Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Advies TV +/- €400 39-42 inch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe tv te kopen maar ik kom er zelf nog niet helemaal uit. Er zijn zo veel opties en ( helaas ) maar weinig feitelijke vergelijkingsinformatie. Ik snap dat €400 niet een groot budget is maar ik hoef er gelukkig ook niet heel veel voor terug te krijgen. Hier gaat ie:

Wat is je budget?
Minder dan 400 euro. Hoe minder, hoe prettiger natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tv te kijken ;) , eigenlijk geen speciale dingen. Ik hoef geen Smart-TV of 3d. Gewoon een fatsoenlijke TV met een redelijk goed beeldscherm.

Wat heb je zelf al gevonden?
Toshiba 40L2434DG Wit , Philips 40PFH4009 & Sony Bravia KDL-40R450B

Prijstechnisch erg interessant, misschien weten jullie of deze echt slecht zijn of dat ze eigenlijk best goed zijn. De reviews die ik tot nu toe heb gevonden zijn nogal wisselend van mening.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag willen weten waar nou het grote prijsverschil in zit en of dit het nou echt waard is. En natuurlijk: welke raden jullie aan in dit budget!

Alvast bedankt voor het meedenken en het helpen van een leek _/-\o_

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een budget van € 400 is wel erg klein om een redelijke tv voor te kopen. Ergens moeten concessies gemaakt worden bij een budgetmodel, één daarvan is dan natuurlijk de kwaliteit van het paneel en dus de beeldkwaliteit.

Als ik een budget model zou moeten kiezen, zou ik de Panasonic TX-40AS640E, Samsung UE40F6320AW en Sony Bravia KDL-40W605B op mijn shortlist zetten.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En sub-400:
pricewatch: Samsung UE40EH5300W Zwart
pricewatch: Panasonic Viera TX-39AS600E Zwart
pricewatch: Panasonic TX-L39E6E Zilver

Maar voor die 24 euro meer zou die Sony geen slechte keus zijn ... Panasonic (AS640) van Pixmania zal wel weer een import model zijn, maar ik weet niet hoe je tv kijkt (via kastje of ...?)

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 04-12-2014 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat fijn dat er meteen suggesties zijn. :)
Ik kijk op het moment tv via een kastje ( digitenne ). Is dat relevant m.b.t. een import model?
Van die Sony had ik ook al meerdere positieve reviews gezien, maar hij zou eigenlijk net iets goedkoper moeten zijn ( dus nog even wachten op een aanbieding )
Ik had ook nog wat buitenlandse site bekeken die naar Nederlandse toe versturen en daar dook het merk Hisense op. Heeft iemand ervaring met deze Chinese Tv's?

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 08:15
de pricewatch: Panasonic Viera TX-42AS600E Zwart is bij foto klein maar 388 euro bij afhalen, krijgt op de goede reviewsites goede reviews, prima zwartwaarden en goed te calibreren. ga hem zelf het weekend ook ophalen.

edit, hieronder wat reviews, de reviewprijs ligt aanzienlijk hoger dan de prijs die nu gevoerd wordt voor de tv!

https://www.google.nl/url...9Qg&bvm=bv.80642063,d.ZWU

https://www.google.nl/url...DsQ&bvm=bv.80642063,d.ZWU

https://www.google.nl/url...96A&bvm=bv.80642063,d.ZWU

https://www.google.nl/url...LNA&bvm=bv.80642063,d.ZWU

[ Voor 68% gewijzigd door Henkie op 03-12-2014 21:07 ]

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 15:14
Ik ben op het moment ook op zoek naar een vergelijkbare TV. Smart TV vind ik ook totaal oninteressant, ik wil net als jij gewoon een TV met een goed paneel. Ikzelf vind contrast erg belangrijk, ik erger me altijd enorm aan zwart wat absoluut niet zwart is.

Ik heb behoorlijk wat reviews opgezocht van verschillende TV's in de sub 400 pricerange (voor zover ik reviews kon vinden), en wat mij opviel is dat vooral de goedkope Samsung's met backlit led paneel hier erg goed scoren (~4000:1), soms zelfs beter dan duurdere (dunnere) edge lit modellen! Hieronder vallen bijvoorbeeld de H5000, H5300 en F5000 serie. Deze tv's zijn wel wat aan de dikke kant overigens, maar hebben wel een goede helderheidsuniformiteit. Qua kleurweergave zijn deze modellen prima bij hogere helderheid, maar bij donkergrijs tot zwart hebben ze wel een enorme afwijking (1) (2).

Wat is het voordeel van de Sony W600B ten opzichte van de Samsungs? De W600B heeft een wat lager contrast (klik), al is 3500:1 nog steeds prima. Is de kleurweergave van de Sony beter dan de Samsungs?

• apis29
  • Niet online
accountabc schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:58:
Ik ben op het moment ook op zoek naar een vergelijkbare TV. Smart TV vind ik ook totaal oninteressant, ik wil net als jij gewoon een TV met een goed paneel. Ikzelf vind contrast erg belangrijk, ik erger me altijd enorm aan zwart wat absoluut niet zwart is.

Ik heb behoorlijk wat reviews opgezocht van verschillende TV's in de sub 400 pricerange (voor zover ik reviews kon vinden), en wat mij opviel is dat vooral de goedkope Samsung's met backlit led paneel hier erg goed scoren (~4000:1), soms zelfs beter dan duurdere (dunnere) edge lit modellen! Hieronder vallen bijvoorbeeld de H5000, H5300 en F5000 serie. Deze tv's zijn wel wat aan de dikke kant overigens, maar hebben wel een goede helderheidsuniformiteit. Qua kleurweergave zijn deze modellen prima bij hogere helderheid, maar bij donkergrijs tot zwart hebben ze wel een enorme afwijking (1) (2).

Wat is het voordeel van de Sony W600B ten opzichte van de Samsungs? De W600B heeft een wat lager contrast (klik), al is 3500:1 nog steeds prima. Is de kleurweergave van de Sony beter dan de Samsungs?
De Sony is het enige direct-lit model uit het rijtje wat je opnoemt, dat is het "voordeel" van de Sony ;) (ik zie dat de link naar de EH5000 uit 2012 gaat, die is idd wel een direct-lit; de H5000 uit 2014 niet)
Panaonic AS600 scoort ook aardig hoog op contrast en lage zwartwaarde. Viel me in de winkel gister overigens niet op maar dat wil niks zeggen natuurlijk (bij winkelverlichting en foute instellingen).
Het is ook het best de cijfers alleen op dezelfde site te vergelijken anders klopt het niet echt tov elkaar, op hdtvtest is er ook gewoon een review van de W605B ... Out-of-the-box op Cinema scene is ie al heel accuraat iirc.

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 04-12-2014 14:00 ]

• accountabc
Volgens HDTVtest is de F5000 ook een backlit model, vandaar dat ik dat dacht. En ik had het idee dat de EH5300 en EH5000 hetzelfde paneel gebruikten, maar dat zijn inderdaad al oudere modellen.

Dat verschillende sites verschillende meetmethodes gebruiken en dus op verschillende resultaten komen begrijp ik inderdaad, eigenlijk kun je alleen 1 op 1 resultaten vergelijken die op dezelfde methodes zijn verkregen.

Ik zie dat voor de 40W605B HDTVtest op ~2000:1 zit, terwijl digitalversus 3400:1 meet, best een significant verschil. Digitalversus is ook minder positief over de helderheidsuniformiteit, maar hdtvtest weer niet. Grayscale tracking is inderdaad wel significant beter dan de goedkope samsungs als ik de reviews van bovenstaande sites zo lees.

• apis29
  • Niet online
pricewatch: Samsung UE40H5203AW Zwart
Dit is nog wel een direct-lit model als het goed is. FH5000 was de direct-lit variant vorig jaar. Die H5203 ziet er ook net zo dik uit als die EH en FH modellen maar er is verder niet direkt veel over te vinden. Op samsungpartsnl.com kan je nog wel eens vinden welke panelen er in zitten en kijken of het gelijk gebleven is ... UE40H5000 levert iig alle 2014 5000 modellen op, dan zullen ze wel hetzelfde paneel gebruiken (geen verrassing natuurlijk, als er geen loterij is verder tenminste) maar op F5000 geen resultaten.

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 04-12-2014 22:23 ]

• accountabc
Ik heb een tijd terug eens een topic van de EH5000 doorgelezen, daar zaten inderdaad panelen van 3 verschillende fabrikanten in met uiteenlopende specificaties. Type paneel is via een bepaalde toetsencombinatie in het servicemenu te vinden bij Samsung TV's.
Bedankt voor de tip van samsungparts.nl, dat kon nog wel eens handig zijn om wat meer informatie over de verschillende types in dezelfde serie te vinden.

offtopic:
Het is overigens niet mijn bedoeling om de thread van karam te kapen, mocht iemand dat idee hebben dan zal ik een eigen thread openen.

• accountabc
Een klein schopje van dit draadje. Ik heb een 40W605B gekocht (via de mediamarkt webwinkel) welke gisteren binnen is gekomen. Het beeld is stukken beter dan van mijn oude LG tv, maar toch vallen de zwartwaardes me een beetje tegen. Nu twijfel ik dus of ik niet beter 100-200 euro meer kan investeren in een TV met lagere zwartwaardes /hoger contrast.

Ik ben naar de mediamarkt geweest om wat de 40W605B met andere tv's te vergelijken. maar door het felle omgevingslicht en de irritant snel wisselende testvideo krijg ik het niet echt voor elkaar om verschillen in zwartwaardes te detecteren. De medewerker kon mij desgevraagd helaas ook niet helpen met een beter vergelijking, ik moest maar gewoon langer naar de demo video kijken...

De enige manier die ik nu kan bedenken om TV's echt te vergelijken is dus om er nog eentje te bestellen en er vervolgens eentje terug te brengen. Nu kan ik alleen niet echt bepalen welke dat gaat zijn. Upgraden naar een W7 of W8? Samsung F6320AW (met relatief grote kans op paneelloterij)? Of Toch een Panasonic AS600?

EDIT: uiteindelijk heb ik de Sony teruggebracht en van een medetweaker een Panasonic 42GT50 plasma overgenomen. Nu eindelijk mooi hoog contrast :).

[ Voor 6% gewijzigd door accountabc op 20-12-2014 23:55 ]

Pagina: 1