Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[php] Automatisch posten naar een facebook groep

Pagina: 1
Acties:

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:58
Goedendag,

Ik ben van plan om licentie aan te schaffen op vbulletin. Dit omdat het systeem aan mijn eisen voldoet. Echter beheer ik een facebook groep en zal ik het fijn vinden dat die leden op de hoogte worden gehouden als iemand een nieuwe topic opent in het forum (vbulletin).

Nu ben ik eens gaan google, maar hier word ik niet wijzer van. De een geeft aan dat het kan via een de groepmail en de ander zegt dat het kan via php met de sdk. Echter is het wel zo dat je dan ingelogt moet zijn.

Wat ik begrepen heb is dat je niet bij de source kan van vbulletin. Anders had ik het bij het postnow (forum gedeelte) wel iets kunnen maken dacht ik.

Echter is het dus de bedoeling dat het via cronjob automatisch een update naar facebook wordt gestuurd.

maar hoe doe ik dit zonder dat ik ingelogd hoef te zijn (offline dus?) of is dit niet mogelijk:?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08
Facebook heeft een PHP SDK waar het één en ander wel beschreven staat. Ook zie ik daar URLs en plaatjes posten staan bij de onderwerpen.

Over het "ingelogd zijn" je maakt gebruik van OAuth2 hiermee geef je een applicatie (in dit geval je eigen) toegang aan een account. Hierna kan deze "zelfstandig inloggen" en bepaalde taken uitvoeren. Het maakt dan niet uit of jij ingelogd bent of niet.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Sthomkop
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 10:51
Om iets meer detail te geven bij wat ZpAz schreef:
  1. Maak een PHP script dat doet wat je wil.
  2. Zorg dat je het een keer draait om je script een session token te geven, of doe dit handmatig.
  3. Roep dit periodiek aan via cron.
Je kunt via de SDK een session token opvragen. Dat is een string karakters die je toegang geeft tot bepaalde acties. Als je ook toegang wilt hebben nadat een gebruiker uitlogt, heb je Long-Term Tokens nodig. Dat is in feite alles. Als een gebruiker jouw app dan toestemming geeft, ziet hij/zij dan ook dat jouw applicatie deze toegang wil. Merk op dat je nog steeds moet controleren of je wel echt toegang hebt, want een gebruiker kan de toegang op elk moment intrekken. Nog wat meer informatie vind je op StackOverflow ;)

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Heeft vbulletin een RSSFeed met laatste items? Of kun je er zelf 1 maken?

Dan zou je dat kunnen combineren met RSS Graffiti ( http://www.rssgraffiti.com/ )

• Jboy1991
Klopt hans, echter bij graffiti krijg je maar 300 berichten gratis. daarna moet je betalen. Dit kan dus alleen een korte termijn oplossing zijn.

En zpaz en sthomkop. Ik heb dus zoekwerk gedaan hierna. Alleen de een zegt dat je hem na 2 uur moet bezoeken (zelf bezoeken dus niet via script) en de ander zegt dat het pas naar 60 dagen hoef.

Ik had gehoopt dat er een manier was om dit volledig automatisch te laten gebeuren. Maar daar over kon ik niks vinden, steeds verwezen ze erop dat het perse via een echte renieuw van de token moest, en die token kon je alleen krijgen als je daadwerkelijk het zelf op vroeg.

• Sthomkop
Hmm, tja, mijn laatste ervaring met de Facebook Graph API dateert alweer van enkele jaren geleden, toen was echte offline toegang nog mogelijk zonder periodieke vernieuwing... Ik snap op zich wel waarom ze dat veranderd hebben, vanwege veiligheid en zo. Maar goed, het is wel onhandig.

Je zou kunnen overwegen om iets te bouwen waarbij je bijvoorbeeld elke maand een mail krijgt van je script met een ververs link. Een keer per maand op een linkje klikken in je mail lijkt me niet al te veel werk, toch?

Volgens mij is die periode van 2 uur een standaard sessie en 60 dagen (maar dat kan veranderen in de toekomst) een 'langdurige sessie' (dus met speciale toestemming, waar ik eerder naar linkte).

quote: Facebook Documentatie
(Short-Term and Long-Term Tokens)

Short-lived tokens usually have a lifetime of about an hour or two, while long-lived tokens usually have a lifetime of about 60 days. You should not depend on these lifetimes remaining the same - the lifetime may change without warning or expire early. See more under handling errors.

[ Voor 3% gewijzigd door Sthomkop op 02-12-2014 21:13 ]

• Jboy1991
Ah, maar hoe gaat rssgraffiti dan te werk? OF zal die ook elke x aantal dagen haar sessie moeten vernieuwen?

• Sthomkop
Ik denk dat je daar regelmatig moet inloggen of zo, geen idee. Het enige wat ik daarover kan vinden is dit, ik heb verder ook geen ervaring met RSS graffiti, sorry.

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
In rss graffiti één keer per maand ongeveer opnieuw verbinden met facebook... Gaat prima. Alleen plaats ik slechts iets van 5 berichten per dag. Heb nog nooit hoeven betalen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:41

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

RSS Graffiti werkt helemaal automatisch. Ik gebruik het ook, en plaats iets van 60 berichten per maand en ik hoef nooit in te loggen of iets te verlengen/bevestigen.

Geen idee hoe ze het doen, maar ik vind het een prima oplossing. De PHP-SDK is natuurlijk mooier, maar kost wel eventjes een beetje tijd om het overeind te krijgen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1