de pricewatch: Crucial MX100 128GB die een paar euro goedkoper is en net zo goed.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Anman
Hallo,

Ik heb de harde schijf omgewisseld. Voor 70 euro gehaald bij de media markt. Hij is aanzienlijk sneller dan de oude die ondertussen al bijna 8 jaar meeging.

Echter, hij paste niet helemaal goed dus ik heb boven en onder een klein stukje karton gedaan om te voorkomen dat hij alleen aan de connector hangt. Voorspellen jullie daar problemen mee :P ?

Alvast bedankt,

Anman

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57
Ik denk dat karton niet ideaal is voor de warmte-afvoer. Zit de originele hdd niet in een bracket? Die moet je losschroeven van jouw oude hdd en bevestigen aan de nieuwe.

• Anman
Hoi,

Er zat natuurlijk gewoon een bracket bij 8)7 . Alles werkt prima, opstart tijd is van 2 minuut 20 gezakt naar 42 seconden! Zo kan ik het nog wel even volhouden met deze laptop.

Bedankt voor jullie hulp.

Anman
Pagina: 1