Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
En nog bedankt, ministerie van VEILIGHEID en justitie, voor het blocken van mijn telefoon.

Is er iets zodat je niet meer bereikt wordt door deze door onkunde geregeerde instantie?

Heel mooi systeem hoor, maar vooral handig dat ik eerst op een computer, of andere telefoon, uit moet zoeken hoe ik mijn telefoon reset (soft) zodat ik er heel even gebruik van mag maken alvorens ik (weer) een melding van NL alert krijg en de telefoon opnieuw onbruikbaar is.

Edit:

Nu ik door heb dat ik de telefoon blijkbaar moet resetten om hem weer te kunnen gebruiken, vroeg ik mij af wie er nog meer last van heeft (alleen Sony Xperia Z lijn? Wellicht alleen de Z1(c)?

Mijn vraag is hoe ik me afmeldt zodat het mij niet weer overkomt.

[ Voor 36% gewijzigd door Koos2009 op 02-12-2014 20:34 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:04
Had precies hetzelfde probleem op mijn Z1, Na een herstart ook weer een scherm van NL-alert wat maar bleef staan. Uiteindelijk na 2x resetten was ie weg. Niet normaal inderdaad

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 17:25
Je verhaal is behoorlijk onduidelijk en op deze manier kunnen wij je natuurlijk ook niet verder helpen. Als je al geholpen wilt worden, want dat is ook niet helemaal helder. Het is een klaagzang die pijn aan de oren doet.

Wellicht eens goed kijken naar je post en een begrijpelijke verhaal ervan maken.

Verwijderd

Kijk, dé reden dat dit bij mij uit staat. Het feit dat de overheid faalt mbt ICT en waarschijnlijk dit systeem wil misbruiken om meer controle te hebben over je telefoon ( het moet ten slotte je positie weten) is zat reden om er gewoon niet aan mee te doen.

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:04
Verhaal:

Vandaag om 12 uur werd er een NL-alert controlebericht uitgezonden.
Op onze telefoons, hebben we die melding daarvan niet weg kunnen drukken. Deze bleef constant in beeld (scherm ging niet meer uit enz) Na een soft reset is dit probleem na 3x herstarten opgelost.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:02:
Kijk, dé reden dat dit bij mij uit staat. Het feit dat de overheid faalt mbt ICT en waarschijnlijk dit systeem wil misbruiken om meer controle te hebben over je telefoon ( het moet ten slotte je positie weten) is zat reden om er gewoon niet aan mee te doen.
Slaat nergens op deze voorbarige conclusie, pas als er meer mensen met andere telefoons zijn met exact deze problemen kun je daar van spreken. Dit lijkt eerder op een verkeerde inmplementatie van Sony in de software of een verkeerde standaard instelling.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:02:
Hoezo moeten ze jouw positie weten ? NL Alert mij werkt dmv cell-broadcast. Anderzijds ... just because you are paranoid ....

Wat mij verbaasd is dat het op 4G niet werkt, vorig jaar werkte het wel bij mij op 3G. Je zorgt toch dat een nieuw netwerk compatible is met de data en protocollen die je er overheen wilt gaan sturen ?
En een crashende Z1, dat is gewoon een geval van onvoldoende getest zou ik zeggen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Lumics schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:00:
Je verhaal is behoorlijk onduidelijk en op deze manier kunnen wij je natuurlijk ook niet verder helpen. Als je al geholpen wilt worden, want dat is ook niet helemaal helder. Het is een klaagzang die pijn aan de oren doet.

Wellicht eens goed kijken naar je post en een begrijpelijke verhaal ervan maken.
Heb het geëdit en hopelijk nu iets beter?

Het lijkt er op dat het de Z1 treft al staat er bij niet iedereen of het een Z1 betreft. Telefoon is trouwens geheel standaard

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:02
Sorry dat ik dit oude topic oprakel maar ik had vandaag exact hetzelfde met mijn stock z3c op lollipop. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Gebeurt dit nu alleen op Sony telefoons?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb 't hier ook op een Sony Z1, simpele oplossing: even bellen naar je telefoon en je kan het bericht wegdrukken. Niet een nette oplossing, en zeker heel erg vervelend.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:02
mtlife schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:46:
Ik heb 't hier ook op een Sony Z1, simpele oplossing: even bellen naar je telefoon en je kan het bericht wegdrukken. Niet een nette oplossing, en zeker heel erg vervelend.
Moet je wel net een andere telefoon tot je beschikking hebben.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Pagina: 1