Hoi,
Ik heb enkele dagen geleden reeds een vraag gepost i.v.m. een eventuele aankoop van een budget plasma TV van LG. Na wat meer research heb ik besloten niet voor een budget plasma TV te gaan maar voor een goede LCD TV. Ik ben ondertussen ook bij de plaatselijke elektronica zaak binnen gesprongen (ik krijg hier via het bedrijf waar ik werk goede prijzen) om na te vragen welke modellen zij voorhanden hebben en aan welke prijs.
Ik heb momenteel een shortlist van een 5-tal TV's waar ik aan kan geraken en waarvoor ik een goede prijs kan krijgen. Aangezien ik geen TV expert ben graag jullie advies over deze TV's. Het zijn allen modellen van Panasonic en Sony.
De belangrijkste eigenschap waaraan mijn toekomstige TV moet voldoen is de beeldkwaliteit bij het kijken van films en series. Ook belangrijk is de aanwezigheid van DVB-C (ik ga er vanuit dat dit een standaardoptie is op hedendaagse TV's). Een ci+ interface is niet nodig.
Liefst ook een degelijke media-speler en DLNA ondersteuning, en liefst ook de optie om 3D te kijken al is dit geen dwingende optie. Een TV met uitstekende beeldkwaliteit is belangrijker dan één met mindere beeldkwaliteit en 3D ondersteuning.
Onbelangrijk zijn zaken zoals gewicht, de 'looks', WiFi, UHD (ik zit op meer dan 3 meter afstand van mijn TV).
Ik zoek een TV tussen de 42" en 50" (groter mag ook maar ik ga er vanuit dat dit niet in mijn budget past). In principe hoe groter, hoe liever, maar niet als dit ten koste gaat van een significant verlies aan beeldkwaliteit.

Ik zou het liefst onder de 700 euro blijven, al kan iets meer eventueel ook indien dit een significant betere kijkervaring zou bieden. Ik ben van plan 8 à 10 jaar met m'n TV te doen dus mits een goede reden kan het budget overschreden worden.
De TV zal niet gebruikt worden als gaming monitor.
Samsung moet ik navragen of dit kan bij m'n lokale dealer.
Op de Sony KDL-42W829B krijg ik standaard 5 jaar garantie, op de andere modellen maar 2.
Is het de meerprijs waard voor een groter model te gaan? Sommige modellen zijn blijkbaar naast groter ook effectief beter, bijvoorbeeld de Sony KDL-42W829B t.o.v. de KDL-50W829B (aldus hdtvtest).
Beter een groter 50" scherm met minder functionaliteit dan een kleiner 42" scherm met meer functionaliteit?
Of misschien een andere suggestie?
Dank alvast!
Ik heb enkele dagen geleden reeds een vraag gepost i.v.m. een eventuele aankoop van een budget plasma TV van LG. Na wat meer research heb ik besloten niet voor een budget plasma TV te gaan maar voor een goede LCD TV. Ik ben ondertussen ook bij de plaatselijke elektronica zaak binnen gesprongen (ik krijg hier via het bedrijf waar ik werk goede prijzen) om na te vragen welke modellen zij voorhanden hebben en aan welke prijs.
Ik heb momenteel een shortlist van een 5-tal TV's waar ik aan kan geraken en waarvoor ik een goede prijs kan krijgen. Aangezien ik geen TV expert ben graag jullie advies over deze TV's. Het zijn allen modellen van Panasonic en Sony.
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar de beste (LCD) TV voor mijn budget.De belangrijkste eigenschap waaraan mijn toekomstige TV moet voldoen is de beeldkwaliteit bij het kijken van films en series. Ook belangrijk is de aanwezigheid van DVB-C (ik ga er vanuit dat dit een standaardoptie is op hedendaagse TV's). Een ci+ interface is niet nodig.
Liefst ook een degelijke media-speler en DLNA ondersteuning, en liefst ook de optie om 3D te kijken al is dit geen dwingende optie. Een TV met uitstekende beeldkwaliteit is belangrijker dan één met mindere beeldkwaliteit en 3D ondersteuning.
Onbelangrijk zijn zaken zoals gewicht, de 'looks', WiFi, UHD (ik zit op meer dan 3 meter afstand van mijn TV).
Ik zoek een TV tussen de 42" en 50" (groter mag ook maar ik ga er vanuit dat dit niet in mijn budget past). In principe hoe groter, hoe liever, maar niet als dit ten koste gaat van een significant verlies aan beeldkwaliteit.
Wat is je budget?
Hoe minder, hoe beter natuurlijkIk zou het liefst onder de 700 euro blijven, al kan iets meer eventueel ook indien dit een significant betere kijkervaring zou bieden. Ik ben van plan 8 à 10 jaar met m'n TV te doen dus mits een goede reden kan het budget overschreden worden.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De vereisten zijn hierboven reeds aangehaald. Ik zal in de eerste plaats films en series kijken.De TV zal niet gebruikt worden als gaming monitor.
Wat heb je zelf al gevonden?
Dit is een shortlist van TV's binnen m'n budget waar ik gemakkelijk aan kan geraken. Andere suggesties van Panasonic of Sony zijn waarschijnlijk ook mogelijk, dus het staat jullie vrij met andere suggesties te komen.Samsung moet ik navragen of dit kan bij m'n lokale dealer.
- Sony KDL-42W705B aan € 489
- Sony KDL-42W829B aan € 649
- Panasonic TX-L50BLW6 aan € 548,84 (dit model vind ik niet terug in de pricewatch, tijdelijke promo)
- Panasonic TX-50ASW504 aan € 654,74
- Panasonic TX 42ASW654 aan € 587,75
Op de Sony KDL-42W829B krijg ik standaard 5 jaar garantie, op de andere modellen maar 2.
Welke vragen heb je hier nog over?
Welk van deze modellen raden jullie aan voor mijn vereisten? Is er één die er met kop en schouders bovenuit steekt (prijs/prestaties)?Is het de meerprijs waard voor een groter model te gaan? Sommige modellen zijn blijkbaar naast groter ook effectief beter, bijvoorbeeld de Sony KDL-42W829B t.o.v. de KDL-50W829B (aldus hdtvtest).
Beter een groter 50" scherm met minder functionaliteit dan een kleiner 42" scherm met meer functionaliteit?
Of misschien een andere suggestie?
Dank alvast!
Experience the mountains!