Aloha,
ik heb een probleem met een videokaart gekocht bij Alternate.
het gaat om de Club3D R9 280X Royal Queen van mijn zoon. Sinds een paar weken krijgt hij (vaak) geen beeld bij opstarten. De monitor blijft knipperen, alsof er geen werkende monitor aan zou hangen.
Ikzelf heb een Club3D R9 290X en heb (gelukkig) geen problemen. Om het probleem te vinden hebben we de videokaarten geswapped. Zijn pc heeft sinds de swap geen problemen meer gehad, die van mij wilde ook geen beeld meer geven. Ik heb een oudere videokaart erin gehangen en deze draait nu ook weer zonder problemen.
De videokaart opgestuurd naar alternate, maar ze kunnen het probleem dus niet reproduceren. :
Mijn videokaart er weer in gezet, geen enkel probleem meer.
De geretourneerde kaart weer mee naar mijn pc genomen, en ook daar geeft de kaart eerst weer geen beeld. beetje wiebelen met de kaart en dan soms pakt ie weer wel op.
Het enige wat me wel opvalt is dat de kaart best doorzakt bij de voedings aansluitingen, kan het soms een breuk in de kaart zijn. het gekke is wel, als hij het eenmaal doet, blijft hij het eigenlijk gewoon doen. Het probleem doet zich meestal voor bij een "koude kaart"
Voor mij is het zo klaar als een klontje, er is iets met die kaart aan de hand, maar is er nog iets wat ik kan doen, om dit duidelijker aantoonbaar te maken.
ik heb een probleem met een videokaart gekocht bij Alternate.
het gaat om de Club3D R9 280X Royal Queen van mijn zoon. Sinds een paar weken krijgt hij (vaak) geen beeld bij opstarten. De monitor blijft knipperen, alsof er geen werkende monitor aan zou hangen.
Ikzelf heb een Club3D R9 290X en heb (gelukkig) geen problemen. Om het probleem te vinden hebben we de videokaarten geswapped. Zijn pc heeft sinds de swap geen problemen meer gehad, die van mij wilde ook geen beeld meer geven. Ik heb een oudere videokaart erin gehangen en deze draait nu ook weer zonder problemen.
De videokaart opgestuurd naar alternate, maar ze kunnen het probleem dus niet reproduceren. :
verder zetten ze er nog bij :Na het plaatsen van de videokaart in één van onze test opstellingen, geeft de opstelling na inschakelen direct beeld op de monitor. Na het installeren van de benodigde software (stuurprogramma's) is de videokaart een geruime tijd onderworpen aan diverse grafische tests, o.a. Unigine Heaven, FurMark en Battlefield 4. Hierbij is het opgegeven probleem niet geconstateerd.
Vanmiddag kwam de kaart terug. Dus de pc van mijn zoon aangezet met mijn kaart erin , werken (zonder problemen zoals de laatste 14 dagen dat de kaart weg is geweest) . pc weer uitgezet, zijn geretourneerde kaart erin...... niks...blauw knipperend lampje. aan, uit, aan , uit, beetje wiebelen met de kaart, en dan doet hij het ineens weer. Dan weer een paar keer uit en weer aan gezet, met wisselend succes.Advies Technische Dienst:
Het door u opgegeven probleem kan veel verschillende oorzaken hebben. Door middel van het testen van losse componenten is het moeilijk uit te sluiten wat de echte oorzaak is van het probleem. Indien voor u mogelijk kan de hele PC bij ons ter diagnose / reparatie worden aangeboden, zodat wij dit probleem voor u kunnen oplossen. Indien u meerdere componenten bij Alternate heeft aangeschaft kunt u deze indien u dit wenst in combinatie laten testen.
Mijn videokaart er weer in gezet, geen enkel probleem meer.
De geretourneerde kaart weer mee naar mijn pc genomen, en ook daar geeft de kaart eerst weer geen beeld. beetje wiebelen met de kaart en dan soms pakt ie weer wel op.
Het enige wat me wel opvalt is dat de kaart best doorzakt bij de voedings aansluitingen, kan het soms een breuk in de kaart zijn. het gekke is wel, als hij het eenmaal doet, blijft hij het eigenlijk gewoon doen. Het probleem doet zich meestal voor bij een "koude kaart"
Voor mij is het zo klaar als een klontje, er is iets met die kaart aan de hand, maar is er nog iets wat ik kan doen, om dit duidelijker aantoonbaar te maken.