Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb mijn Yoga 2 pro (i7, 8GB RAM) al ongeveer 5 maanden, ik heb recent een dual band router (Sitecom X7-ac1200) aangeschaft. Ik kom er achter dat mijn yoga 2 pro de 5Ghz kanaal niet ondersteunt. Dus heb ik een nieuwe wifi kaart gekocht (7260NGW (Intel® Dual Band Wireless-AC 7260 802.11ac)). Ik heb hem laten installeren door een professional, maar als we de laptop opstartenkom het volgende in beeld "Unauthorized Wireless network card is plugged in. Power off and remove it". Dus heb de oude er weer in laten zetten en hij start normaal op. Heb de nieuwe kaart er weer in laten zetten en dit keer heeft de professional de wireless uitgeschakeld in de bios, en toen startte de laptop weer op, maar de wifi kon niet gebruikt worden. Hoe kan ik er voor zorgen dat dat bericht verdwijnt (met de nieuwe kaart erin en de wireless in de bios ingeschakeld te hebben)? Ik heb gezocht op internet voor oplossingen en ook daar hebben meerdere eigenaren van een Y2P de zelfde probleem. Er wordt gezegd dat de bios dit blokkeert door een whitelist, ik dit dan graag uitlaten uitzetten maar dat gaat blijkbaar niet. Ik zou dan voor een gehackte bios moeten gaan, maar dat wil ik niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn Y2P de nieuwe 802.11 AC wifi kaart accepteer?

Alvast bedankt

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 02-12-2014 09:07 . Reden: Van all-capital eerste zin ontdaan ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Je geeft antwoord/oplossing en mening al zelf ;). Dus je "onnodig dringende" hulp vraag, valt al in het water...

Gezien het een tablet achtig apparaat is, dan is whitelisting vaak van toepassing, om functionaliteit te garanderen.

Je moet dan gehackte bios gebruiken, of vendor/hardware ID van de wireless aanpassen.
Maar je wilt niks van BIOS of firmwares hacken, dus tsjah...

[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 01-12-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat gezocht naar oplossingen,maar niks kunnen vinden. Zal toch maar moeten gaan voor een hack. En wat bedoel je met een vendor/hardware ID van de wireless aanpassen. Ik heb niet veel verstand van computers. En hoe doe ik dat dan (vendor/hardware ID aanpassen).

Wat is CSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 20:14
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:38:
Ik heb nog wat gezocht naar oplossingen,maar niks kunnen vinden. Zal toch maar moeten gaan voor een hack. En wat bedoel je met een vendor/hardware ID van de wireless aanpassen. Ik heb niet veel verstand van computers. En hoe doe ik dat dan (vendor/hardware ID aanpassen).

Wat is CSL
Zie ook het topic over de Yoga 2 13 nonPro. Je moet een wifi kaartje hebben die op de whitelist staat in de bios van de Yoga. Er is er wel één die werkt, zie daarvoor ook het Lenovo forum voor het specifieke Intel kaarttype. Je moet namelijk een kaartje hebben met een bepaald FRU nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Deze werkt bv:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/Intel%207260%20AC%20PN%2020200385%20FRU%2004W3806.jpg

FRU 20200385
PN 04W3806

Kost ca 20,- op eBay.

White list aanpassen in BIOS is erg veel werk, en bij een evt BIOS update kun je opnieuw beginnen ....

[ Voor 22% gewijzigd door emmerx op 26-03-2015 21:57 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
emmerx schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:52:
Deze werkt bv:
[afbeelding]

FRU 20200385
PN 04W3806

Kost ca 20,- op eBay.

White list aanpassen in BIOS is erg veel werk, en bij een evt BIOS update kun je opnieuw beginnen ....
Beste emmerx,

Hoe weet je dat de wifi kaart die je hebt gestuurd wel zal werken? Want van de een hoor ik dat de een wel werkt bij de ene y2p owner en bij de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:29:
[...]

Beste emmerx,

Hoe weet je dat de wifi kaart die je hebt gestuurd wel zal werken? Want van de een hoor ik dat de een wel werkt bij de ene y2p owner en bij de ander niet.
Er werken meerdere typen kaarten.
Dit is de enige die ik ken met een Lenovo FRU en P/N.

Heb hem zelf ook in mijn Y2Pro .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je mij dan een link sturen waar jij hem hebt gekocht, heb gezocht maar heb de wifi kaart niet gevonden (de wifi kaart die je hebt gestuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
De kaart bij MFactors vandaan doet het bij mij ook niet, ik krijg ook dezelfde melding en heb deze terug gestuurd.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14depso.jpg

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
jps110 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:09:
De kaart bij MFactors vandaan doet het bij mij ook niet, ik krijg ook dezelfde melding en heb deze terug gestuurd.
[afbeelding]
De Pro heeft mSATA voor de SSD, de normale 2 13 heeft een m.2 en een 2,5" SATA aansluiting.

Jij hebt dus geen Pro, maar de gewone Yoga 2 13.
De enige 7260 kaart die daar in zal werken is de Lenovo FRU 20200617.
En er schijnt inmiddels ook iemand succes te hebben met een dual band Broadcom kaart.

Lenovo Yoga 2 13 i3-4010U HD

https://forums.lenovo.com...Pro-amp-2-13/td-p/2028430

Dat MFactors kaartje van jou zou overigens wel in een Yoga2Pro moeten werken ...
Misschien iets voor karadayi42?

[ Voor 43% gewijzigd door emmerx op 07-04-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem via Ebay gevonden:
http://www.ebay.nl/itm/26..._trksid=p3984.m1497.l2649

en hij kwam binnen een maandje binnen en hij doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Mooi!

En ze hebben er genoeg.
Niet goedkoop overigens, maar wel gloednieuw en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper4S
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb ook mijn wifi kaart besteld en vervangen.

http://www.ebay.com/itm/L...14984?hash=item2edc8feb28

Was 26 euro kwijt, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ik heb mijn Yoga2Pro vandaag terug mogen sturen.

Het snelheids-/dataverlies probleem met de Samsung PM851 SSD (de MZMTE256HMHP-000L1 is een OEM 840 EVO) blijkt onoplosbaar voor Lenovo..
Waar Dell en Microsoft wel een firmware update voor deze specifieke SSD hebben kunnen uitbrengen.

Daarom heb ik nu een aantal specifieke Yoga(2Pro) accessoires over :
  • Intel AC-7260 m.2 NGFF kaart
    Deze wordt ondersteund door het Lenovo BIOS en werkt veel sneller dan de N versie
  • HDMI kabel
    Micro naar normaal
  • power kabel
    Hier heb ik 2 exemplaren van: een ongebruikte en een versie waar ik een contrastekker op heb gesoldeerd, zie foto. hiermee kun je veel HP en Fujitsu voedingen gebruiken als je er nog zo eentje hebt liggen...
Laatste 2 items werken ook met de normale Yoga 2 13

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/Intel%207260%20AC%20PN%2020200385%20FRU%2004W3806.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/20151201_YogaHDMIkabelMicro.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/20151201_YogaPowercable.jpg

Wie wil?

[ Voor 35% gewijzigd door emmerx op 01-12-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Begin 2014 heb ik na diverse pogingen tot reparatie van de Wifi-kaart een Lenovo Yoga 2 13 terug mogen sturen en is die keurig gecrediteerd en heb ik een credit factuur ontvangen.

Vanwege deze service heb ik gekozen voor een vergelijkbaar Lenovo product: de iets duurdere Yoga 2 Pro.
Na 8 maanden begon deze laptop helaas ook problemen te geven.
De data op de ingebouwde Samsung PM851 SSD verdween langzaam.

Samsung loste dat op voor haar eigen 840 EVO SSD's.
HP, Microsoft en Dell hebben voor de OEM PM851 een nieuwe firmware beschikbaar gesteld.
Lenovo ook voor enkele van haar modellen, maar niet voor deze Yoga2Pro ??

Ook dit product mocht ik terugsturen en ik heb keurig het aankoopbedrag vergoed gekregen.
Maar ik wacht nu sinds december 2015 op de credit factuur.
Vandaag werd mij in een telefoongesprek (met een anonieme belleridentificatie ?) zelfs verteld dat die nooit gaat komen.

Conclusie:
Prima product, maar ongelooflijk slechte service. Helaas dus niet kopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
Oude post, maar mocht iemand nog steeds de whitelist uit zn Lenovo Yoga 2 Pro willen halen, ik heb zojuist zelf met succes mijn bios gemod en opnieuw geflasht. Ik heb nu een 7260AC die voorheen de 'unauthorized' melding gaf draaien. Loopt als een trein!

Tevens staat daarmee het advanced menu aan, wat je nodig hebt mocht je Hackintosh willen draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Rataplan_ op 28-06-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Rataplan_ schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:44:
Oude post, maar mocht iemand nog steeds de whitelist uit zn Lenovo Yoga 2 Pro willen halen, ik heb zojuist zelf met succes mijn bios gemod en opnieuw geflasht. Ik heb nu een 7260AC die voorheen de 'unauthorized' melding gaf draaien. Loopt als een trein!

Tevens staat daarmee het advanced menu aan, wat je nodig hebt mocht je Hackintosh willen draaien.
Wil je de door jou gebruikte versie (of een link ernaartoe) publiceren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
Ik ben niet zeker of dat zomaar gaat. De bios zoals je hem download van Lenovo is dermate compressed dat hij niet zomaar te decompressen is. Daarom gebruiken we een tool van Intel om de bios flash te dumpen. En die kan je wel in de benodigde tools openen. 'Men' zegt echter dat de laptop specifieke zaken zoals serienummer e.d. daar ook in zitten. Ik weet niet of dat echt zo is, voor mn gevoel zit dat in een ander stukje flash maar ik heb het niet geriskeerd.

Indien iemand nog wil kan ik denk ik beter de how-to plaatsen, lijkt me toch veiliger.
Pagina: 1