Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper-srt10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-06-2023
Wij zijn een multinational waarvan ik de naam niet kan noemen. Wij zijn een Belgische vestiging maar onze hooft firma ligt in Nederland.

Omdat de Belgische vestiging volledig gesloten wordt zijn wij aan het staken geslagen.
Ondertussen ligt het bedrijf (door de staking) al 2 weken plat. Sinds vandaag kunnen ik en mijn collega's niet meer op de werkmail De baas heeft onze paswoorden laten wijzigen zodat wij er niet meer op kunnen. Wij hadden allemaal persoonlijke wachtwoorden. Niet vastgelegd door het bedrijf ofzo.

Maar mag dat zomaar? Mag een baas de mail van zijn personeel blokkeren als die aan het staken is?

PS: hou er rekening mee dat we een Belgische firma zijn en de wetgeving iets anders kan zijn dan in Nederland.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je staakt werk je niet en heb je toch ook geen werkmail nodig? Werk je of staak je?

Kan ook zijn dat er gewoon een passwordpolicy van kracht is natuurlijk. Twee weken niks doen is automatisch gelockt. Geldt dan meestal niet alleen voor mail maar ook voor windows of soms zelfs voor alles. Zie dat soort dingen wel vaker, al varieert de tijdspanne en de scope (mail, windows login, laptop uit het domein, etc).

Mocht je weer aan de slag gaan heeft jullie IT afdeling iig wat te doen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
viper-srt10 schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:41:
De baas heeft onze paswoorden laten wijzigen zodat wij er niet meer op kunnen. Wij hadden allemaal persoonlijke wachtwoorden. Niet vastgelegd door het bedrijf ofzo.
In Nederland kan de werkgever zich niet zomaar toegang laten verschaffen tot de accounts en mails van werknemers. Is het niet aannemelijker dat de werkgever besloten heeft jullie accounts op "disabled" te zetten? Dan kan je namelijk ook niet meer inloggen. Dan schendt de werkgever ook niet jullie accounts, hij ontzegt je enkel toegang ertoe.

Het is in feite dan de digitale variant van je de toegang tot het bedrijfspand ontzeggen.

Hoe dit allemaal moet passen in de Belgische wetgeving kan ik je niet mee helpen. Wellicht kan je die vraag beter stellen aan een vakbond. Als jullie staken lijkt me dat er ook vakbonden bij betrokken moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom zou de baas dat niet mogen doen? Het is je werkmail en je werkt niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
Maar mag dat zomaar? Mag een baas de mail van zijn personeel blokkeren als die aan het staken is?
Waarschijnlijk heeft hij een nieuw wachtwoord laten instellen om zelf in de mail te kunnen en zo de bedrijfsvoering te kunnen continueren. Dat jullie er dan niet meer in kunnen is daar selchts een gevolg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lijkt me verboden, persoonlijke mail is persoonlijk dacht ik. een groupmailbox lijkt me wel fair

Maar hoe weet de ts dat het wachtwoord is gewijzigd, wat is de foutmelding bij het inloggen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 19:39
Ik denk dat de werkgever dat met een beroep op het bedrijfsbelang zeker wel wat mee kan doen. Lijkt me het meest waarschijnlijk dat hij zelf in de mail wil kunnen om de bedrijfsvoering voort te zetten

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kwa bedrijfbelang ben je er dan beter bij om de bedrijfsvoering via functionele (group)email adressen te regelen en niet persoonlijke. En de persoonlijke persoonlijk te houden

Maar ja could have, would have, should have verhaaltje

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper-srt10
Ik krijg als fout dat het paswoord onjuist is. Er zijn persoonlijke en group email adressen.
Ik dacht ook dat een persoonlijk adres prive was. Daarom zijn er group adressen. De persoonlijke mails worden (normaal) ook alleen maar intern gebruikt. Voor contact met klanten wordt er geen persoonlijke mail gebruikt. Enkel de group mail zodat meerder collega's dit kunnen zien en reageren (indien nodig) Dus voor bedrijfsbelang lijkt het mij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
viper-srt10 schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:20:
Ik krijg als fout dat het paswoord onjuist is.
Ik meen me te herinneren als je iemand op disabled zet Exchange ook die melding geeft als je via OWA probeert in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nielson schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:53:
[...]
Waarschijnlijk heeft hij een nieuw wachtwoord laten instellen om zelf in de mail te kunnen en zo de bedrijfsvoering te kunnen continueren. Dat jullie er dan niet meer in kunnen is daar selchts een gevolg van.
Assumption is the mother of all fuckups ;)

En idd, staat mij ook bij dat Outlook webmail een user/pass onjuist geeft als het account gelockt is.
Persoonlijke zakelijke mailboxen zijn niet zonder meer prive trouwens. Mag een werkgever onder bepaalde voorwaarden (o.m. toestemming OR) in NL gewoon in.
Als het echt en privemailbox was geweest, was het een ander verhaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Oftewel eigenlijk is het heel simpel : Ga geen aannames doen, maar ga gewoon aan het werk zodat je de vraag kan stellen...

En om exact je vraag te beantwoorden : Ja een werkgever mag jouw zakelijke mail blokkeren (of je nu wel of niet aan het staken bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:40
Blokkeren is prima, lezen mag in NL niet zomaar, van BE weet ik dat niet precies.

P.S. Hooft firma, als je binnenkort een CV moet schrijven check je hopelijk wel de spelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wilke schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:26:
Blokkeren is prima, lezen mag in NL niet zomaar, van BE weet ik dat niet precies.
In NL mag het niet zomaar, maar als je 2 weken aan het staken bent dan krijg je zoals al eerder genoemd ook dingen als bedrijfsbelang etc om de hoek kijken. En dan kan het zaakje weer veranderen.

@TS : Hoe benader je de werkmail trouwens? Als dat niet op een smartphone is dan kan ik me voorstellen dat een werkgever vragen stelt bij hoezeer je aan het staken bent en hoezeer je slechts aan het niet werken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 16:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wilke schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:26:
Meestal moet dat soort regelgeving vorm krijgen in een bedrijfsbeleid wat je vooraf in moet zien en akkoord op moet geven. Bij mijn huidige opdrachtgever staat er iets in als:

"De aangeboden toegang tot email is in eerste instantie zakelijk. Het is toegestaan om deze toegang in alle redelijkheid ook te gebruiken voor het versturen en ontvangen van prive berichten. Werknemer dient er wel rekening mee te houden dat werkgever zich, indien noodzakelijk, toegang kan verschaffen tot de emailberichten. Denk hierbij aan een situatie zoals langdurige ziekte".

Ik heb overigens één keer meegemaakt dat "het bedrijf" zich toegang moest verschaffen tot emailberichten van een medewerker (verdenking van fraude). Dit ging allemaal heel officieel. Ik moest toen het account van de IT-directeur toegang geven tot zijn mailbox. Verder moest ik als getuige er bij blijven zolang de IT-directeur toegang had. Mocht het tot een rechtszaak komen, dan had "het bedrijf" in elk geval een getuige die aan kon tonen dat het volgens procedure ging.

Het vermoeden van fraude was overigens juist, de medewerker is destijds op staande voet ontslagen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-07 20:21
Negeer alle 'mag wel' / 'mag niet' antwoorden van mensen zonder specifieke kennis van Belgische wetgeving.
Als het je te lang duurt voordat er hier zich iemand meldt met die kennis: zoek een jurist.

(niet lullig bedoeld hoor, maar je krijgt nu vooral antwoorden van mensen die wel eens wat gehoord hebben van hoe het in NL geregeld is... en daar heb je niet zo veel aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 15:23

P_Tingen

omdat het KAN

Gomez12 schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:42:
Oftewel eigenlijk is het heel simpel : Ga geen aannames doen, maar ga gewoon aan het werk zodat je de vraag kan stellen...
Da's wel makkelijk natuurlijk. Ik neem even aan dat TS niet voor niks naar een zwaar middel als staken grijpt. Om dat simpelweg te zeggen "ga gewoon aan het werk" 8)7

On topic: het lijkt me niet onredelijk dat er binnen het werk, bij niet-stakende collega's vragen zijn ontstaan over de stand van zaken van dingen die bij stakers onder handen waren. De stakers kun je niet vragen, want aan het staken. In het kader van het bedrijfsbelang kan het dan nodig zijn om in de mail te kijken of daar aanknopingspunten zitten.

En als je zaken bespreekt die heel erg privé zijn en niet geschikt voor de ogen van je werkgever, dan is dat misschien niet heel erg handig om in je werkmail te doen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41

Mx. Alba

hen/die/zij

Maar dan nog is het "not done" om zomaar in te breken in de persoonlijke mailboxen van de stakers. Persoonlijk is persoonlijk, daar moeten anderen met de klauwen van af blijven.

Hebben jullie niet een IT-helpdesk waar je een reset van je wachtwoord kunt aanvragen? >:)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 16:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mx. Alba schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:16:
Maar dan nog is het "not done" om zomaar in te breken in de persoonlijke mailboxen van de stakers. Persoonlijk is persoonlijk, daar moeten anderen met de klauwen van af blijven.
Het is nu net even de vraag hoe "persoonlijk" in de Belgische wetgeving een mailbox is die door een werkgever verstrekt wordt ten behoeve van de werkzaamheden. Als het een 100% persoonlijke mailbox was, waren we het eens geweest, maar dat punt is nu net de vraag... ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 19:52
Zoals al eerder gezegd is het ook nog van belang of de mailboxen geblokkeerd zijn, of dat het wachtwoord gewijzigd is zodat de werkgever erbij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik ben ook medeverantwoordelijk voor de IT bij een vestiging van ons in België en daar werkt het in ieder geval het zelfde als hier in Nederland. Toegang verschaffen tot de persoonlijke mailbox van een werknemer mag alleen in uitzonderlijke gevallen (zoals langdurige ziekte en de werknemer kan zelf geen toestemming ervoor geven, of vermoedens van gesjoemel, en dan alleen met schriftelijke opdracht van en volledige verantwoordelijkheid bij de HR manager).

En als het alleen blokkeren is dan is dat ook vreemd. Daar zijn mensen die je weer aan het werk zou willen zien (liever dan dat ze staken) en dan ontzeg je ze de toegang tot hun arbeidsmiddelen. Net zo onlogisch als een wielklem, want die zet je ook op een auto die fout geparkeerd staat (en die je daar dus weg wil hebben) maar je zorgt er daardoor juist voor dat hij er langer staat. :D

[ Voor 29% gewijzigd door Mx. Alba op 02-12-2014 14:31 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Mx. Alba schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:16:
Hebben jullie niet een IT-helpdesk waar je een reset van je wachtwoord kunt aanvragen? >:)
Wie zegt dat ze een password reset hebben gedaan? Ik denk eerder aan gewoon disabled maken in de AD. Als de stakers dan weer aan het werk gaan dan worden al die accounts weer enabled lijkt mij. Dan kunnen de mensen weer met hun oude wachtwoord inloggen,

De meldingen van de Exchange OWA omgevingen zijn toch beperkt of cryptisch. Je gaat daar echt niet ontdekken of je nou disabled bent of een password reset hebt gehad.
Mx. Alba schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:29:
En als het alleen blokkeren is dan is dat ook vreemd. Daar zijn mensen die je weer aan het werk zou willen zien (liever dan dat ze staken) en dan ontzeg je ze de toegang tot hun arbeidsmiddelen.
Terwijl je officieel staakt heb je geen toegang tot het netwerk van het bedrijf. Je zal dan officieel kenbaar moeten maken aan je baas dat je niet langer staakt en weer aan het werk gaat. Zo gek is dat niet, hoe moet de baas anders weten wie staakt en wie niet als mensen dit niet aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24
Omdat de Belgische vestiging volledig gesloten wordt zijn wij aan het staken geslagen.
Ondertussen ligt het bedrijf (door de staking) al 2 weken plat. Sinds vandaag kunnen ik en mijn collega's niet meer op de werkmail De baas heeft onze paswoorden laten wijzigen zodat wij er niet meer op kunnen. Wij hadden allemaal persoonlijke wachtwoorden. Niet vastgelegd door het bedrijf ofzo.

En mag je zomaar 2 weken (of langer) staken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Koos Werkloos schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:40:
[...]

En mag je zomaar 2 weken (of langer) staken...?
Die opmerking in combinatie met die naam... _o-

Maar even serieus: ja, staken mag natuurlijk zo lang je maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mx. Alba schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:42:

Die opmerking in combinatie met die naam... _o-

Maar even serieus: ja, staken mag natuurlijk zo lang je maar wil.
Maar zijn die 2 dan niet in strijd met elkaar? Ik neem aan dat een bedrijf ook bepaalde zaken 'mag' doen om de continuering van het bedrijf te waarborgen.

Als de vestiging toch gaat sluiten kan dit natuurlijk al de eerste stap zijn geweest voor de sluiting, afsluiten van verdere communicatie, dat nieuws hebben ze niet meegekregen omdat ze aan het staken waren :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54

Dido

heforshe

En ondertussen weten we dus nog niet wat er gebeurd is: zijn de accounts gelocked (dan is er weinig aan de hand) of zijn de passwords gereset en heeft de baas nu toegang tot de mails (dan is er mogelijk wel wat aan de hand.

Daarnaast weten we nog steeds niet waarom de TS bij zijn werkmail wil als ie staakt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 18:28
Overigens is het ook helemaal niet zeker dat de belgische regels hier van toepassing zijn. Bij het bedrijf waar ik werk (hoofdkantoor NL) mogen we ons ook toegang verschaffen tot mailboxen in bedrijfsbelang (vastgelegd in privacy reglement, bedrijfsbeleid, etc.) Deze toegang wordt gegeven aan de lijnmanager.

Alle mailboxen van alle medewerkers wereldwijd staan in NL en vallen onder het NL beleid, onafhankelijk waar de persoon werkt.

Maar goed, dat is bij ons...eerlijk gezegd snap ik niet waar je je zorgen over maakt. Zakelijke mail is zakelijke mail. Als er dingen instonden die "de baas" niet mocht zien, had je niet je zakelijke mail moeten gebruiken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mythio schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:51:
Overigens is het ook helemaal niet zeker dat de belgische regels hier van toepassing zijn. Bij het bedrijf waar ik werk (hoofdkantoor NL) mogen we ons ook toegang verschaffen tot mailboxen in bedrijfsbelang (vastgelegd in privacy reglement, bedrijfsbeleid, etc.) Deze toegang wordt gegeven aan de lijnmanager.
Heb je daar ook toestemming voor gegeven? Ondanks dat het om een zakelijke mailbox gaat wil niet zeggen dat daar geen privacy op rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 21:50

ralpje

Deugpopje

Als dat in het bedrijfsbeleid etc. is vastgelegd heb je daar waarschijnlijk impliciet toestemming voor gegeven door het tekenen van je arbeidsovereenkomst ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24
SinergyX schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:45:
[...]

Maar zijn die 2 dan niet in strijd met elkaar? Ik neem aan dat een bedrijf ook bepaalde zaken 'mag' doen om de continuering van het bedrijf te waarborgen.

Als de vestiging toch gaat sluiten kan dit natuurlijk al de eerste stap zijn geweest voor de sluiting, afsluiten van verdere communicatie, dat nieuws hebben ze niet meegekregen omdat ze aan het staken waren :P
Ik zie het nut ook niet zo in van die staking. De multinational gaat door die staking echt niet besluiten om die vestiging dan maar open te houden. Staking of niet, de vestiging gaat toch dicht en iedereen staat dan op straat. En eenmaal op straat kan je moeilijk nog staken...

Staking om een hoger loon of betere secundaire arbeidsvoorwaarden, dat zou ik nog wel begrijpen...

[ Voor 3% gewijzigd door Koos Werkloos op 02-12-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In Belgie staken mensen een stuk sneller als in Nederland (ik woon er nu zo'n 3 jaar, en dat valt op :p ). Er wordt momenteel ook gestaakt tegen de regering die net gekozen is.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 02-12-2014 15:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper-srt10
Dank voor de vele reacties.

De accounts zijn niet geblokkeerd. Er is gewoon een paswoord reset gedaan.

Ik wou gewoon even mijn mail openen omdat andere collega's melding maakte dat ze plots niet meer in hun mail konen of dat de directie plots lege mails aan het versturen was naar de collega's.
Waarom dat de collega's in hun mail zaten weet ik natuurlijk niet.

Ik gebruik mijn werk mail niet voor privé. Maar vind uit principe dat de directie geen toegang mag hebben tot de account zonder toestemming.

Ik kan inderdaad gewoon aan IT vragen om het paswoord opnieuw te resetten zodat ik er terug toegang tot heb. Dat is geen probleem.
Maar waarom dat er plots een paswoord reset gedaan wordt is een groter mysterie. Als ze het gewoon geblokkeerd hadden, had ik het normaal gevonden. Vandaar dat ik mij afvroeg of dit wel pluis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe weet je dat het gereset is?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 11:22

OgWok

U.N.C.L.E.

Bij een staking of ander conflict met de werkgever zou ik nooit en te nimmer mijn mailbox op mijn werk gebruiken. Daar hoef je toch geen professor voor te zijn.

Samen met IT afd. kan de direkteur of HRM toch uitgebreid "werk" mails van zijn personeel gaan lezen. Waarschijnlijk is er een wettelijke regeling die dit verbiedt, maar ga dat achteraf maar aantonen. Dan ben je misschien jaren verder.........

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 18:28
ralpje schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:57:
Als dat in het bedrijfsbeleid etc. is vastgelegd heb je daar waarschijnlijk impliciet toestemming voor gegeven door het tekenen van je arbeidsovereenkomst ;)
Inderdaad, bij tekenen contract hoort het tekenen van de bedrijfsregels, waar onder andere de privacy regels bij horen.

Overigens gebeurt dit nooit als de medewerker in staat zou zijn zelf de toegang te verlenen. Soms kan dit echter niet (staande voet ontslag, zwangerschap/ziekte, langdurige afwezigheid, plotseling overlijden, etc.). Staken is bij ons nog niet voorgekomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Off-topic vraag:

Zou je mij kunnen uitleggen wat de reden is om te gaan staken? Zoals ik het zie bezorg je je collega's op andere plekken extra (over)werk, krijg je zelf de laatste dagen niet betaald, en verleid je je werkgever om vooral niet terug te keren naar deze omgeving waar wordt gestaakt ipv gewerkt. En het lijkt mij ook geen reclame voor bij sollicitaties. Maar misschien mis ik een stukje Belgische insteek. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:11

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

De Belgen hebben een verplicht aantal stakingsdagen per jaar, afgedwongen in hun CAO lijkt het wel...

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 10:57

ATS

Lolhozer schreef op woensdag 03 december 2014 @ 05:18:
De Belgen hebben een verplicht aantal stakingsdagen per jaar, afgedwongen in hun CAO lijkt het wel...
LOL _/-\o_

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:56
viper-srt10 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:27:
De accounts zijn niet geblokkeerd. Er is gewoon een paswoord reset gedaan.
Hoe weet je dat zo stellig? Bij ieder systeem waar maar een beetje over veiligheid is nagedacht, zal de foutmelding voor onbekende username, onjuist wachtwoord of account disabled allemaal exact dezelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 18:22
SinergyX schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:45:

Dit kan een hele belangrijke zijn.
Maar ook een belangrijke, waar staat de mail server, waar staat de Active Directory? Dat kan voor het jurische wel eens belangrijk zijn.
Jullie staken waarschijnlijk ook niet zomaar op jullie eigenhoutje? Dus iets van een vakbond er bij? Stel de vraag eens aan hun.
Jullie staken, dus dat hebben jullie ook officieel aangegeven bij het bedrijf dat bepaalde personen staken. Het zou dan wel eens heel goed kunnen dat het bedrijf toegang tot het bedrijf ontzegt, om het bedrijf te beveiligen tegen bv diefstal.

Maw, het is niet even te zeggen, je zit in een complexe situatie.
Pagina: 1