Reservoir keuze, bay, tube of micro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:14
Ik ben een custom waterkoeling loop aan het plannen, maar zit te twijfelen tussen een bay-res, een tube-res of een micro-res.

Het voordeel van een bay res is toch wel een hoop ruimte besparing, maar je hebt er ook weer een specifieke pomp voor nodig meestal... Bij een tube-res heb je volgens mij de beste flow, maar neemt een hoop ruimte in beslag en een micro res is makkelijk te verbergen maar is ook erg klein.

Mijn vraag is, wat vinden jullie het fijnst, en wat zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 09:43
De keuze is puur wat jij het mooiste vind!
Ik ben persoonlijk een doublebay res omdat ik dat echt heel erg mooi vind!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarDog
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 11:20
Micro res heeft als nadeel dat er heel veel beweging ontstaat, en dus luchtbellen constant worden aangezogen als je pech hebt. Helaas weet ik dat uit ervaring.

Dubbele bay reservoir lijkt me het handigste. Er zijn gewoon universele bay reservoirs, waarin je de gewenste fittingen in kan draaien, geschikt voor alle pompen. Maar zoals je al aangaf zijn er ook specifieke reservoirs voor specifieke pompen, afhankelijk van je voorkeuren qua pomp zou dit een zeer goede optie zijn.

Tube reservoirs vind ik persoonlijk niet zo mooi, dus heb daar geen ervaring mee om een mening er over te geven verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
djwesz11 schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:21:
De keuze is puur wat jij het mooiste vind!
Ik ben persoonlijk een doublebay res omdat ik dat echt heel erg mooi vind!
Wat mooi is dat is leuk. Wat goed werkt is net zo belangrijk.

Persoonlijk vind ik een tube reservoir het beste werken. Als je zorgt dat de pomp er direct onder staat is het makkelijk vullen en vooral ook luchtvrij maken. Als je een groot tube reservoir hebt zorg je er voor dat er veel water in zit, wat luchtvrij maken heel erg veel makkelijker maakt. Een micro reservoir en bay reservoir zijn een stuk lastiger met luchtvrij maken. Verder verdwijnt er na verloop van tijd altijd wel wat water waardoor je minder op hoeft te letten als er meer water in het reservoir kan.

Verder hou goed rekening met het plaatsen van de pomp. Deze moet altijd dichtbij het reservoir zitten. Een pomp kan geen lucht pompen maar alleen water. Je moet er dus voor zorgen dat het water goed bij de pomp kan komen bij het vullen.

Wat je mooi vind moet je zelf bepalen. Persoonlijk vind ik een tube reservoir het beste werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

Groter reservoir is gemakkelijker --> beter te gebruiken en afhankelijk van de case is het gemakkelijker om een bay reservoir bij te vullen dan een ver weggewerkte tube reservoir.

Ik ben in ieder geval voorstander van een bay reservoir :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:14
Bedankt voor jullie reacties, het bay res is dus wel echt de grootste aanraderd orr vele, welke raden jullie dan aan, die niet pomp specifiek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarDog
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 11:20
Er zijn heel veel verschillende bay reservoirs, allemaal met een verschillend uiterlijk qua frontjes, dus is ook beetje afhankelijk van je eigen smaak.
Zie bijvoorbeeld Highflow (zitten weliswaar ook pomp specifieke tussen) en Aquatuning.

Ik kan wel zeggen bay reservoir A kan ik je aanraden, terwijl jij B mooier vindt en precies hetzelfde is verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je voor een bay reservoir gaat zou ik wel een dual bay kiezen. Dat er meer vloeistof in kan is gewoon makkelijker qua vullen en ontluchten. Persoonlijk hou ik het altijd bij een tube reservoir.
Pagina: 1