Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn 1e generatie Nexus 7. Deze begint onderhand aardig oud te worden. Zelf heb ik al wat rondgekeken en zoals altijd hebben alle dingen wel voor een nadelen en zit atm beetje vast met hoe nu verder te gaan.

Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
Afhankelijk van de functionaliteit tot 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Deels werk een deels ontspanning. Document bewerking, presenteren (via chromecast nu), lezen, films/series kijken en wat gamen. Vanwege het werk is een iets grote scherm dan de Nexus 7 wel lekker. Ik gebruik nu een laptop in combinatie met mijn oude Nexus 7, ik reis zeer veel voor mijn werk en hoe compacter mijn systeem hoe beter (laptop is toch vaak zwaarder en neemt meer ruimte in). Ik overweeg ook de optie om een bluetooth keyboard erbij te nemen. Verder maak ik veel gebruik van Evernote, Google Drive/Dropbox voor online opslag

Wat heb je zelf al gevonden?
Nexus 9 (ik denk 32gb versie, 16gb lijkt wat weinig), Galaxy Tab S 10.5/8.4, Galaxy Tab Pro

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag horen van mensen die ervaring hebben met deze systemen. (De voors en tegens) Of natuurlijk andere opties die ik zelf nog niet bedacht heb!

Voor mijzelf had ik de volgende dingen op een rijtje gezet, ik heb nog geen voorkeur dus ik sta open voor suggesties en ideeën :)

Nexus 9:
Voor:
Kale android, geen skin eroverheen
Nieuwste android versie
Batterijduur
Schermformaat

Tegen:
Geen uitbreidbaar geheugen
Backlight bleeding (blijkbaar minder met laatste batch)
Traag opladen (software issue?)
Andere screenratio misschien een probleem met presentaties?

Galaxy Tab S 10.5 en 8.4
Voor:
Super amoled scherm
Geheugen uitbreidbaar

Tegen:
Super amoled scherm (slechte accuduur met veel wit weergave?)
Zware touchwizz skin over andriod met hoop apps die ik niet nodig heb
Soms laggy door touchwizz?

Alvast bedankt voor de hulp!

Robbert

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 11:54

jeka

Support your local club.

Ik zou blind voor de nexus gaan. Ik heb een 2012 nexus 7 en mijn ouders een galaxy tab2. Mijn nexus is nog steeds snel en een stuk sneller dan de samsung.

FCG

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik zou Samsung direct links laten liggen, ik heb de Tab 3 10.1 en dat ding is niet vooruit te branden en duidelijk vol met zware software, voornamelijk touchwiz.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
jeka schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:11:
Ik zou blind voor de nexus gaan. Ik heb een 2012 nexus 7 en mijn ouders een galaxy tab2. Mijn nexus is nog steeds snel en een stuk sneller dan de samsung.
Rubman schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:14:
Ik zou Samsung direct links laten liggen, ik heb de Tab 3 10.1 en dat ding is niet vooruit te branden en duidelijk vol met zware software, voornamelijk touchwiz.
Goede argumenten :+

Je zegt zelf al wat de plus en minpunten zijn van de tablets.
Als je veel films/series kijkt, gaat de Samsung langer mee. Ben je vooral bezig met browsen (veel wit) dan gaat de Nexus langer mee.

Een andere optie is de Nvidia Shield Tablet. Die heeft voor browsen een betere accuduur dan de Nexus en Samsung. Voor film kijken gaat de accu net zo lang mee als nexus, maar een stuk minder lang mee dan de samsung.

Voordelen van de Nvidia is dat deze ook zo goed als kale Android heeft en updates zeer snel krijgt. Lollipop is bijvoorbeeld al uit voor de Nvidia. Daarnaast heeft de Nvidia dual front facing stereo speakers.

Nexus 9 32GB: 499 euro
Galaxy Tab S 16GB: 365 euro
Nvidia Tablet 16GB: 299 euro
Nvidia Tablet 32GB + 4G: 399 euro

Ikzelf zou een Nvidia 32GB 4G nemen. Dan heb je overal internet (handig voor op reis) en bespaar je 100 euro tov Nexus 9. 100 euro die je kan gebruiken voor een bluetooth tobo en bijv een 64GB mSD kaart.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Als je tevreden bent met de Nexus software nu, zou ik er lekker bij blijven. Je weet wat je krijgt en dat is met je werk belangrijk. Echter als de 7 als backup device kan dienen voor zakelijk gebruik, zou ik de 100 Euro in je zak steken en het advies volgen van SAWYER en voor de Nvidia gaan.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
SAWYER schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:46:
[...]

[...]

Goede argumenten :+

Je zegt zelf al wat de plus en minpunten zijn van de tablets.
Als je veel films/series kijkt, gaat de Samsung langer mee. Ben je vooral bezig met browsen (veel wit) dan gaat de Nexus langer mee.
Onderbouw eens waarom een Samsung langer mee zou gaan als je films kijkt? 8)7 Dat kan ook prima op een Nexus 9? :/

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Arthur-M. schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:38:
[...]

Onderbouw eens waarom een Samsung langer mee zou gaan als je films kijkt? 8)7 Dat kan ook prima op een Nexus 9? :/
http://www.anandtech.com/...tab-s-review-105-84inch/3
http://www.trustedreviews...y-life-and-verdict-page-5

Aan de ene kant wel logisch. AMOLED verbruikt veel minder bij donker beeld, zoals een film.
swhnld schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:34:
Als je tevreden bent met de Nexus software nu, zou ik er lekker bij blijven. Je weet wat je krijgt en dat is met je werk belangrijk. Echter als de 7 als backup device kan dienen voor zakelijk gebruik, zou ik de 100 Euro in je zak steken en het advies volgen van SAWYER en voor de Nvidia gaan.
Zelfs al ben je vertrouw met Nexus software, is de Shield Tablet een optie. Draait immers op nagenoeg stock android. Ook de reden waarom Nvidia zo snel al de Lollipop update klaar had staan.

Verwijderd

Topicstarter
Top, thanks voor de antwoorden! :) Ik heb gisteren bij iemand de Shield kunnen proberen maar ik zoek toch een iets groter scherm. Vandaag nog maar eens in een winkel met beide tablets spelen en kijken welke het beste bevalt.
Pagina: 1