Voor mijn vader probeer ik een PC samen te stellen, als controle zou ik mijn uitkomst even laten beoordelen door jullie.
Uitgangspunten:
- Budget is niet zo spannend, de bedoeling is wel om het rond de 750 euro te houden
- Ik ben uit gegaan van de recentste 2 BBG's
- Een I5 is het uitgangspunt
- PC wordt gebruikt voor af en toe een filmpje, office, internet. Af en toe eens (op amateurniveau) videobewerking. Hierom heb ik gekozen er geen aparte grafische kaart mee te nemen. Dit kan altijd nog, evt over 2 jaar als upgrade. Mij lijkt de GPU in de i5 voldoende.
- Een SSD is al aanwezig. Model niet helemaal bij de hand maar uit mijn hoofd een samsung 830 128gb
Nu kwam ik op het volgende uit:
Nu ben ik niet helemaal op de hoogte van de hardware. Vandaar dat het uitgangspunt de BBG's zijn.
Concrete vragen:
- Ik krijg toch geen kleurverschil als ik 1 monitor met HDMI, en de andere met VGA aansluit?
- Gaat alles met elkaar in de kast passen?
- Zijn er noemenswaardige alternatieven? (met noemenswaardig bedoel ik, tegen een minimale meerprijs opties die meerwaarde bieden, voornamelijk in de vorm van toekomstbestendigheid, of significante meerwaarde).
De bedoeling is wel dat de PC meer dan 3 jaar mee kan, met eventueel een tussentijdse upgrade in de vorm van een videokaart, of extra geheugen.
Uitgangspunten:
- Budget is niet zo spannend, de bedoeling is wel om het rond de 750 euro te houden
- Ik ben uit gegaan van de recentste 2 BBG's
- Een I5 is het uitgangspunt
- PC wordt gebruikt voor af en toe een filmpje, office, internet. Af en toe eens (op amateurniveau) videobewerking. Hierom heb ik gekozen er geen aparte grafische kaart mee te nemen. Dit kan altijd nog, evt over 2 jaar als upgrade. Mij lijkt de GPU in de i5 voldoende.
- Een SSD is al aanwezig. Model niet helemaal bij de hand maar uit mijn hoofd een samsung 830 128gb
Nu kwam ik op het volgende uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 164,- | € 164,- |
| 1 | MSI H97M-E35 | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 2 | Samsung S22D300HY Zwart | € 93,- | € 186,- |
| 1 | Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Logitech Corded Mouse M500 | € 26,90 | € 26,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | LG GH24NSB0 Zwart | € 11,77 | € 11,77 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 54,05 | € 54,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 747,07 | |
Nu ben ik niet helemaal op de hoogte van de hardware. Vandaar dat het uitgangspunt de BBG's zijn.
Concrete vragen:
- Ik krijg toch geen kleurverschil als ik 1 monitor met HDMI, en de andere met VGA aansluit?
- Gaat alles met elkaar in de kast passen?
- Zijn er noemenswaardige alternatieven? (met noemenswaardig bedoel ik, tegen een minimale meerprijs opties die meerwaarde bieden, voornamelijk in de vorm van toekomstbestendigheid, of significante meerwaarde).
De bedoeling is wel dat de PC meer dan 3 jaar mee kan, met eventueel een tussentijdse upgrade in de vorm van een videokaart, of extra geheugen.