Beste tweakers,
Ik wil een gamecomputer in elkaar gaan zetten. Ik heb zelf een lijstje gemaakt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie er nog dingen aan kunnen verbeteren. Kunnen er dingen goedkoper? Zijn er betere alternatieven?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik gaan gamen. Ik wil voornamelijk simulaties gaan spelen zoals Flight Simulator, Euro Truck Simulator en Train Simulator. De computer moet ook spellen zoals GTA V op hoge settings kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn doel was om rond de 1000 euro uit te komen. Met de componenten die ik heb ik uitgekozen lukt dit echter niet. Als het de prestaties significant verbetert maakt het niet uit als de pc wat duurder uitvalt. Als er dingen zijn waarop ik kan besparen (zonder teveel prestaties in te leveren) zou ik dit graag horen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen componenten en randapparatuur die ik mee wil nemen, maar ik zoek alleen advies wat betreft de kast zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat ik nodig denk te hebben heb ik verwerkt in het lijstje. Ik heb componenten nodig waarmee het mogelijk is om te overklokken aangezien dat voor FSX een must is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt merkvoorkeuren. Ik denk dat ik in mijn lijst de merken heb gebruikt die jullie me aan zouden raden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet teveel lawaai, niet teveel energieverbruik.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan te overklokken om betere prestaties in FSX te behalen.
Mijn lijstje:
Ik wil een gamecomputer in elkaar gaan zetten. Ik heb zelf een lijstje gemaakt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie er nog dingen aan kunnen verbeteren. Kunnen er dingen goedkoper? Zijn er betere alternatieven?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik gaan gamen. Ik wil voornamelijk simulaties gaan spelen zoals Flight Simulator, Euro Truck Simulator en Train Simulator. De computer moet ook spellen zoals GTA V op hoge settings kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn doel was om rond de 1000 euro uit te komen. Met de componenten die ik heb ik uitgekozen lukt dit echter niet. Als het de prestaties significant verbetert maakt het niet uit als de pc wat duurder uitvalt. Als er dingen zijn waarop ik kan besparen (zonder teveel prestaties in te leveren) zou ik dit graag horen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen componenten en randapparatuur die ik mee wil nemen, maar ik zoek alleen advies wat betreft de kast zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat ik nodig denk te hebben heb ik verwerkt in het lijstje. Ik heb componenten nodig waarmee het mogelijk is om te overklokken aangezien dat voor FSX een must is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt merkvoorkeuren. Ik denk dat ik in mijn lijst de merken heb gebruikt die jullie me aan zouden raden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet teveel lawaai, niet teveel energieverbruik.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan te overklokken om betere prestaties in FSX te behalen.
Mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 218,01 | € 218,01 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 122,95 | € 122,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 349,90 | € 349,90 |
| 1 | Toshiba DT01ACA200, 2TB | € 67,29 | € 67,29 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 92,03 | € 92,03 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 54,05 | € 54,05 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,60 | € 93,60 |