Toon posts:

Oldtimer Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De feestdagen komen eraan en ik wil dit jaar de PC van mijn broer upgraden om terug wat mee te kunnen met huidige games.

CPU: Intel Core i5 CPU 750 @ 2.67 GHz
GPU: ATI Radeon HD 4600
Geheugen: 4GB
Moederbord: Gigabyte GA-P55M-UD2
Voeding: Antec 380W
Besturingssysteem: Windows 7 32bit

Wat ik wil upgraden: GPU, ram, besturingssysteem
Nu heb ik hier nog wel een aantal vragen bij:
  • Nieuwe GPU: moet niets top of the range zijn ( tot €150 - €200, maar mag goedkoper)
  • Kan de voeding een nieuwe GPU aan ?
  • Kan mijn moederbord een nieuwe GPU aan (PCI 2.0 , PCI 3.0)?
  • 8GB ram, kan het besturingssysteem dit aan ?
  • Kan ik windows 7 32bit naar 64bit upgraden?
Ik denk dat we met de CPU nog wel verder kunnen, of niet?

Ik heb al wat opzoekwerk gedaan naar grafische kaarten maar ik denk dat ik naar te zware modellen aan het kijken ben, maar toch :)
  • AMD radeon R9 270x 2G
  • AMD Radeon R9 270x 4G
  • NVIDEA GTX 760
We hebben nu maar een ATI Radeon HD 4600 dus ik denk dat eenderwelke kaar beter gaat zijn. Ik zoek gewoon iets dat toch minstens GTA V kan draaien.
(Btw. Scherm dat we gebruiken is 1920x1080)

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-02 17:39

rg-mohwa

Phoe Hé

64Bit kan je zoiezo installeren, upgraden zal helaas niet gaan. hiervoor moet een gehele nieuwe installatie gedaan worden. voordeel is wel dat daarna de volledige 4GB aan geheugen gebruikt kan worden (wat met 32Bit niet het geval is)

[ Voor 76% gewijzigd door rg-mohwa op 01-12-2014 20:20 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
als ik van die 3 moet kiezen zou ik voor een r9 270x 4g gaan. maar misschien is een 2de hands r9 290 iets? iets beters voor een low budget krijg je niet. 2gb vram is erg weinig. zeker nu games steeds meer vram vragen. zou ik toch minimaal voor 4gb gaan.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph7503/59870.png

hun systeem komt op 284. is wel op het randje. hoe oud is hij? als hij ouder als 5 jaar is zou ik een andere nemen.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
loki504 schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:10:
als ik van die 3 moet kiezen zou ik voor een r9 270x 4g gaan. maar misschien is een 2de hands r9 290 iets? iets beters voor een low budget krijg je niet. 2gb vram is erg weinig. zeker nu games steeds meer vram vragen. zou ik toch minimaal voor 4gb gaan.

[afbeelding]

hun systeem komt op 284. is wel op het randje. hoe oud is hij? als hij ouder als 5 jaar is zou ik een andere nemen.
Minimaal 4G ram is nu wel een groot woord hoor, als je nu eens kijkt naar een 780ti met 3gb ram dan knalt die een r9 290x toch wel heel hard... Maar 2G gaat toch wel zeker te weinig zijn...

Verwijderd

Welke Antec heb je? Er zijn er nogal veel verschillende namelijk van 380W.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:41:
Welke Antec heb je? Er zijn er nogal veel verschillende namelijk van 380W.
Hier is een foto.

Verwijderd

Hou het maar op een normale R9 270, zonder X, dat is een mooie upgrade en zo'n videokaart heeft ook maar één PEG connector nodig, voeding heeft er ook maar één. Een videokaart zoals de R9 270X met 4 videogeheugen heeft geen enkel nut.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
En voordat je die nieuwe kaart erin zet : Maak in godsnaam je computer schoon van binnen!!
Volgens mij is het stof waarmee je CPU ventilator dicht zit net zo oud als de pc zelf :) ?
Moet ie nu niet heel hard blazen om te koelen (lawaai) ?

Wat ik zelf altijd doe is een rubberen of silconen slangetje op het smalle mondstuk van een stofzuiger zetten en dan voorzichtig tussen de ventilatorbladen door al het stof wegzuigen. En zo ook de rest van de computer. Casefan ziet er ook prachtig uit :)

-Edit-

Oh nog even kleine aanvulling.

Niet direct met plastic mondstuk in de pc zuigen ivm met mogelijke statische electriciteit = niegoed voor de pc.
Ook niet ventilatortje lekker snel laten draaien door de stofzuiger = leuk :) maar niet goed voor de fan.
Neem zo'n (niet plastic) slangetje of gebruik perslucht.

[ Voor 24% gewijzigd door Baloes op 02-12-2014 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:20:
En voordat je die nieuwe kaart erin zet : Maak in godsnaam je computer schoon van binnen!!
Volgens mij is het stof waarmee je CPU ventilator dicht zit net zo oud als de pc zelf :) ?
Moet ie nu niet heel hard blazen om te koelen (lawaai) ?

Wat ik zelf altijd doe is een rubberen of silconen slangetje op het smalle mondstuk van een stofzuiger zetten en dan voorzichtig tussen de ventilatorbladen door al het stof wegzuigen. En zo ook de rest van de computer. Casefan ziet er ook prachtig uit :)

-Edit-

Oh nog even kleine aanvulling.

Niet direct met plastic mondstuk in de pc zuigen ivm met mogelijke statische electriciteit = niegoed voor de pc.
Ook niet ventilatortje lekker snel laten draaien door de stofzuiger = leuk :) maar niet goed voor de fan.
Neem zo'n (niet plastic) slangetje of gebruik perslucht.
Ja het is schandalig, ik blaas de computer af en toe met de compressor uit :) maar we hebben onlangs wat werken in huis gehad, vandaar het stof denk ik.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Zou ik ook zeggen :)

Just kidding natuurlijk. Ff blazuh dan maar :)
Pagina: 1