Toon posts:

een 3 jaar oude zip installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe computer gebouwd, en hij doet et perfect alleen.... De zip. Die is niej zo best. Op m'n oude computer (een dell) deed ie het gewoon goed. Maar nu op de nieuwe niet. Hij kan wel gewoon lezen maar niet schrijven. Een normale defragmentatie die ong. 10 sec. duurt duurde meer dan 20 minuten. zwaar irritant dus. Ik heb alles al gecontroleerd. De jumperinstellingen, kabels, en ook aan de zip kan het niet liggen want ik heb van een andere computer de zip vandaan gehaald en in de nieuwe gezet maar ook daar deed hij hetzelfde. Dus het kan niet aan de zip liggen. Ik heb de man gebeld waar ik alles heb gekocht gebeld en hij zei dat het ligt aan de udma 66, want een zip werkt op udma 33 (de wat oudere zip) Het moederbord herkent hem daarom wel maar kan hem niet gebruiken. klopt dit of niet??

Weet iemand dit???

grtz, Peter

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 22:11

pistole

Frutter

lijkt me niet dat ie het daardoor niet meer doet. Heb je hem al eens aan de secondary controller gehangen?

Ik frut, dus ik epibreer

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 16:15
Nee UDMA66 moet met UDMA33 werken punt. Daar kan het niet aan liggen. Heb je de goede drivers geinstalleerd? Het je een VIA mobo? dan moet je ff de VIA drivers installen, de nieuwste versie, of anders probeer het eens op een andere pc, of met een ander OS, of voor mij part onder DOS :)

Verwijderd

Topicstarter
hij hangt juist aan de secundary controller

enneh ik had eerst windows ME daar deed hij het niet, toen had ik windows 2000 maar geinstalleerd en daar deed hij het ook niej.
heel vaag duzz allemaal

Verwijderd

Topicstarter
ow ja, het is een VIA KT-133 duzzzzzz moet ik dan ook drivers installeren?? (dat heb ik niej gedaan) en zo ja waar kan die dan vandaan halen???

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

Rico

Wie dit leest is gek....

Je hebt een moederbord met een VIA chipset.
Heb dat probleem ook gehad.
Je moet even de losse busmaster driver downloaden. Ze staan ook op de MSI site. www.msi.com.tw.
Dan even bij download kijken. Staat er ook achter iets in de zin van: Voor incompatibiliteit met zip drive.
Dan die driver installeren in miniport mode.
Dan loopt je zipdrive goed.
Als het goed is crashed je machine ook niet, maar wordt ie super traag..
Als je de driver niet kunt vinden moet je me je email adres maar geven dan mail ik hem wel.
Mocht je nou een moederbord zonder via chipset hebben dan weet ik het dus ook niet .

Dit staat er op de MSI site achter de busmaster driver: patch for VIA 686B compatibility problem with ATAPI2 IOMEGA ZIP-100 Drive. ATAPI2 IOMEGA ZIP-100 Driver will become very slow (look like hung-up) when format or copy big files under Windows 98.

En dit is de directe link naar de driver:
http://www.msi.com.tw/support/driver/driver/580_3011.zip

Verwijderd

Topicstarter
YO hij doet et!!!!!!!!!!! VET BEDANKT!!!!!!!!!!! grtz, peter

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

Rico

Wie dit leest is gek....

Graag gedaan.

Heb er zelf ook tijden naar zitten zoeken dus altijd leuk als je dan nog iemand kan helpen.
Pagina: 1