Sinds ik gisteren mijn RAM geheugen een upgrade heb gegeven, maakt mijn computer een ontzettend hoog geluid. Dit doet hij alleen als de processor "idle" staat. Als ik bij Power Management via het configuratiescherm de functie "disabling idle" aanzet dan houdt het direct op en is het stil. Het nadeel is, is dat m'n systeem dan veel meer herrie maakt. Fans gaan harder draaien etc. Ik heb in de BIOS ook al geprobeerd C1E uit te schakelen (las ik veel in andere topics) maar dit helpt niet.
Nu las ik dat het wellicht de capacitor(s) van het moederbord kunnen zijn die niet meer helemaal goed functioneren. Ik weet zeker dat dit geluid nooit eerder aanwezig is geweest. Wellicht klinkt dit probleem voor iemand bekend? Het geluid komt sowieso van het gebied waar de processor + heatsink zit. Wat kan ik hier aan doen?
Nu las ik dat het wellicht de capacitor(s) van het moederbord kunnen zijn die niet meer helemaal goed functioneren. Ik weet zeker dat dit geluid nooit eerder aanwezig is geweest. Wellicht klinkt dit probleem voor iemand bekend? Het geluid komt sowieso van het gebied waar de processor + heatsink zit. Wat kan ik hier aan doen?