Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:03
Hallo iedereen,

Even nagaan of iemand dit ooit heeft meegemaakt en misschien wat raad heeft. Ik heb een contractverlenging gekregen van mijn werkgever aangeboden gekregen en toen gevraagd om loonsverhoging. Dit omdat ik binnen het bedrijf steeds meer taken krijg die niet binnen mijn functieomschrijving vallen. En dit gaat hoogstwaarschijnlijk komende maanden alleen maar toenemen. Gepraat met iemand van HR, die snapte de reden waarom. En uiteindelijk kreeg ik eind vorige week een nieuw contract (voor de verlenging). Het was een riante verhoging, maar daarbij kwam kijken dat ik samen met een andere collega aanzienlijk minder verdiende dan de rest. Dus dit leek me min of meer rechtgetrokken. Het is niet belachelijk veel vind ik zelf, ik ken namelijk iemand van dezelfde opleiding die dat ook verdiend. Het is al ondertekend door beide partijen en op de post terug naar het hoofdkantoor. Echter kreeg ik vandaag een e-mail dat de geboden loonsverhoging niet correct was. Dat het teveel zou zijn voor mijn functie en dat ze een nieuw contract zouden gaan opsturen.

Iemand dit ooit meegemaakt en wat nu? Het is al ondertekend door beide partijen en alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Volgens mij ligt het nu contractueel vast gelegd en kenne ze je moeilijk je het nieuwe contract laten tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:42

DropjesLover

Dit dus ->

Als jij een door hun getekend contract hebt met bedrag x dan lijkt me het duidelijk...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het contract al door beide partijen is ondertekend hebben ze eigenlijk geen poot om op te staan. Dan wordt je simpelweg nog een ander contract aangeboden. Hun fout, kun je gewoon weigeren.

Dat gezegd hebbend: ik zou wel begrip tonen voor de situatie en er samen uitkomen. Dit soort dingen kunnen in een later stadium van je carriere bij je werkgever wel eens voor onverwachtse verassingen zorgen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat gezegd hebbend: ik zou wel begrip tonen voor de situatie en er samen uitkomen. Dit soort dingen kunnen in een later stadium van je carriere bij je werkgever wel eens voor onverwachtse verassingen zorgen.
Maar dan zou ik in ieder geval een soort van groeiplan opstellen. Dus een aantal objectief meetbare criteria opstellen en als je daar aan voldoet, binnen 6 maanden alsnog de loonsverhoging (met terugwerkende kracht) doorvoeren, of zoiets. Feitelijk heb jij ze nu gewoon bij de ballen, want je hebt een getekend contract en daar moeten ze zich aan houden. Iedere geste die jij dus doet, is heel lief maar niet verplicht. Bovendien klinkt het gewoon als 'we hebben ons bedacht'. Als er nou een tikfout was gemaakt en jij gaat ineens 5 ton verdienen in plaats van 50.000 euro, dan snap ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kurkentrekker schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:16:
Als er nou een tikfout was gemaakt en jij gaat ineens 5 ton verdienen in plaats van 50.000 euro, dan snap ik het...
Dat soort dingen (en ook kleinere fouten) kunnen inderdaad gewoon teruggedraaid worden (ooit naar Gegoogled).
In dit geval lijkt het me gewoon contract-is-contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:40

backupdevice

No Risk , Full Push

The Eagle schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:41:
Als het contract al door beide partijen is ondertekend hebben ze eigenlijk geen poot om op te staan. Dan wordt je simpelweg nog een ander contract aangeboden. Hun fout, kun je gewoon weigeren.

Dit dus.

Ik weet niet wat je privé situatie is? Theoretisch heb je het gelijk aan je kant. In de praktijk werkt het echter anders. Als jij je poot stijf houdt trek je altijd aan het kortste eind.

Ga in gesprek en probeer in het midden uit te komen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ga een gesprek aan. Direct je poot stijf houden en brullen 'getekend is getekend!' is niet goed voor de relatie met jouw werkgever.

Dus: ga de dialoog aan. Je gaf al aan dat je op de een of andere manier merkte dat je te weinig verdiende.
Als jij genoeg argumenten hebt om een goede salarisverhoging te te krijgen moet je die gewoon aankaarten.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan onder (oneigenlijke) dwaling vallen (http://www.wikiwand.com/nl/Dwaling), maar zonder de bedragen te weten en de precieze tijdlijn is dit lastig te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CrystalViriS schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:28:
Dit omdat ik binnen het bedrijf steeds meer taken krijg die niet binnen mijn functieomschrijving vallen.
CrystalViriS schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:28:
Echter kreeg ik vandaag een e-mail dat de geboden loonsverhoging niet correct was. Dat het teveel zou zijn voor mijn functie en dat ze een nieuw contract zouden gaan opsturen.
Ga gewoon een net gesprek aan met je werkgever. Ik denk dat de insteek van jou moet zijn dat gezien de aard van je werkzaamheden je kennelijk in een te lage functie zit en dat je dit graag aangepast wil zien. Kennelijk is je werkgever het hier ook (deels) mee eens, gelet op de al toegezegde loonsverhoging.

Het hele punt van je werkgever is nu dat je loon te hoog is voor je functieomschrijving. Als ze je een hogere functie geven is dat "probleem" opgelost. Ga het overleg wel op een redelijke manier aan, jullie moeten immers nog met elkaar verder.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je staat inderdaad in je recht, maar je poot stijf houden is wat men zo mooi een "carreer limiting move" noemt. Kijk eerst eens of het bod dat nu gedaan wordt voor jou acceptabel is voordat je de kont tegen de krib gooit.

Zoals Question Mark zegt, misschien is het gebaseerd op een misverstand en is dat vrij eenvoudig uit de weg te ruimen.

Als ze toch vasthouden en het tot een confrontatie komt zou ik als ik jou was in ieder geval alvast gaan zoeken naar ander werk. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:03
Thx allemaal voor jullie reacties.

Bizarre situatie eigenlijk, maar had wel zoiets verwacht omdat er al vaker grove "fouten" gemaakt zijn bij dit bedrijf. Toch is het bedrag wat ik in de nieuwe situatie zou verdienen niet té veel voor de functie ik ken namelijk iemand met dezelfde leeftijd, opleiding etc. bij een ander bedrijf die dat verdiend. Maar het was een standaard email die ze naar iedereen verstuurd hadden. Ze hadden deze fout dus bij IEDEREEN gemaakt. De hele ochtend heeft het over niets anders gegaan. Een enkeling verdiende meer dan het dubbele. Dus dan snap ik die text in de e-mail wel. Hoe ze zo'n fout kunnen maken is mij een raadsel. Ze komen nu binnenkort met een nieuw contract, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dan is het denk ik tijd om eens collectief af te spreken wat jullie gaan doen. Is er een ondernemingsraad? Bedrijven met 50 werknemers of meer (let wel, niet 50 FTE, maar 50 werknemers) hebben verplicht een OR die inspraakrecht heeft in dit soort zaken.

Een getekend contract is een getekend contract. Als HR zit te maffen en ze maken fouten dan is dat (financiële) risico voor de werkgever, niet voor de werknemer...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Ik zou zeggen, wacht even af waar ze mee komen. Je geeft zelf al aan dat er iemand het dubbele is gaan verdienen, en misschien is er alleen bij die persoon iets verkeerd gegaan.
En vervolgens heeft iemand anders een slechte maandagochtend gehad en iedereen per ongeluk ge-cc't met de email die nu alle commotie heeft veroorzaakt.

Mocht je een nieuw contract met een lager salarisaanbod krijgen, dan begint het onderhandelen gewoon opnieuw. Beide partijen zijn het ondertekende salaris overeengekomen en een nieuw aanbod moet weer door beide partijen goedgekeurd worden.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Pagina: 1