Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn 1e generatie Nexus 7. Deze begint onderhand aardig oud te worden. Zelf heb ik al wat rondgekeken en zoals altijd hebben alle dingen wel voor een nadelen en zit atm beetje vast met hoe nu verder te gaan.
Ik zoek een?
Tablet
Wat is je budget?
Afhankelijk van de functionaliteit tot 500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Deels werk een deels ontspanning. Document bewerking, presenteren (via chromecast nu), lezen, films/series kijken en wat gamen. Vanwege het werk is een iets grote scherm dan de Nexus 7 wel lekker. Ik gebruik nu een laptop in combinatie met mijn oude Nexus 7, ik reis zeer veel voor mijn werk en hoe compacter mijn systeem hoe beter (laptop is toch vaak zwaarder en neemt meer ruimte in). Ik overweeg ook de optie om een bluetooth keyboard erbij te nemen. Verder maak ik veel gebruik van Evernote, Google Drive/Dropbox voor online opslag
Wat heb je zelf al gevonden?
Nexus 9 (ik denk 32gb versie, 16gb lijkt wat weinig), Galaxy Tab S 10.5/8.4, Galaxy Tab Pro
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag horen van mensen die ervaring hebben met deze systemen. (De voors en tegens) Of natuurlijk andere opties die ik zelf nog niet bedacht heb!
Voor mijzelf had ik de volgende dingen op een rijtje gezet, ik heb nog geen voorkeur dus ik sta open voor suggesties en ideeën
Nexus 9:
Voor:
Kale android, geen skin eroverheen
Nieuwste android versie
Batterijduur
Schermformaat
Tegen:
Geen uitbreidbaar geheugen
Backlight bleeding (blijkbaar minder met laatste batch)
Traag opladen (software issue?)
Andere screenratio misschien een probleem met presentaties?
Galaxy Tab S 10.5 en 8.4
Voor:
Super amoled scherm
Geheugen uitbreidbaar
Tegen:
Super amoled scherm (slechte accuduur met veel wit weergave?)
Zware touchwizz skin over andriod met hoop apps die ik niet nodig heb
Soms laggy door touchwizz?
Alvast bedankt voor de hulp!
Robbert
Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn 1e generatie Nexus 7. Deze begint onderhand aardig oud te worden. Zelf heb ik al wat rondgekeken en zoals altijd hebben alle dingen wel voor een nadelen en zit atm beetje vast met hoe nu verder te gaan.
Ik zoek een?
Tablet
Wat is je budget?
Afhankelijk van de functionaliteit tot 500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Deels werk een deels ontspanning. Document bewerking, presenteren (via chromecast nu), lezen, films/series kijken en wat gamen. Vanwege het werk is een iets grote scherm dan de Nexus 7 wel lekker. Ik gebruik nu een laptop in combinatie met mijn oude Nexus 7, ik reis zeer veel voor mijn werk en hoe compacter mijn systeem hoe beter (laptop is toch vaak zwaarder en neemt meer ruimte in). Ik overweeg ook de optie om een bluetooth keyboard erbij te nemen. Verder maak ik veel gebruik van Evernote, Google Drive/Dropbox voor online opslag
Wat heb je zelf al gevonden?
Nexus 9 (ik denk 32gb versie, 16gb lijkt wat weinig), Galaxy Tab S 10.5/8.4, Galaxy Tab Pro
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag horen van mensen die ervaring hebben met deze systemen. (De voors en tegens) Of natuurlijk andere opties die ik zelf nog niet bedacht heb!
Voor mijzelf had ik de volgende dingen op een rijtje gezet, ik heb nog geen voorkeur dus ik sta open voor suggesties en ideeën
Nexus 9:
Voor:
Kale android, geen skin eroverheen
Nieuwste android versie
Batterijduur
Schermformaat
Tegen:
Geen uitbreidbaar geheugen
Backlight bleeding (blijkbaar minder met laatste batch)
Traag opladen (software issue?)
Andere screenratio misschien een probleem met presentaties?
Galaxy Tab S 10.5 en 8.4
Voor:
Super amoled scherm
Geheugen uitbreidbaar
Tegen:
Super amoled scherm (slechte accuduur met veel wit weergave?)
Zware touchwizz skin over andriod met hoop apps die ik niet nodig heb
Soms laggy door touchwizz?
Alvast bedankt voor de hulp!
Robbert