Beeldschermstuurprogramma reageert niet en is hersteld

Pagina: 1
Acties:

• Joeyarrowxxl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-01 20:19
Hallo,

Ik gebruik al een jaar de videokaart MSI Geforce GTX 660, en toen na een jaar 1 van de 2 fans er mee op hield heb ik hem opgestuurd en een nieuwe gekregen van MSI.

In de tijd dat ik geen videokaart had heb ik de SSD 840 EVO toegevoegd aan mijn systeem.

Al mijn games zijn opgeslagen op mijn HDD maar toen ik een game probeerde op mijn SSD was het probleem onveranderd.

Nu krijg ik altijd na een bepaalde tijd gamen de volgende melding (dat gepaard gaat met het afsluiten/crashen van mijn game): Beeldschermstuurprogramma reageert niet en is hersteld.

Ik heb uren zitten googlen om een fix hier voor te vinden of er achter te komen waar het aan ligt.
Ik las dat dit een vaker voorkomend probleem is bij Geforce (wel van een paar jaar geleden), en dat de oplossing voor dit probleem gedaan word door de wacht tijd van de videokaart te veranderen in een REGEDIT file. Dit zou het probleem omzeilen ipv oplossen. Maar helaas heeft ook dat geen oplossing geboden, mijn games crashen nog steeds na een bepaalde tijd, al is de error een beetje anders geworden. Zie de bijlage voor de meest recente crash na het spelen van 5 minuten War Thunder.Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/vdenm9.jpg

Ik check altijd mijn RAM status (8gb) als de game crashed en dat was bij de laatste keer op 6Gb.
Sommige games kunnen wel gewoon foutloos gespeeld worden, zo is league of legends en payday 2 met alles op high/ultra geen probleem...

Ook merk ik dat als na 5 minuten de eerste crash komt hij veel sneller weer komt als ik de game direct daarna weer op start. Tevens maakte het geen verschil uit als ik 1 of 2 monitoren aan heb.

Zie producten voor mijn setup.

Ik twijfel of het aan mijn videokaart ligt omdat ik alle benchmarks van 3DMark gewoon met een gemiddelde score voor mijn GPU heb uitgevoerd.

Mijn vraag aan jullie is: Welk onderdeel/software is het probleem? Want ik zou het erg vervelend vinden om mijn videokaart weer voor 8 weken op te sturen en het probleem dan niet opgelost te hebben.
Hopelijk zijn er Tweakers hier die dit probleem (her)kennen en een oplossing kunnen vertellen.

Edit: Ik heb al mijn NVDIA drivers volledig verwijderd en opnieuw geïnstaleerd.

Groet,
Koen

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Heb je je drivers verwijderd met DDU? Dat programmaatje haalt namelijk ook wat registry zooi weg.
Moet je even in veilige modus booten met dat programmaatje en hem dan zijn werk laten doen.

[ Voor 67% gewijzigd door Frozen op 01-12-2014 18:53 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Joeyarrowxxl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-01 20:19
Ik heb eerst de programma's verwijderd en vervolgens de overgebleven besturingsprogramma;s verwijderd via aparaatbeheer, is dat afdoende of Zal ik alsnog met dat DDU proberen?

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
ik zou toch DDU proberen ja

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition