Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBLB
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-07-2016
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone...ik heb nog een 1e generatie SG s ;) en die heeft al een jaar kuren, dus is echt op. Verder heb ik geen grote handen, dus een One Plus is voor mij net een slag te groot. 7 cm breed kan net denk ik. Hangt ook van de ergonomie van het toestel af. Verder vind ik de kwaliteit van de camera wel belangrijk. En sorry, geen Lumia. Wil liever geen Windows OS en vind het hele hoekige design ook niet prettig

Wat is je budget?
Max. € 320, bij voorkeur minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te internetten, Facebooken, What's Appen, veel foto's maken, E-reading en wat spelletjes af en toe en video filmpjes kijken. Mijn voorkeur gaat uit naar een Android OS. Verder wil ik de telefoon toch wel 2 jaar goed kunnen gebruiken voordat deze kuren krijgt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik dacht eerst de S3 Neo te nemen (vanwege update naar KitKat). Hierna ging de prijs van de S4 flink omlaag, dus werd deze ook interessant. De reviews die ik heb gezien waren goed voor de op mij belangrijke punten. Maar...in de winkel nam ik een foto met een S4 die daar lag en vergeleek het resultaat met een foto (in dezelfde winkel) van de veel goedkopere Moto G 2014 en ik was toch wel teleurgesteld :| . De S4 gaf een rode kleurtoon in de schaduw en zwarte delen. Niet ok! Maar misschien lag het aan het exemplaar? In ieder geval ben ik toen verder gaan kijken.

Na heel wat Chinese phones te hebben bekeken heb ik hierin ook een schifting gemaakt:
*ZTE Nubia Z7 mini:
+ Mooie specs voor een mooie prijs
+ Geheugen uitbreidbaar, wat ik belangrijk vind, want alleen 16 GB is w.m.b. niets
+ G4....maar of dat zo belangrijk is?
- Kwaliteit camera? Info over foto's bij minder licht heb ik niet kunnen vinden
- Batterijduur?..hier zijn de meningen over verdeeld. Het liefst heb ik dat de batterij niet na 1 dag al helemaal leeg is. 1,5 dag vind ik wel acceptabel
- Minpunt is dat de batterij er niet/moeilijk te vervangen is.

*THL 5000
+ Uitbreidbaar geheugen
+ Flinke batterijduur
- Camera ok, maar niet altijd consistent...volgens een reviewer ligt dat waarschijnlijk aan de camerasoftware
- Tikkeltje groot (breed), maar waarschijnlijk kan het net ;-)
- De batterij is niet/moeilijk te vervangen

*Umi Zero (valt denk ik af, want minste van de 3, aangezien ik veel gebruikmaak van Wifi)
+ Uitbreidbaar geheugen
- Goede lens maar volgens review zijn de resulaten toch maar zo, zo...is dat zo?
- /-Metale body zorgt ervoor dat Wifi vaak slecht is
- De batterij is niet/moeilijk te vervangen

Verder heb ik ook nog gekeken naar de IUNI U2 (niet genoeg over kunnen vinden en weet niet wat ik van de uitstekende lens moet vinden), Xiaomi Mi4 (geen uibreidbaar geheugen) en Huwai Honor 6 (helaas vreselijke camera prestaties).

En toen las ik een review van de Vivo Xshot en dacht mijn perfecte telefoon te hebben gevonden....maar helaas....een heel ander prijskaartje :'(

Welke vragen heb je hier nog over?
De S3 Neo, S4 heb ik nog niet uitgesloten naast de 3 Chinese merken. Waar ik bij de Chinese merken wel wat huiverig voor ben is het installeren of aanpassen van software voordat je de telefoon kan gebruiken. Ik ben geen geek dus..>:). Daarnaast is er nog het stukje garantie...als er wat mee is dan zit je...En dan is er ook nog kans dat je telefoon misschien nooit aankomt ;). Of kan iemand deze onrust wegnemen?
Ik ben benieuwd of iemand mij de dooslaggevende reden voor 1 van deze telefoons kan geven of met een andere betere komt. De noodzaak is hoog en ik ben inmiddels een beetje review moe ;)

Alvast bedankt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-04 10:36

jeka

Support your local club.

Nexus 5?
LG G2?
Moto X wit:
http://www.redcoon.nl/B52...RIiT8_IHkXbndWBoCtFDw_wcB

Edit misschien wel te weinig geheugen maar wel goeie toestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door jeka op 02-12-2014 10:02 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Is de OnePlus niet iets voor je?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou met zo'n eisen pakket toch echt eens goed naar Windows Phone kijken, het OS is compleet volwassen nu. Een Lumia 1020 past waarschijnlijk net in je budget en dan heb je een camera die zich kan meten met een compact camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Of een Lumia 830 :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBLB
jeka schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:59:
Nexus 5?
LG G2?
Moto X wit:
http://www.redcoon.nl/B52...RIiT8_IHkXbndWBoCtFDw_wcB

Edit misschien wel te weinig geheugen maar wel goeie toestellen.
Bij de LG2 en de Nexus 5 kan je geen geheugen bijsteken, dat vind ik echt een makke. De 32GB versie vind ik te duur.
Moto X, is een oudere versie en kan je ook geen geheugen bijsteken. Verder is de resolutie van het scherm lager. Denk dat de Moto G (2014) dan zelfs beter is (en goedkoper).

Maar bedankt voor het meedenken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBLB
GGS_206 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:07:
Is de OnePlus niet iets voor je?
:) Nee, deze vind ik toch net wat te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBLB
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:07:
Ik zou met zo'n eisen pakket toch echt eens goed naar Windows Phone kijken, het OS is compleet volwassen nu. Een Lumia 1020 past waarschijnlijk net in je budget en dan heb je een camera die zich kan meten met een compact camera
Bedankt voor het meedenken :)
Tja, ik moet zeggen dat het het hele hoekige van de Nokia toestellen mij niet aantrekt. Ik heb even vluchtig gekeken naar de reviews. Er zijn voor Windows minder apps. De camera is traag...verder is de resolutie van het scherm ook niet hoog is (en dat voor die prijs...). En geen SD kaart..nee dat gaat hem niet worden ;) .En hetzelfde geldt voor de 830.

Heeft niemand een van de Chinese merken (of een ander Chinees merkt dat goed bevalt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

MBLB schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:43:
[...]

Tja, ik moet zeggen dat het het hele hoekige van de Nokia toestellen mij niet aantrekt. Ik heb even vluchtig gekeken naar de reviews. Er zijn voor Windows minder apps. De camera is traag...verder is de resolutie van het scherm ook niet hoog is (en dat voor die prijs...). En geen SD kaart..nee dat gaat hem niet worden ;) .En hetzelfde geldt voor de 830.

Heeft niemand een van de Chinese merken (of een ander Chinees merkt dat goed bevalt)?
Minder apps, de zaken die je in de TS noemt kunnen prima op die telefoon, de camera is traag, in welk opzicht? Ja in burts, maar goed je krijgt dan ook 38MP raw files, geen SD kaart? er zit 32GB in, het scherm? Dat is gewoon "retina"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 11:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
MBLB schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:43:
[...]

Tja.... ieder 't zijne, natuurlijk, maar dat wat voor de Lumia 1020 geldt, ook voor de 830 opgaat, is wel erg kort door de bocht. Als ik om me heen kijk, heeft de 830 tot nu toe nog iedereen die hem kocht, positief verrast. En wat jouw punten betreft: de 830 is minder 'hoekig' dan de 1020 en de camera is sneller (want minder megapixels), maar wel heel goed. En hij heeft weldegelijk 'n microSD-kaart slot, heb je wel 'n review van de 830 gelezen?
Dat er minder apps zijn, papegaait iedereen elkaar sinds jaren na, maar 't is lang niet meer zo 'erg' als enkele jaren geleden. De belangrijkste zijn er inmiddels wel, of er is 'n goede third-party oplossing. Wel is 't vaak zo, dat bepaalde spelletjes, die opeens 'n hype worden, pas voor WP verkrijgbaar zijn, als de hype alweer 'n beetje aan 't overwaaien is, maar ja, niet iedereen waait met elke wind mee, mbt games. M'n man en ik spelen bijv. nooit spelletjes op onze telefoons.
En wat de andere apps betreft, wat heb je nodig? De 20, 30, 40, ofzo apps, die je nu gebruikt, of -tigduizend, die je niet gebruikt en nooit zult gebruiken? Voor iedereen is toch 't enige dat telt, dat de apps beschikbaar zijn, die hij/zij daadwerkelijk zelf gebruikt? Zijn die er niet en zijn ze wel belangrijk voor je, kijk dan naar 'n OS, waar ze wel beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Traagheid vind ik van mijn 820 camera wel meevallen, iig voor de rol waarin ik hem gebruik: veredelde compact. Ja, een goede compact is sneller, en een slr is nog sneller. Boeit mij niet zo, als ik weet dat ik een snapshot moet gaan maken, heb ik mijn slr wel in de hand.

Qua apps eens met Marly, ja, kijkend naar absolute cijfers zijn er weinig apps, maar, ik heb persoonlijk weinig interesse in 5000 weerapps, 35 verschillinde 9gag apps, ontelbare kopieën van games etc etc. Zelf kan ik niks bedenken wat ik momenteel echt mis,

Opslag durf ik ook geen probleem te noemen, 32GB aan boord voor apps, foto's en mappen, en onedrive kun je makkelijk naar de 30GB krijgen gratis.

Zeker als je veel foto's maakt lijkt mij een 1020, 925 of 830 een zeer goede keuze. Goede camera, cameraknop, Lumia Camera is lekker uitgebreid qua instellingen. Voordeel is ook dat ze alledrie iig nog W10 krijgen als update, en daarna volgens mij iig weer 1,5 jaar ondersteuning in de vorm van updates. Een Android met zo lang zulke goede ondersteuning is naar mijn weten vrij zeldzaam.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1