Je kan het al raden (en alvast m'n excuses) maar ik ben benieuwd naar feedback over de onderdelen die ik in een nieuwe desktop wil.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mild gamen (Unturned, Miscreated, Better than wolves,snes EMU, GTA III-V etc), audiobewerking, browsing, streamen van films en series..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb reeds een monitor, voor PC + OS iets van een €800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een BenQ 22" monitor (GL2250 HM)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Stille maar goed koelende PC. Een degelijke, stille en koele grafische kaart maar niet top-end, 8gb RAM van 1600 voldoende, degelijk moederbord en processor (mijn keuze voor de fx6300 staat vrijwel vast).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
/
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een pc die stil en koel blijft tijdens het gamen (medium tot high settings) en tijdens het streamen van media
Ga je overklokken?
Neen
Bij deze mijn keuzes :
Cpu: AMD FX-6300, 3,5 GHz (4,1 GHz Turbo Boost)
Moederbord: ASRock 970 Pro3 R2.0
Cpu cooler: Cooler Master Hyper TX3 EVO
RAM: Corsair 8 GB DDR3-1600mhz (2x4GB)
GPU: SAPPHIRE DUAL-X R7 265 2GB GDDR5
HDD: Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB
PSU: XFX PRO550W Core Edition, 550 Watt
Case: Corsair Carbide 200R
Monitor: BenQ GL2250 HM (heb ik reeds een tijdje en tevreden over)
Opt. drive Samsung SH-224DB
Op termijn zou ik m'n OS op een SSD willen in combinatie met een HDD voor massaopslag maar momenteel heb ik nood aan een degelijke betaalbare desktop dus die 1TB seagate volstaat. SSD's zijn nog steeds vrij duur.
24" monitors met 1ms responstijd heb ik ook niet echt nood aan. En voor de grafische kaart was ik wel aan het twijfelen over een R9 (270) maar die R7 265 van sapphire leek me goede prijs/kwaliteit voor de schamele uurtjes dat ik games speel. Maar...deel gerust jullie ervaringen van verschillende makers van zowel nvidia als radeon GPU's als het gaat om 'casual' gaming prijs/kwaliteit verhoudingen !
Moesten jullie feedback hebben zou ik heel dankbaar zijn ! Dit blijft een serieuze investering voor mij en ook al ben ik niet echt een leek; een kenner ben ik zeker niet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mild gamen (Unturned, Miscreated, Better than wolves,snes EMU, GTA III-V etc), audiobewerking, browsing, streamen van films en series..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb reeds een monitor, voor PC + OS iets van een €800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een BenQ 22" monitor (GL2250 HM)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Stille maar goed koelende PC. Een degelijke, stille en koele grafische kaart maar niet top-end, 8gb RAM van 1600 voldoende, degelijk moederbord en processor (mijn keuze voor de fx6300 staat vrijwel vast).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
/
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een pc die stil en koel blijft tijdens het gamen (medium tot high settings) en tijdens het streamen van media
Ga je overklokken?
Neen
Bij deze mijn keuzes :
Cpu: AMD FX-6300, 3,5 GHz (4,1 GHz Turbo Boost)
Moederbord: ASRock 970 Pro3 R2.0
Cpu cooler: Cooler Master Hyper TX3 EVO
RAM: Corsair 8 GB DDR3-1600mhz (2x4GB)
GPU: SAPPHIRE DUAL-X R7 265 2GB GDDR5
HDD: Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB
PSU: XFX PRO550W Core Edition, 550 Watt
Case: Corsair Carbide 200R
Monitor: BenQ GL2250 HM (heb ik reeds een tijdje en tevreden over)
Opt. drive Samsung SH-224DB
Op termijn zou ik m'n OS op een SSD willen in combinatie met een HDD voor massaopslag maar momenteel heb ik nood aan een degelijke betaalbare desktop dus die 1TB seagate volstaat. SSD's zijn nog steeds vrij duur.
24" monitors met 1ms responstijd heb ik ook niet echt nood aan. En voor de grafische kaart was ik wel aan het twijfelen over een R9 (270) maar die R7 265 van sapphire leek me goede prijs/kwaliteit voor de schamele uurtjes dat ik games speel. Maar...deel gerust jullie ervaringen van verschillende makers van zowel nvidia als radeon GPU's als het gaat om 'casual' gaming prijs/kwaliteit verhoudingen !
Moesten jullie feedback hebben zou ik heel dankbaar zijn ! Dit blijft een serieuze investering voor mij en ook al ben ik niet echt een leek; een kenner ben ik zeker niet.