Sapphire Radeon R9 290 Tri-X + Cooler Master GX 550W (2011)

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views

• MacCollac
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Ben van plan deze kaart te halen: pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Is de volgende PSU daarbij voldoende: pricewatch: Cooler Master GX 550W

Opmerking: PSU is gekocht augustus 2011. :?

Verwijderd

Stroomverbruik 275W dus ja!

Verwijderd

Het vermogen is genoeg, maar ik weet niet hoe het zit met de kwaliteit van die voeding zit. Als je een Seasonic haalt weet je in elk geval dat je echt goed zit.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
De GX 550 is geen geweldige voeding, maar om dan meteen een andere te halen is misschien ook wat overdreven. Zo slecht is die GX niet dat die het opgegeven vermogen niet haalt, die is vooral redelijk lawaaiierig en dat heeft je de afgelopen 3 jaar blijkbaar niet gestoord. Er geldt 5 jaar garantie op die voeding en ik zou die gewoon uitdoen, echt goedkoop was die voeding niet destijds. Als die 5 jaar voorbij zijn, zou ik je wel aanraden een andere voeding te halen, dat is dus iets voor augustus 2016.

Maar dus de voeding kan 550W leveren, de videokaart trekt maximaal 275W (en geloof me dat die dat nooit gaat nodig hebben), dus die voldoet normaal gezien. Kijk ook wel even hoeveel je processor verbruikt, maar je moet al een FX-9590 hebben voordat het krap wordt.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
ik zou er niet direct ja op andtwoorden, het hangt samen met de rest van je systeem. als je een amd heethoofd hebt van 120watt dan zit je al op 390Watt, mobo erbij wat schijven en misschien nog een losse kaart.

als je een intel neemt/hebt met een tdp van ~75 en lager dan zou ik me niet zorgen maken.

wel zou ik als ik jou was een voeding nemen met silver of zelfs gold certificaat. dat scheelt toch weer in het stroom verbruik. en dus hitte.

• MacCollac
Beschik zelf over AMD II phenom x4 965 OC 3.8GHz.

Edit: klinkt misschien gek maar destijds 61,20 euro voor betaald voor de PSU :)

[ Voor 46% gewijzigd door MacCollac op 01-12-2014 16:31 ]

• MacCollac
Conclusie PSU voldoende?

Verwijderd

dezejongeman schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:14:
ik zou er niet direct ja op andtwoorden, het hangt samen met de rest van je systeem. als je een amd heethoofd hebt van 120watt dan zit je al op 390Watt, mobo erbij wat schijven en misschien nog een losse kaart.

als je een intel neemt/hebt met een tdp van ~75 en lager dan zou ik me niet zorgen maken.

wel zou ik als ik jou was een voeding nemen met silver of zelfs gold certificaat. dat scheelt toch weer in het stroom verbruik. en dus hitte.
ik had mijn antwoord niet verder toegelicht vanwege de zeer beknopte OP. Dus beknopte OP is ook een beknopt antwoord..... maar jou verdere toelicht klopt inderdaad. Voelde me alleen niet geroepen om het verder toe te lichten. ☺

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Gewoon proberen. Maandje geleden bij een vriend van me zo'n zelfde 290 Tri-X geïnstalleerd en heeft ook exact dezelfde CPU. Alleen heeft hij 'm niet geOC'ed.

Hij had toen een 530 Watt voeding van... een jaar of 7 oud. Die trok het ook nog wel. Het wisselt natuurlijk per voeding en wat je nog meer in je systeem hebt hangen (10 hardeschijven, 5 casefans, oid).
Ik zeg; gewoon proberen; doet ie t niet, dan haal je een nieuwe voeding.

www.ping-win.nl

• MacCollac
Rye schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:40:
Gewoon proberen. Maandje geleden bij een vriend van me zo'n zelfde 290 Tri-X geïnstalleerd en heeft ook exact dezelfde CPU. Alleen heeft hij 'm niet geOC'ed.

Hij had toen een 530 Watt voeding van... een jaar of 7 oud. Die trok het ook nog wel. Het wisselt natuurlijk per voeding en wat je nog meer in je systeem hebt hangen (10 hardeschijven, 5 casefans, oid).
Ik zeg; gewoon proberen; doet ie t niet, dan haal je een nieuwe voeding.
Heb echt puur alleen het noodzakelijke erin hangen.

Zelf zit ik nog te twijfelen bij de CPU. Had hij geen last van bottlenecks/frame drops? :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.