Een vriend van me heeft een iMac kunnen regelen via zijn oude werkgever. Het betreft een machine die waarschijnlijk rond begin 2008 is gekocht. Een screenshot van de "about" pagina staat hieronder. Nu is het probleem dat hij het admin wachtwoord van het (enige) account op de machine niet heeft. Wel staat OSX ingesteld op "auto login", dus hij kan de iMac wel gebruiken.
Nu wil ik hem opnieuw installeren; gewoon een clean install doen. Mijn vragen zijn:
- Draait deze machine (met deze specs) Yosemite? Volgens deze pagina wel, maar is het functioneel ook te doen denken jullie?
- Kan ik zonder het admin wachtwoord te kennen de computer opnieuw installeren? Ik heb een bootable USB stick gemaakt van de Yosemite installer. Dit heb ik op mijn eigen iMac gedaan.
Nu wil ik hem opnieuw installeren; gewoon een clean install doen. Mijn vragen zijn:
- Draait deze machine (met deze specs) Yosemite? Volgens deze pagina wel, maar is het functioneel ook te doen denken jullie?
- Kan ik zonder het admin wachtwoord te kennen de computer opnieuw installeren? Ik heb een bootable USB stick gemaakt van de Yosemite installer. Dit heb ik op mijn eigen iMac gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door smeerbartje op 02-12-2014 08:59 ]