Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• siempje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-06-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
smartphone

Wat is je budget?
budget is geen issue.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een iphone 4s en doe daar veel mee, gebruik veel apps met eigen functionaliteiten, amper spelletjes, meerdere gedeele agenda's, email en whatsapp

Wat heb je zelf al gevonden?
nog geen idee

Welke vragen heb je hier nog over?
nvt

Op dit moment bezit ik een iphone 4s en gebruik deze volop.
Veel mail, veel whatsapp, veel twitter en facebook, veel contacten, meerdere gedeelde agenda's met andere applegebruikers/iphonegebruikers.

Nu mag ik mijn 4s vervangen maar ik wil geen 5 of 6 of 6plus want die toestellen zijn mij veel te groot!
mijn 4s past maar net fatsoelijk in mijn binnenzak van het colbertje.

Welk toetstel is een goede modere vervanging zonder dat het groter dan een 4s gaat worden?

een "uitdaging" is dat ik meerdere gedeelde agenda's in mijn telefoon heb staan.
Die agenda's zijn allemaal op andere apple devices / andere apple gebruikers en zijn volgens mij gekoppeld middels het apple id.

het is een absoluut vereiste dat ik die meerdere agenda's kan blijven delen en bewerken met de andere gebruikers.

de apps die ik gebruik zijn volgens mij inmiddels op alle besturingssytemen te draaien en te vinden in de betreffende appstores.

Welk besturingssysteem het toestel draait is voor mij totaal niet relevant.

Wie o wie heeft er enige tips/suggesties.

Bij voorbaat dank,

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11 17:54

• siempje
en kan ik op een ander device dan een apple ook koppelingen maken middels het apple id dan?
of hoe moet ik dat voor me zien?
De crux is dat ik geen benul heb hoe ik die agenda's zou moeten gaan delen.

Op dat gebied ben ik echt een enorme n00b

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:31
Met een 5.2" scherm is die wel groot. ik zou een pricewatch: Sony Xperia Z1 Compact Zwart of een pricewatch: Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart aanraden. Of het werkt met apple agenda's weet ik niet maar als dat niet zo is dan ben je gedwongen om een nieuwe iPhone te nemen.

• siempje
ik zie net dat die moto x groter is dan een iphone 4s.
dan valt dat apparaat bij voorbaat af!

Ik wil juist geen grotere telefoon!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Dit is alsnog een hele grote telefoon, terwijl de OP aangeeft hetzelfde formaat als zijn iPhone 4s wil hebben.
De iPhone 5s misschien? Deze is even breed als de 4s maar iets hoger (1cm) en dunner (wat me bij een cobertzakje geen probleem lijkt.
Verder misschien de Xperia Z3 compact? Dit is het kleinste recente flagshiptoestel.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 17:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een Xiaomi Mi2S misschien?
Die is 4mm breder dan een iPhone 4S, maar toch redelijk high-end. Het probleem van toestellen tegenwoordig is dat het of snel is, of klein. De Sony Xperia Z3 compact is inderdaad een andere optie, maar die is heel wat duurder.

De Moto X is veeeels te groot.

EDIT: Ik zie net dat je de Z3 compact ook te groot vindt... Misschien moet je eerder een nieuw colbertje kopen dan? Dit zijn de kleinste mid-high-end toestellen die er zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Mavamaarten op 01-12-2014 16:30 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• siempje
ook de z1 als de z3 zijn groter dan een iphone 4s.
dus die vallen ook af.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
De iPhone 5s lijkt me toch een hele goede keuze aangezien deze niet breder is dan de 4s en alleen een centimeter hoger ( en dit is in een cobertzakje geen probleem lijkt me)

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-11 16:40
Waarom wil je perse vervangen?

en verder: http://tweakers.net/categ...0RJRyk3sQLINtYzMVOqra0FAA

• siempje
die xiaomi mi2s is ook langer dan een iphone 4s.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als je een iPhone 5 al te groot vindt, dan wordt het wel erg lastig. De markt is heel erg veranderd wat dat betreft. Vroeger was een iPhone 4 al behoorlijk groot, nu is het de kleinste smartphone die zo'n beetje te krijgen is.

• siempje
ik wil vervangen omdat die iphone bijna niet meer vooruit te branden is, ook de accuduur is dramatisch, ik lijk wel een stopcontact junk, altijd maar zoeken naar een contactje om even wat bij te laden.
vreselijk! vroeger had ik altijd een aansteker op zak, nu heb ik zo'n powerbank bij me.
(wel de tweakersexpress 2014 powerbank natuurlijk!)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
siempje schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:28:
ook de z1 als de z3 zijn groter dan een iphone 4s.
dus die vallen ook af.
Als zelfs telefoons als de Z1 Compact of Z3 Compact per definitie te groot zijn en elke telefoon die ook maar een paar millimeter langer/breder is direct wordt afgekraakt, dan denk ik niet dat we je hier kunnen helpen. Laat ik het zo stellen: welke modellen heb je zelf al eens bekeken? Eigen onderzoek is nog altijd een vereiste hier en niet alleen maar roepen "nee die niet".

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11 17:54
Misschien moet je dan gaan denken aan een smart watch als iedere telefoon groter dan de iPhone 4S meteen afvalt.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-11 17:24

paradoXical

The ParadoX

Mij lijkt een iPhone 5/6 de enige kanshebber, aangezien je binnen IOS wilt blijven. Die toegenomen grootte zul je op de koop toe moeten nemen. Persoonlijk denk ik dat je na 1 week wennen niet meer beter weet..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
De 4S is echt al een museum stuk nu eigenlijk, ik zou gewoon met de 6 gaan, ik heb een 6 en 6 plus, de 6 plus gebruik ik altijd, en ik kom van de samsung galaxy s5 en daarvoor de s4 daarvoor de iphone 5, en je moet maar 1 à 2 dagen tot dat je het gewoon bent en dan vind je kleinere gsm's ook echt klein. Dus ik zou het gewoon proberen.

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-11 16:40
Dan zou ik gewoon een nieuwe 4s halen;)

edit - natuurlijk zou ik dat niet doen. Maar die is niet groter dan een 4s en sneller dan de 4s die je nu hebt. Beste gewoon een 5s

[ Voor 63% gewijzigd door duckyvite op 01-12-2014 16:41 ]

• siempje
Het enige alternatief wat ik heb gevonden wat een beetje fatsoenlijk telefoontje is is een acer liquid Z3.

De enige reden dat ik ios gebonden ben is blijkbaar die gedeelde agenda's.
Als ik die kan delen middels een andere wijze wat voor de andere agendaeigenaren geen problemen geeft vind ik het prima.

een smartwatch valt absoluut af of rolex met beginnen met die dingen te maken dan is het misschien het overwegen waard.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lijkt me vrij duidelijk dat je een iPhone wil zoals je alles omschrijft. Koop een nieuwe 4s, of een 5s of een 6.

Overigens hoort bij een grotere telefoon ook een grotere accu, dus je hoeft geen ruimte meer te bewaren voor die powerbank die je nu overal mee naartoe sjouwt.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 01-12-2014 17:28 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1