Waar kijk je tegenwoordig nog relaxt Muziek Videoclips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 15:17
Ik ben benieuwd waar de Tweaker van tegenwoordig nog zijn muziek videoclips bekijkt…

Zelf ben ik van de MTV/TMF generatie. Althans, van toen er nog echt muziek videoclips werden uitgezonden op dat soort zenders en niet alleen maar fake reallife series.

Als ik vroeger thuis was en zaken deed als huiswerk, klusjes, schoonmaken/opruimen, chillen met vrienden, dan had ik vaak de tv aan met TMF of MTV of zelfs The Box met muziekclips. Er kwam een hoop bagger voorbij, maar ook een hoop leuke nummers en clips.
Eerst begon MTV met vrijwel geen muziek meer uit te zenden en kocht het TMF, dat ook al snel de nek werd omgedraaid.

Ik had eerst nog zo’n uitgebreid zender pakket via UPC waar ik MTV Brand New en VH1 Classic wel leuk vond, maar verder kijk ik vrijwel geen TV, alleen soms wat nieuws of sport, dus een beetje zonde van die €10 extra per maand voor dat pakket.

Nu vraag ik me af wat leuke manieren zijn om toch nog videoclips te kijken, zonder dat je eerst zelf ze moet selecteren en in een playlist moet zetten.

Ik heb de volgende mogelijkheden om te kijken:
  • Een Minix Neo X8h Android box met mogelijkheid om via Android app, browser of XBMC video’s af te spelen.
  • Een Chromecast om vanaf PC of Android te streamen.
Mogelijkheden die ik al heb ontdekt:
  • Vevo is er, maar is wel heel erg pop en Amerikaans. Ook onder XBMC werkt dit niet heel vloeiend vind ik en de afspeellijsten zijn vrij beperkt. Ook geen makkelijke ‘next button’ mogelijkheid of naam artiest/nummer tijdens afspelen. Wellicht kan ik de Android app nog proberen.
Zijn er wellicht nog online videoclip zenders die ik nog niet ken of zijn er goede Youtube playlisten die worden bijgehouden en geupdate en niet alleen op de Amerikaanse markt zijn gericht? ik vind het ook leuk om af en toe artiesten uit NL er tussendoor te krijgen zoals Jeugd van Tegenwoordig of Kensington ofzo. Tevens vind ik het leuk om wat 70’s, 80’s, 90,s, 00’s etc. er doorheen te hebben.
In Youtube staan ook veel liedjes zonder originele videoclip, die wil ik er dus tussendoor hebben…

Of een soort van systeem dat werkt als Spotify. Je maakt een playlist met een aantal van je favo artiesten/liedjes en je start een radiostation…

ik heb gezocht maar kon geen eerder topic vinden, als ik iets over het hoofd heb gezien hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Ikzelf gebruik tegenwoordig VidZone dit zit bij mij op de Smart TV, dus ik weet niet of dit eventueel een mogelijkheid is voor je.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Alvanosa schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:47:
Ikzelf gebruik tegenwoordig VidZone dit zit bij mij op de Smart TV, dus ik weet niet of dit eventueel een mogelijkheid is voor je.
Vidzone kende ik nog niet, ziet er veelbelovend uit echter krijg ik in de play store de melding:

Deze app is compatibel met geen van uw apparaten.

helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Pusherman_ schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:55:
[...]

Vidzone kende ik nog niet, ziet er veelbelovend uit echter krijg ik in de play store de melding:

Deze app is compatibel met geen van uw apparaten.

helaas...
Ik weet niet of je vanaf de VidZone website naar je Chromecast kunt streamen? Ik heb het zelf namelijk nooit geprobeert.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is YouTube niet uitstekend geschikt voor het bekijken van muziekvideo's? Want dat is hoe ik muziekvideo's bekijk, en sinds de recente YouTube updates hebben ze ook een apart deel voor muziek en kun je makkelijk afspeellijsten samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:09:
Is YouTube niet uitstekend geschikt voor het bekijken van muziekvideo's? Want dat is hoe ik muziekvideo's bekijk, en sinds de recente YouTube updates hebben ze ook een apart deel voor muziek en kun je makkelijk afspeellijsten samenstellen.
dat is juist m'n punt, ik wil eigenlijk niet zelf afspeellijsten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:15

guReMcO

Praat mar frysk

Je zegt dat je UPC hebt maar vind je Xite dan niks?

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Ik haak graag aan bij dit onderwerp en heb hetzelfde 'probleem' als de TS. Zelf in het bezit van een NUC met xbmc/kodi en wil graag als er vrienden over de vloer zijn, clips afspelen.

Nu had ik een leuke addon voor xbmc genaamd: YouTube Music. Deze kan van meerdere sources (Beatport, Spotify, Billboard etc) de top 50 - 100 afspelen. Deze deed het altijd redelijk maar weigert nu vaak dienst! Dus is aan vervanging toe.

De 'gewone' YouTube addon bezit meerdere kanalen met music clips maar doen het ook niet altijd en als ze het doen zijn de lijsten vaak erg Amerikaans georiënteerd...

Het mooiste zou zijn, zijn de lijstjes die Spotify maakt maar dan met Clips. Helaas nog niet gevonden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb ooit eens een script geschreven die de top 100 lijsten download en de bijhorende videoclips opzoekt. Later heb ik dan een versie gemaakt met 2 players waardoor je nummers kan overvloeien. Misschien hhet proberen waard?: http://nl.randomize.be/iTunes-Top-100/playlists/ , en hier kan je ze één per één beluisteren: http://nl.randomize.be/iTunes-Top-100/

[ Voor 13% gewijzigd door ieperlingetje op 06-12-2014 12:41 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 10:07
Pusherman_ schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 20:03:
[...]

Als je bij zoeken "playlists" selecteert is er bijna altijd wel een prima selectie van afspeellijsten van andere gebruikers te vinden op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 20:03:
[...]

Dat is wat ik ook probeerde uit te leggen, YouTube stelt zelf afspeellijsten voor aan de hand van de muziek video's die je al eerder gekeken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Xite is inderdaad dat wat TMF vroeger in de goede oude jaren '90 was. Staat bij ons thuis vaak aan ipv radio. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Xite vind ik niet zo... althans, ben het snel zat.. die ander tips ga ik eens even uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ze vervallen inderdaad vaak in herhaling dus het is geen zender om 24/7 aan te hebben inderdaad. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 19:36

Tijntje

Hello?!

Even een kleine kick, ben wel benieuwd naar andere ideeën.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Laatst online: 03-10 11:01
Ik herken het probleem van TS. MTV is niet meer wat het geweest was. Xite en soortgelijke ben ik ook snel op uitgekeken. Niet het type muziek dat ik gewend ben om te horen (o.a. op de diverse radio). Dat is niet altijd erg, maar het alternatief is vaak zo ontzettend slecht dat ik er eerder aan erger dan ervan geniet.

Ikzelf heb sinds kort een abonnement genomen op Spotify. Heeft geen clips maar wel alle muziek voor de hand en je kan ook "radio" ermee luisteren. Tussendoor ff een nummertje in de wachtrij zetten waar je net zin in hebt.
Ik heb nog geen smartTV in huis, maar degene die ooit binnen komt moet zeker spotify ondersteunen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

LastFM heeft automagische playlists van artiesten, stijlen, muziek die in je bibliotheek staat en nog meer van dat soort fratsen. Zijn alleen lang niet altijd videoclips, omdat ie gewoon alles draait wat lijkt op, het de meeste nummers hebben uiteraard geen videoclip.

Was vroeger betaald, maar nu ze alles vanaf youtube en soortgenoten streamen is het gratis.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik ben op zoek naar aan app waar ik lekker muziek kan draaien met de clips daarbij?
zoals een muziekzender doet.
dit voor mijn android autoradio
Pagina: 1