Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video editing laptop (4K)

Pagina: 1
Acties:

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Goedendag,

Ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe laptop waarmee ik onderweg ook kan werken aan mijn videoproducties. Ik film op full-HD en 4K pro-res en werk met premiere en after effects.

Hieronder 3 laptops die ik op het oog had (maar misschien dat jullie nog een ander alternatief hebben?)

Lenovo IdeaPad Y50-70-00743 Lenovo IdeaPad Y50-70-00743
Acer Aspire VN7-591G-77UH Acer Aspire VN7-591G-77UH
Lenovo Y70-70 Touch Lenovo Y70-70 Touch

Specs:
Intel Core i7
RAM-geheugen 16 GB
Videokaart NVIDIA GeForce GTX 860M

Wat is voor mij de beste koop?

Wat ga je met je laptop doen?
Video editen (ook 4K video als het mogelijk is).
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik werk met Premiere en After effects, geen game laptop.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Tussen de 1.300 en 2000 euro

www.Qbox.nl

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-11 11:53
Als je ook in 4k wilt bewerken en met een budget tot 2000 euro, kun je zelfs kijken naar de goedkopere mobile workstations met NVIDIA quadro's en betere cpu's. Ik heb er niet zo veel verstand van, maar volgens mij zijn deze veel beter in 3d bewerkingen en dergelijke. Maar misschien is het wel extreme overkill voor video editing.
Wat denk ik wel belangrijk is om een scherm met een goede kleurweergave te nemen. Dus ik zou dan sowieso voor een IPS scherm gaan.