Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Wij downloaden erg veel thuis en op dit moment gebruiken we daar een mediaplayer voor van eminent. Deze mediaplayer heeft ook een NZB download functie alleen dit werkt niet allemaal even vlotjes.

Ik wil dus eigenlijk een systeempje hebben die films etc. kan downloaden (via NZB) en veel bestandsformaten ondersteund. Zou het in dit geval beter zijn om een kleine pc te bouwen met veel opslag en deze achter de tv te zetten of zouden jullie kiezen voor een mediaplayer/nas station (als ik het goed zeg)?

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:27
Ik heb zelf gekozen voor een NAS (Synology 213+) die Sickbeard, Couchpotato en Sabnzbd+ draait.
En dan gebruik ik een Intel NUC met openelec om alles af te spelen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Idanue,

En werkt dit een beetje goed? Werkt dat downloaden via Sabnzbd een beetje?
In ieder geval bedankt voor je reactie, ik ga even kijken :).

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Downloaden via SAB werkt prima op een Synology NAS. Je kunt files handmatig toevoegen, of dit automatiseren via programma's als Sickbeard (series) en CouchPotato (films). De NAS regelt alles voor je, van het downloaden tot aan het renamen en naar de juiste mappen verplaatsen. Met een ander apparaat in je netwerk (bekabeld én wifi) kan je dan bij je media.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:39:
Idanue,

En werkt dit een beetje goed? Werkt dat downloaden via Sabnzbd een beetje?
In ieder geval bedankt voor je reactie, ik ga even kijken :).
Werkt hier perfect, De NAS staat in de meterkast en ieder uur checkt sickbeard het internet voor nieuwe films en serie afleveringen.
Als er iets nieuws is dan download hij de NZB en stuurt die door naar Sabnzbd zodat die hem kan downloaden repareren en uitpakken.
Als dat klaar is gaat Sickbeard hem renamen en verplaatsen naar de map waar ik hem heen wil hebben.

Het is als beginner even werk om de nas en software goed in te stellen maar als het werkt dan is het perfect.
Ik heb trouwens een Synology 213+ maar als het alleen maar is om te downloaden en een film te kijken dan kan een goedkoper model ook wel.
Als je geen verzamelaar bent en je wist de meeste series nadat je ze gekeken hebt kun je het met een goedkopere 1 bay NAS ook wel doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wauw haha dat klinkt best wel goed!
Ik zal er nog eens naar kijken, bedankt voor de tip!
Pagina: 1