Oh, dat weet ik. Ik heb zelf een tijdlang een GTX 660Ti in een Node 304 met een Seasonic G360 gedraaid. Ging prima.
marcelmaria schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:00:
Hallo jongens
Ik heb deze voeding al een aantal keren voorbij zien komen. Wat idd mooi aan de voeding is dat de kabels onderuit komen zodat ze mooi onder de videokaart langs kunnen. Persoonlijk vind ik idd de 450 watt wel erg weinig nvidia raad zelf een 700 watt voeding aan voor een gtx 780
Videofabrikanten houden een zeer ruime marge, omdat de ene voeding de andere niet is. Met andere woorden: er bestaan genoeg voedingen met een bepaald wattage, maar die dat bij lange na niet halen, kortom troep. Als fabrikant wil je natuurlijk geen RMA's krijgen van doorgefikte videokaarten door slechte voedingen.
Een 780 doet ongeveer 250W, een Intel processor plus moederbord en rest doet 100W. Dan zit je op 350W. Dan kan je echt wel af met een Seasonic G450. 't Enige wat je zou moeten controleren is of de voeding de juiste aansluitingen (kabels) heeft voor je videokaart.
Bovenstaande waardes zijn piekwaardes. Dus als je je processor en videokaart maximaal belast, dat komt in praktijk maar weinig voor.
Rye schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:03:
[...]
Als je de voeding niet erg veel werk wilt laten doen (geeft meer lawaai) en effeciënt wilt zijn (bespaart geld) dan zet je er een voeding die tussen de 50% a 60% belast wordt door je systeem.
Dus als je systeem bv. 300watt trekt; dan zet je er een 550W of een 600W voeding in.
Ik gok inderdaad dat zijn setup tijdens het gamen de Seasonic G450 tussen de 50% en 60% belast, namelijk 250W.