Een vriend van mij wil investeren in een nieuwe desktop ivm met een ongelukje met de laptop op het moment is hier rond 500 euro voor gereserveerd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
YouTube, Facebook, Office zaken. En CAD doormiddel van Revit en AutoCAD. Verder wordt zo nu en dan met Lumion gerendert hiervoor is ook de grotere voeding in verband met het bijplaatsen van een grafische kaart in toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten? om en nabij de 500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis en toetsenbord reeds aanwezig beschermen worden nog gehaald.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een snelle cpu en ssd. Hierbij heb ik eigenlijk de vraag of misschien een AMD de betere keuze is ivm. Veelal een hogere clock op de CPU iets waar CAD wel van houdt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee totaal niet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niets speciaals. Stilte mag maar gezien alleen de CPU aan het werk gaat is de tranquilo een goede keuze
Ga je overklokken?
nee
De 4590 omdat hij toch iets hoger geklockt is dan de 4460 en twee kernen naar de 3.6 jaagt mocht het nodig zijn.
Een bekende op het forum een leuk uit gerust moederbord met genoeg aansluitingen.
Nog een bekende. Basis kast met genoeg ruimte een geen lichtshow
De tranquillo stiller dan de bijgeleverde koeling
Een een voeding iets over gedimensioneerd voor een latere GPU en dan een midrange kaart van nvidea omdat Lumion hier beter mee overweg kan.
Een alternatief zou de fx 8320/8350 kunnen zijn maar volgens mij ben ik dan duurder uit omdat de fx Serie volgens mij geen gpu aanboord hebben
Edit: vergeten te vermelden dat het OS wel bijgeplaatst is maar buiten het budget valt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
YouTube, Facebook, Office zaken. En CAD doormiddel van Revit en AutoCAD. Verder wordt zo nu en dan met Lumion gerendert hiervoor is ook de grotere voeding in verband met het bijplaatsen van een grafische kaart in toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten? om en nabij de 500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis en toetsenbord reeds aanwezig beschermen worden nog gehaald.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een snelle cpu en ssd. Hierbij heb ik eigenlijk de vraag of misschien een AMD de betere keuze is ivm. Veelal een hogere clock op de CPU iets waar CAD wel van houdt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee totaal niet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niets speciaals. Stilte mag maar gezien alleen de CPU aan het werk gaat is de tranquilo een goede keuze
Ga je overklokken?
nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 183,50 | € 183,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 20,30 | € 20,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,60 | € 93,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 558,84 | |
De 4590 omdat hij toch iets hoger geklockt is dan de 4460 en twee kernen naar de 3.6 jaagt mocht het nodig zijn.
Een bekende op het forum een leuk uit gerust moederbord met genoeg aansluitingen.
Nog een bekende. Basis kast met genoeg ruimte een geen lichtshow
De tranquillo stiller dan de bijgeleverde koeling
Een een voeding iets over gedimensioneerd voor een latere GPU en dan een midrange kaart van nvidea omdat Lumion hier beter mee overweg kan.
Een alternatief zou de fx 8320/8350 kunnen zijn maar volgens mij ben ik dan duurder uit omdat de fx Serie volgens mij geen gpu aanboord hebben
Edit: vergeten te vermelden dat het OS wel bijgeplaatst is maar buiten het budget valt