iMac 2.8 ghz, goed genoeg voor Yosemite?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:44
Een vriend van me heeft een iMac kunnen regelen via zijn oude werkgever. Het betreft een machine die waarschijnlijk rond begin 2008 is gekocht. Een screenshot van de "about" pagina staat hieronder. Nu is het probleem dat hij het admin wachtwoord van het (enige) account op de machine niet heeft. Wel staat OSX ingesteld op "auto login", dus hij kan de iMac wel gebruiken.

Nu wil ik hem opnieuw installeren; gewoon een clean install doen. Mijn vragen zijn:
- Draait deze machine (met deze specs) Yosemite? Volgens deze pagina wel, maar is het functioneel ook te doen denken jullie?
- Kan ik zonder het admin wachtwoord te kennen de computer opnieuw installeren? Ik heb een bootable USB stick gemaakt van de Yosemite installer. Dit heb ik op mijn eigen iMac gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/iMac.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door smeerbartje op 02-12-2014 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
smeerbartje schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:24:
Allereerst sorry voor de titel, moet natuurlijk Yosemite zijn :(. Wellicht kan een modje 'm aanpassen?

Een vriend van me heeft een iMac kunnen regelen via zijn oude werkgever. Het betreft een machine die waarschijnlijk rond begin 2008 is gekocht. Een screenshot van de "about" pagina staat hieronder. Nu is het probleem dat hij het admin wachtwoord van het (enige) account op de machine niet heeft. Wel staat OSX ingesteld op "auto login", dus hij kan de iMac wel gebruiken.

Nu wil ik hem opnieuw installeren; gewoon een clean install doen. Mijn vragen zijn:
- Draait deze machine (met deze specs) Yosemite? Volgens deze pagina wel, maar is het functioneel ook te doen denken jullie?
- Kan ik zonder het admin wachtwoord te kennen de computer opnieuw installeren? Ik heb een bootable USB stick gemaakt van de Yosemite installer. Dit heb ik op mijn eigen iMac gedaan.
Als auto-login aanstaat met welk account kom je dan binnen?

Op die iMac zal het best draaien maar wat geheugen erbij kan nooit geen kwaad.
Ook kan je kijken of er een SSD in te plaatsen is voor weinig, dat zal behoorlijk gaan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik heb een Core i3 3,0GHz met 4GB en die draait Yosemite prima, maar ik merk wel dat het geheugen een bottleneckje aan het worden is. Weet niet in hoeverre mijn resultaten naar jouw computer te vertalen zijn, maar het geeft i.i.g. een indicatie.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 19:48

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Titel aangepast :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
GeeMoney schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:05:
[...]

Als auto-login aanstaat met welk account kom je dan binnen?

Op die iMac zal het best draaien maar wat geheugen erbij kan nooit geen kwaad.
Ook kan je kijken of er een SSD in te plaatsen is voor weinig, dat zal behoorlijk gaan schelen.
Auto-login staat aan op het enige account dat er momenteel op staat: "admin". Om apps te kunnen installeren / dingen te doen moet je inloggen. M.a.w. ze kunnen nu een beetje surfen, maar meer ook niet. Ik wil het liefst de iMac volledig "wipen" en vanaf scratsch installeren. Heb ik dan het huidige wachtwoord nodig van het enige account dat erop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
smeerbartje schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:01:
[...]

Auto-login staat aan op het enige account dat er momenteel op staat: "admin". Om apps te kunnen installeren / dingen te doen moet je inloggen. M.a.w. ze kunnen nu een beetje surfen, maar meer ook niet. Ik wil het liefst de iMac volledig "wipen" en vanaf scratsch installeren. Heb ik dan het huidige wachtwoord nodig van het enige account dat erop staat?
Nee, naar mijn weten niet. Je kan hem gewoon leeg kieperen tenzij de schijf zelf encrypted is. Dan zal er een unlock password gevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Gamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-05-2020
Draait prima op mijn unibody MacBook uit 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvs-odrs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 19:17
Om het wachtwoord te wijzigen kan je dit artikel raadplegen van Apple: http://support.apple.com/en-us/HT201240

Hopelijk lukt het hiermee. (De methode bij het opstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Thanks; ik hoef dus niet via de officiële manier eerst naar Lion, Mountain Lion, Mavericks, om vervolgens Yosemite erop te zetten? USB sticky erin en gelijk gelijk Yosemite erop is dus geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:55
Gewoon toegang hebben tot de appstore is voldoende (dat heb je al met osx snow leopard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ja en dat heeft de TS nou net niet, gewoon USB stickerin en gelijk Yosemite erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1986
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Yosemite draait nog prima op mijn oude 2,8 GHz Core 2 Duo MacBook Pro uit 2009, alleen ik heb 8 GB geheugen. Voor e-mail, browsen, iTunes, iWork's is het nog een prima machine.

Schijf wissen en installeren levert denk ik de minste problemen op.
Pagina: 1