Knipprogramma niet werkend bij nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Hi Tweakers,

Enkele maanden geleden heb ik een Lenovo Thinkpad E531 gekocht.
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH)

Nadat ik alles naar eigen wens geinstalleerd had merkte ik dat het bij het klikken op het icoontj evan het Knipprogramma dat laptop wel aan het laden was, maar nooit het programma opstartte. Toentertijd geen aandacht aan besteed, dat zag ik later wel eens. Inmiddels merk ik dat deze het nog steeds niet doen en kan ik al Googlen, geen al bekende oplossing hiervoor vinden.

Het is een originiele Windows 7 64-bit Professional en zowel op de taakbalk, in Menu Start als in de betreffende map op de harde schijf werkt dit niet. Het vreemde is dat dit vanaf de start al zo is, enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:47

Dido

heforshe

Nu stel ik waarschijnlijk een heel domme vraag, maar ik ga het toch doen.

Wat is "het knipprogramma"?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
Knipprogramma? Je bedoelt het maken van een schermopname?

Mogelijk wordt de schermopname wel gestart zodra je op het icoontje klikt, maar wordt geen programma geladen waarin je de schermopname direct kunt zien. Waarschijnlijk is de schermopname wel 'geplakt' naar het klembord. Als je in Paint op ctrl-v (plakken) drukt, zie je de schermopname waarschijnlijk wel.

Een sneltoets voor de schermopname is overigens de knop 'print screen' op je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Nee, hij bedoelt de Windows Spinning Tool (gelokaliseerd in %windir%\system32\SnippingTool.exe).
Dit is een onderdeel van Desktop Experience.

Zie http://windows.microsoft....ts/features/snipping-tool

Zelf heb ik dit toen moeten inschakelen onder Configuratie Scherm, Programma's en Onderdelen, Windows onderdelen in of uit schakelen.

Hierna werkte dit pas.

Anders fabrieks reset :)

[ Voor 0% gewijzigd door Web-Brielle op 01-12-2014 16:09 . Reden: typvoutje ]

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Web-Brielle schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:08:
Nee, hij bedoelt de Windows Spinning Tool (gelokaliseerd in %windir%\system32\SnippingTool.exe).
Dit is een onderdeel van Desktop Experience.

Zie http://windows.microsoft....ts/features/snipping-tool

Zelf heb ik dit toen moeten inschakelen onder Configuratie Scherm, Programma's en Onderdelen, Windows onderdelen in of uit schakelen.

Hierna werkte dit pas.

Anders fabrieks reset :)
Daar staat niets over een Snipping Tool of het Knipprogramma bij. Er zal toch wel een andere manier zijn dan de gehele pc weer te moeten resetten om één standaard applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:00

ResuCigam

BOFH

Dat zegt hij ook niet, hij schakelt alleen dat ene Windows onderdeel uit en weer aan.

Edit: Ik zie hem daar ook niet zo snel staan trouwens.

[ Voor 25% gewijzigd door ResuCigam op 01-12-2014 16:28 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
ResuCigam schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:25:
Dat zegt hij ook niet, hij schakelt alleen dat ene Windows onderdeel uit en weer aan.

Edit: Ik zie hem daar ook niet zo snel staan trouwens.
Hij geeft aan, als het dan niet werkt, fabrieksreset.

Er staat bij mij nergens iets als Desktop Experience of iets in die richting. Dan is het toch raar dat dan het enige alternatief zou zijn om een fabrieksreset te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10 18:37
Probeer het eens in veilige modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb dit in 't verleden op een MacBook gehad (draaide W8 ). Probleem werd veroorzaakt door een bug in de videodriver. Kijk dus eens of er driver updates beschikbaar zijn en installeer die.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
Web-Brielle schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:08:
Eeuh, ja dus. Het gaat om het maken van een schermopname, in dit geval met behulp van een programmatje waarmee zelf selecteert welk deel van het scherm je naar het klembord kopieert.

Maar Foxio, als het Knipprogramma niet werkt, dan kan je misschien ook een andere downloaden en gebruiken:

getgreenshot.org of http://www.hongkiat.com/b...ree-tools-and-techniques/

Daarmee moet je er vast wel uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 12:47
Mischien overstappen naar Gyazo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

paulr84 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:07:
[...]

Eeuh, ja dus. Het gaat om het maken van een schermopname, in dit geval met behulp van een programmatje waarmee zelf selecteert welk deel van het scherm je naar het klembord kopieert.
Wat men dacht dat je bedoelde met 'schermopname' was een video maken van wat je doet, dus screen recording, niet een screenshot maken van je gehele of gedeelte van je desktop.
Maar Foxio, als het Knipprogramma niet werkt, dan kan je misschien ook een andere downloaden en gebruiken:

getgreenshot.org of http://www.hongkiat.com/b...ree-tools-and-techniques/

Daarmee moet je er vast wel uitkomen.
Dat is een work-around, geen oplossing. Het probleem, standaard Windows knipprogramma, werkt dan nog steeds niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Hero of Time schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:46:

[...]

Dat is een work-around, geen oplossing. Het probleem, standaard Windows knipprogramma, werkt dan nog steeds niet.
Als het probleem is dat de gebruiker nu geen screenshots kan maken is dit wel degelijk een oplossing ;-)

Daarbij is imo een hele reinstall een vrij drastische maatregel voor zoiets en is een alternatief een mooie oplossing, danwel workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Het is helemaal geen probleem, ik heb de knop printscreen die werkt naar behoren. Het Knipprogramma is alleen erg handig zodat ik het niet meer zelfstandig in Paint hoef te gaan bijsnijden. Scheelt een extra handeling.

Ik heb SnippingTool.exe van mijn vaders' PC geprobeerd en dat werkte helaas ook niet. Drivers en Veilige modus zal ik morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Foxio schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:56:
[...]

Hij geeft aan, als het dan niet werkt, fabrieksreset.

Er staat bij mij nergens iets als Desktop Experience of iets in die richting. Dan is het toch raar dat dan het enige alternatief zou zijn om een fabrieksreset te moeten doen.
Desktop experience zit alleen als losse feature in de server edities van Windows (voornamelijk bedoeld voor terminal servers zodat je de look en feel van een desktop os hebt).
In de client versies van windows staat dit standaard aan en en is voorzover ik weet niet op een "supported" manier uit te schakelen (hoewel je met tools als DISM toch wel een heel eind zou moeten komen).
Pagina: 1