Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Poging to stacken 3com switches

Pagina: 1
Acties:

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

In onze test omgeving willen wij bepaalde werkzaamheden uitvoeren, hiervoor zouden wij graag 2x een 3com switch in een stack willen configureren.

Situatie is als volgt

Hardware:

1x 3com 4500 PWR ( Ofwel POE ondersteuning )

1x 3com 4500 zonder POE

Op de switch met poe stel ik poort 26 Down in als XRN fabric en switch zonder Poe 25 Up op XRN fabric.

echter als ik ze wil aansluiten krijg ik de melding in mijn console dat de poort isolated is door een connectie error. isolatie staat niet enabled in de config op die betrefte poorten.

Beide configuraties op de switches hebben de zelfde naam,IP,Cluster-IP, en hebben hun unit-id op 1 to Auto numbering staan.

Middels auto numbering willen we er voor zorgen dat je nooit een zelfde nummer als de ander hebt na een eventueele reboot.

Heeft een van jullie enig idee wat het probleem kan zijn ?

Het lijkt mij echter vreemd als het een hardwarematige afwijking moet zijn omdat de een wel POE heeft en de ander niet.

Ik hoor graag wat feedback van jullie,

Alvast bedankt!

Tom }:O

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Post eens je config?

En wat geeft display isolate port voor output?

• jowe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10-2024
Unit id aanpassen op beide switches:
change unit-id 1 to 1

fabric-port gigabitethernet 1/0/26 enable
fabric-port gigabitethernet 2/0/25 enable

systemname nog even aanpassen: sysname kieseennaam

gebruik je xrn-fabric authentication-mode ? kun je even nakijken door commando display current uit te voeren.

post anders even je config zoals djsmiley al zei

• Tomtomgogo
  • Niet online
Beste,

Bedankt voor jullie reactie, aangezien dit vertrouwelijke bedrijfs informatie is ben ik niet geoorloofd de volledige config hier op internet te zetten, wat ik wel kan doen is de punten noemen die ik heb gehad.

Unit-id staat op 1 to auto-numbering, dit zodat de eerste switch die bij is nummer 1 krijgt en de opvolgende 2 etc.

De fabric porten zijn actief en staan op type XRN fabric. poort 26 down en 25 up.

xrn-fabric heb ik eerst een keer aan en uit gehad om te kijken of hem iets qua authenticatie dwars zat hier in kon ik niks weer vinden.

De correcte melding die ik krijg te zien is: fabric port is isolated because of connection error

Ik heb de fabric module tevens nog vervangen maar krijg nog de zelfde melding.

Tom

• jowe
zijn trouwens de versies van de 3coms gelijk? probeer eens unit 1 op poort 25 en unit 2 op poort 26

[ Voor 12% gewijzigd door jowe op 03-12-2014 09:43 ]

• Tomtomgogo
  • Niet online
Hoi Jowe,

Ja de Versies zijn gelijk aan elkaar, dit had ik ook even bekeken omdat dit inderdaad een veel voorkomend probleem was.

Tot gekheid hebben wij inderdaad de poorten eens omgewisseld om te kijken of het werkt.

Bedankt voor je reactie

• jowe
Laat even weten als je eruit bent gekomen ben ook wel nieuwsgierig geworden.

• Tomtomgogo
  • Niet online
Nou, Ik vind het zeer zeer vreemd dat dit gewoon nog niet werkt.

Ik ga vanmiddag op beide switches de OS eens even helemaal omver gooien en de gehele config opnieuw nalopen en inkloppen.

Zou niet anders kunnen zijn dan dat de OS een beetje naar zijn grootje is, maar goed dit is een aan name.

Mocht ik nieuws hebben laat ik het weten.

Thanks!

• Tomtomgogo
  • Niet online
Na wat onderzoek te hebben gedaan en te zijn gaan kijken naar het OS kwam ik er achter dat het ene OS minder KBtjes waren dan de ander.

Dit leek mij echter vreemd waarna ik gewoon maar even opnieuw het OS in beide flash heb gedownload.

Nadat deze beide opnieuw geconfigureerd waren was het de kabel er in prikken en de tweede switch schoot direct naar nummer 2.

Een auto reboot en daar was de stack.

Zo heb ik weer geleerd dat een versie nummer nog niks zegt :-)

Bedankt voor de reacties, wellicht kunnen jullie hier iets mee mocht je het in de toekomst tegen komen.

Tom

• jowe
kijk mooi dat je het hebt gevonden.

Wij hebben vorig jaar onze 5500 stack ingeruild voor een dikke Cisco stack dus ik hoop niet dat we dit nog tegen gaan komen;)

• Tomtomgogo
  • Niet online
Ja zou ook mooi zijn, maar het hele licentie gebeuren bij cisco met apparatuur er bij is behoorlijk prijzig.
een budget op ICT wordt steeds meer ingeperkt wegens bezuinegingen.

• jowe
Cisco heeft geen licenties je kunt bovenop de switches alleen extra support kopen maar licenties op cisco switches hebben wij niet.
Het enige waar volgens mij licenties opzitten zijn de telefooncentrales van Cisco

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 20:18
Cisco heeft bijna voor alles wat je maar kan bedenken betaalde licenties. Alleen voor een aantal switches ligt dat anders, in sommige gevallen heb je dan lifetime warranty. Voor de rest, zoals de ISR routers en ASA platform is het vaak maar 90 dagen garantie. Rechten om software te downloaden en nieuwe IOS featuresets kost allemaal geld.

[ Voor 8% gewijzigd door twiekert op 06-12-2014 15:50 ]

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-11 03:52
Gelukkig is Cisco niet de enigste netwerk vendor, en kostentechnisch zijn er prima alternatieven... in alle opzichten.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cisco heeft ook switches in de 100, 200, 300 en 500 serie. Deze zijn stuk goedkoper dan Cisco "classic" apparatuur. Op alle switches (2960 t/m modulaire 4500) zit lifetime warranty. Nieuwere serie switches zit enhanced lifetime warranty. Je mag dan IOS downloaden, 90 dagen TAC support cases aanmelden en hardware replacement is Next Business Day i.p.v. 10 werkdagen.

95% Van de support cases die bij Cisco TAC binnenkomen zijn niet-hardware gerelateerd, maar hebben te maken met bugs, fouten in de configuratie en topologie, etc. Een doos vervangen (lees: garantie) help dan niet om het probleem op te lossen.

HP geeft al jaren garantie op hun apparatuur. Klinkt geweldig, maar eigenlijk is het een bezuinigingsmaatregel om geen grote support organisatie te hoeven optuigen. Cisco stopt veel geld in productontwikkeling, maar bijvoorbeeld ook in Validated designs. Dit zijn netwerkontwerpen die helemaal uitgewerkt en getest zijn. (Ook met derde partijen, zoals Microsoft, SAP, of VMware.) Ze hebben ook een uitgebreid certificeringstraject om kennis in de markt op peil te houden.

Alles wat Cisco heeft gebouwd hebben ze in een support lab draaien. Als je problemen hebt kan je een support case aanmelden, waarbij de support engineer je situatie na kan bouwen met de juiste apparatuur en software versies. Men kan dan kijken of ze het probleem kunnen repliceren en troubleshooten. (Of je nu een simpele 2960 switch hebt of dat je AT&T heet.)

Nu geef ik meteen toe dat Cisco geen filantropische instelling is, maar dit soort services kost allemaal geld.
Als je een Ferrari wil moet je niet zeuren over de prijs. De meeste mensen gebruiken echter nog geen 10% van de features die Cisco switches bieden. De 100 t/m 500 serie is dan een prima goedkoper alternatief.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1