Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb een visitekaartje gemaakt en deze laten drukken (door drukzo.nl)
Maar ze zijn helemaal paars geworden, ze zeggen dat er teveel Cyaan en Magenta is gebruikt?
Ik heb de kleur instellingen op CMYK staan en Europe General Purpose 3.
Maar ik heb geen tintje paars in mijn ontwerp, hoe kan ik dit oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/7fcf1d71cf83fec9257bc9c58e003bcd.png

[ Voor 19% gewijzigd door K1pc0rn op 02-12-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Welk bestandsformaat heb je ze afgeleverd? En heb je een kleurprofiel gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Umbrah schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:14:
Welk bestandsformaat heb je ze afgeleverd? En heb je een kleurprofiel gekoppeld?
Ik heb het in PDF formaat geleverd, wat bedoel je met kleurprofielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Welk ICC profiel heb je er aan gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Umbrah schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:43:
Welk ICC profiel heb je er aan gekoppeld?
Ik denk dat die term voor hem inderdaad alles gaat verhelderen als 'ie in z'n vorige post te kennen heeft gegeven dat 'ie niet weet wat een kleurprofiel is. ;)

Dit linkje verklaart mogelijk e.e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

Zeror

Ik Henk 'm!

Je zou zelfs nog kunnen kijken als aanvulling op kleurprofielen naar steun- en proceskleuren.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

mcdronkz schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:46:
[...]

Ik denk dat die term voor hem inderdaad alles gaat verhelderen als 'ie in z'n vorige post te kennen heeft gegeven dat 'ie niet weet wat een kleurprofiel is. ;)
Dat was exact mijn doel, om het "zelfredzaam" en "onderzoeksplicht" verhaal van tweakers te onderstrepen. Om in de term van het antieke "UHS" formaat te spreken uit de tijd dat je voor games nog echt hulp nodig had: de oplossing voorkauwen is juist wat het tweaken saai maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
K1pc0rn schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:12:
Ik heb een visitekaartje gemaakt en deze laten drukken (door drukzo.nl)
Maar ze zijn helemaal paars geworden, ze zeggen dat er teveel Cyaan en Magenta is gebruikt?
Ik heb de kleur instellingen op CMYK staan en Europe General Purpose 3.
Maar ik heb geen tintje paars in mijn ontwerp, hoe kan ik dit oplossen?

[afbeelding]
Als het te paars is, vermoed ik dat er vooral teveel magenta in zit.... In principe wordt de groene kleur met name door geel en cyaan gemaakt.

Als ik drukwerk heb met logos en teksten gebruik ik eigenlijk alleen spot colors (steun kleuren), dan kunnen ze me nooit beschuldigen van teveel cyaan en magenta.

CMYK is goed voor drukwerk, Europe General Purpose 3 klinkt als een slecht idee, want ik heb er nog nooit van gehoord. Ik zou eerder voor Euroscale kiezen.

Als je exporteert, niet gebruik makend van spot colors, sluit dan altijd de kleur profielen bij.

Als je op het scherm een indruk wilt krijgen hoe het er gedrukt ongeveer uit zou kunnen zien, zul je de proof setup flink aan moeten passen. Randvoorwaarde is dat je het output kleuren profiel weet te bemachtigen van de drukpers/printer waar het resultaat uiteindelijk door geproduceerd wordt. Meestal zetten ze die online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Excuses, het ging om deze kleur blauw:
http://gyazo.com/b7a4622c832345c1d1246dceb3169178

Er wordt ook wel gezegd dat er 30% verschil moet zitten tussen Cyaan en Magenta, dus als je 100% Magenta hebt moet je 70% Cyaan hebben, anders komt het er paars uit.
Pagina: 1