Hallo allemaal,
ik ben (nog steeds) bezig met het maken van een multiplayer FPS in unity.
Hiervoor heb ik een Windows Forms applicatie als server.
Om te kunnen debuggen in visual studio kun je bijvoorbeeld breaking points instellen om goed naar alle variables te kunnen kijken. Er onstaat alleen een probleem dat wanneer je dit doet, dat de server dan stil staat en de game zijn connectie verliest.
Wat ik dan ook wil is een mogelijkheid om alle waarden van de variables te zijn terwijl de server blijft lopen.
Hiervoor heb ik een aparte form gemaakt met een treeview waarin je die waarden kan zien. Het ziet er zo uit:

En dit is de code om de treeview te updaten:
http://pastebin.com/snKCghrQ
Een probleem hierbij is dat alles collapsed wanneer ik hem update op manier dat ik het doe.
Dit is erg onhandig als ik hem elke seconde wil updaten...
Het zal me wel lukken om het werkende te krijgen dat bij een update niet alles collapsed, maar dat zal me erg veel werk kosten.
Twee vragen dus:
Bedankt voor het lezen!
ik ben (nog steeds) bezig met het maken van een multiplayer FPS in unity.
Hiervoor heb ik een Windows Forms applicatie als server.
Om te kunnen debuggen in visual studio kun je bijvoorbeeld breaking points instellen om goed naar alle variables te kunnen kijken. Er onstaat alleen een probleem dat wanneer je dit doet, dat de server dan stil staat en de game zijn connectie verliest.
Wat ik dan ook wil is een mogelijkheid om alle waarden van de variables te zijn terwijl de server blijft lopen.
Hiervoor heb ik een aparte form gemaakt met een treeview waarin je die waarden kan zien. Het ziet er zo uit:

En dit is de code om de treeview te updaten:
http://pastebin.com/snKCghrQ
Een probleem hierbij is dat alles collapsed wanneer ik hem update op manier dat ik het doe.
Dit is erg onhandig als ik hem elke seconde wil updaten...
Het zal me wel lukken om het werkende te krijgen dat bij een update niet alles collapsed, maar dat zal me erg veel werk kosten.
Twee vragen dus:
- Is er een makkelijkere manier om alle waarden te displayen op een georganiseerde manier?
- Is er een goede en makkelijke manier om een treeview dynamisch te updaten?
Bedankt voor het lezen!