Wii en PC delen samen een monitor met Gameron G-BOX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 13:28
Onze Wii heb ik sinds kort met behulp van de Gameron G-BOX gekoppeld aan de PC. De Wii en de PC delen zo samen één monitor en met behulp van de menuknop kan worden gewisseld tussen PC en Wii.

http://www.amazon.fr/G-Bo...%A9finition/dp/B001RCU7NA

Het werkt uitstekend en de Wii is nu zelfs op 1080p uitkomen. Prachtig.

Helaas is het met de PC iets minder. Het scherm is nu iets onscherp geworden en dat was uiteraard niet de bedoeling.
Ik vroeg me af, of iemand weet waar dat aan zou kunnen liggen. Zou dat het gevolg van de G-BOX kunnen zijn, of is het waarschijnlijker dat dit wordt veroorzaakt door het feit dat ik nu twee VGA-kabels gebruik, namelijk een van PC naar G-BOX en een van G-BOX naar monitor?
Ik wil eventueel wel andere kabels kopen (kortere misschien?), maar dan zou het wel prettig zijn om eerst een idee hebben of dat afdoende is.

Een andere mogelijkheid is het kopen van een andere monitor, of TV met zowel VGA- als HDMI-ingangen, maar daar hangt natuurlijk wel een ander prijskaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:23
Sloot je je PC met monitor toen eerst aan via een andere aansluiting dan VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
De PC was eerder altijd via één VG-kabel aangesloten op de monitor.
De Wii was toen aangesloten op een TV-kaart in de PC, maar sinds de upgrade naar Win8.1 en 4 GB RAM werkt die niet meer.
Ik zocht dus een alternatieve aansluitmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Welke scherm heb je? Heeft die geen DVI aansluiting? Dan kan je die gewoon gebruiken en op de monitor zelf switchen tussen DVI en VGA. Bijkomende kosten: één DVI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

VGA is niet echt een geweldige keuze voor fullHD, volgens mij ondersteunt VGA dat nieteens. HDMI, DP of DVI zijn veel betere keuzes voor fullHD.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
VGA kan tot 2048x1536. En als hij daarvoor zijn PC met dezelfde kabel aansloot, en hij dit probleem niet had, kan dat denk ik niet de oorzaak zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 02-12-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Het is de standaard monitor die bij de Compaq Presario CQ5320NL zat. Helaas zit daar alleen VGA op, anders had ik zeker voor een andere oplossing gekozen.
Ik twijfel daarom ook of ik nog wel VGA-kabels moet gaan kopen, of ik dat een andere monitor aanschaf. kopen.
Gevoelsmatig denk ik echter dat het probleem de twee aan elkaar gekoppelde VGA-kabels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
De Presario Q2159 heb je.

Ik zou nog eens proberen om je monitor direct aan te sluiten op je PC. Als je dan het probleem niet hebt ligt het inderdaad aan de kastje of aan een van de kabels. Een VGA kabel is niet heel duur (€5?). Dus de risico van zo'n aankoop is er eigenlijk niet. Ik zou 'm dan wel in een winkel zelf kopen. Betaal je geen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Bij en directe aansluiting is het probleem er inderdaad niet.
Ik heb hier nog meer VGA-kabels liggen en bij alle onderlinge combinaties blijft de onscherpte.
Daarom aarzel ik over de aanschaf van weer een nieuwe, maar inderdaad val ik me daar financieel geen buil aan.
Bij kabelshops is er nogal verschil tussen kabels.
Zou het in dit geval verschil kunnen uitmaken of in een VGA-kabel alle pennen zijn aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Denk denk ik eigenlijk dat het de Gameron G-BOX is. Weet je zeker dat je monitor op 1080p staat en 32bits ware kleuren en 60 Hz?
En misschien kan je een ander apparaat proberen in plaats van je PC. Een laptop heeft meestal ook een VGA aansluiting.

[ Voor 31% gewijzigd door Fleximex op 02-12-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Ja, de instellingen kloppen.
Ik heb nog een VGA-verlengkabel liggen.
Ik ga straks nog eens proberen om de kabel naar de monitor daarmee te verlengen, zonder de G-Box daartussen aangesloten.
Wanneer ik dan een scherp beeld krijg, zal het inderdaad de G-Box zijn en ligt het niet aan de kabellengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
De verlengkabel heb ik inmiddels getest en ook dan heb ik ook geen scherp beeld.
Denk dat ik toch maar een kortere VGA-kabel koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
De Gameron G-box heb ik vandaag aangesloten tussen twee kortere VGA-kabels (80 cm en 30 cm) en nu is het scherm weer scherp.
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 21:24
Dan was het inderdaad de lengte van de VGA kabels in combinatie met je Gameron kastje.
Die haalt ook iets van je kwaliteit weg.

Fijn iig dat het opgelost is!
Pagina: 1