Ik ben bezig een nieuwe computer samen te stellen voor mijn neefje van 12. Een Minecraft fanaat, runt zijn eigen virtuele server, en houdt van muziek maken, eigen filmpjes monteren, en allerlei andere zaken. Een techneut in de dop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming (voornamelijk Mindcraft). Daarnaast videobewerking en geluidsprogramma's. En gewoon office programmatuur, surfen en mailen. Geen heel specifieke zware zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 550 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost. (die ik net op de kop heb weten te tikken)
Toetsenbord en muis.
Monitor voorlopig ook nog, maar misschien dat de Kerstman dit jaar nog met iets komt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat gepuzzel kwam ik tot het volgende lijstje :
Ik reken dan nog € 125 voor de Sapphire die ik al eerder gekocht had, dan komt het totaal op ongeveer € 566. Ik hoor graag jullie aanmerkingen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming (voornamelijk Mindcraft). Daarnaast videobewerking en geluidsprogramma's. En gewoon office programmatuur, surfen en mailen. Geen heel specifieke zware zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 550 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost. (die ik net op de kop heb weten te tikken)
Toetsenbord en muis.
Monitor voorlopig ook nog, maar misschien dat de Kerstman dit jaar nog met iets komt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat gepuzzel kwam ik tot het volgende lijstje :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 164,- | € 164,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,28 | € 12,28 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 54,05 | € 54,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 441,28 | |
Ik reken dan nog € 125 voor de Sapphire die ik al eerder gekocht had, dan komt het totaal op ongeveer € 566. Ik hoor graag jullie aanmerkingen.