Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Mid 2014 13" Retina macbook pro is helaas overleden door een aanval van een pak Yoki. Wel heb ik de SSD er nog uit kunnen halen en die lijkt geen noemenswaardige schade te hebben.

Vraag is alleen of ik de data nog kan restoren. Navraag bij verschillende computer winkels en apple leveranciers / care leveren op dat er nog geen brackets beschikbaar zijn. Nou kan ik me niet voorstellen dat zo'n disk totaal niet uit te lezen zou zijn, heeft iemand hier misschien een idee?

Het gaat om een scandisk 655-1837D, wat dan weer net een ander model is dan de SSD's uit de early 2013 mbp serie. Wel zou het dezelfde zijn als in de macbook air van mid 2014.

Helaas is het me ook niet gelukt om een definitief antwoord te krijgen wat voor soort aansluiting de disk precies heeft, lijkt erop alsof apple goed zijn best gedaan heeft om daar vooral niets over te publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er niet heel bekend mee maar als ik op Google afbeeldingen naar dit model kijk dan lijkt het een pci-e kaartje te zijn. Zou je deze niet gewoon bij een desktop PC in een pci express slot kunnen duwen?

Edit: yup een pci-e kaartje: http://www.anandtech.com/...cbook-air-review-13inch/7

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Via die link: "Despite moving to PCIe, Apple continues to use its own proprietary form factor and interface for the SSD. This isn’t an M.2 drive."

Als ik het goed lees is de interface dus niet standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Enige optie lijkt me dan het ding in een andere macbook prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou inderdaad PCIe moeten zijn maar het is geen standaard interface lijkt het. Uiteindelijk het risico genomen en hem in mijn 15" gebouwd (ook mid 2014) en dat heeft gewerkt. Was alleen wel een groter risico dan ik eigenlijk wilde nemen ;-)

Maar ja, heb mijn data terug :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:09:
Het zou inderdaad PCIe moeten zijn maar het is geen standaard interface lijkt het. Uiteindelijk het risico genomen en hem in mijn 15" gebouwd (ook mid 2014) en dat heeft gewerkt. Was alleen wel een groter risico dan ik eigenlijk wilde nemen ;-)

Maar ja, heb mijn data terug :-)
Wijze les geleerd hopelijk: maak regelmatig backups op externe lokaties (ftp, dropbox, usb harddisk etc etc)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1