Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop aankoopadvies - kopen op Amazon.de

Pagina: 1
Acties:

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
Mijn huidige HP laptop heeft zijn beste tijd wel gehad, het opnieuw vervangen van onderdelen is niet echt de moeite meer waard. Nu ben ik op zoek naar een vervanging en heb niet al te zware eisen. Wel wil ik dat de laptop een beetje vlot opstart en werkt, maar deze zal met name gebruikt worden voor internetten, office programma's en af en toe een filmpje kijken en van eigen foto's en filmpjes een youtube filmpje maken.

Ik heb op Amazon.de eigenlijk al een voorselectie gemaakt, omdat daar nu wat interessante blitzangebote zijn. Ik realiseer me dat ik dan een Qwertz toetsenbord zal krijgen. Dit zou toch redelijk makkelijk qwerty te maken moeten zijn of onderschat ik dan e.e.a.?

De voorselectie:
* €399,- Lenovo Flex 15 39,6 cm (15,6 Zoll FHD LED) Convertible Notebook (Intel Core i3 4010U, 1,7 GHz, 4GB RAM, Hybrid 500GB (8GB) SSHD, Intel HD Graphics, Touchscreen, Win 8.1) schwarz/silber

* € 379,- Lenovo G50-70 39,6 cm (15,6 Zoll HD LED) Notebook (Intel Core i5 4210U, 2,7 GHz, 4GB RAM, Hybrid 500GB (8GB) SSHD, Radeon R5 M230 2 GB, DVD Brenner, Win 8.1) schwarz

* € 349,- Lenovo Flex 2-14D 35,6 cm (14 Zoll HD LED) Convertible Notebook (AMD A6-6310, 2,4 GHz, 4GB RAM, Hybrid 500GB (8GB) SSHD, Radeon R5 M230/2 GB, Touchscreen, Win 8.1) schwarz

De prijzen die ik weergeef zijn de aanbiedingsprijs, ik heb deze dus ook al aangekocht, maar kan nog annuleren.
Waar ik over twijfel:
* is FHD wel zo belangrijk op een 14" of 15.6" scherm, films kijk ik overwegend op de TV?
* De AMD processor is trager dan de I3 en zeker dan de I5, maar is dit voor mijn toepassingen uberhaupt wel een probleem?
* Heeft de extra videokaart bij onderstaande 2 systemen wel echt een meerwaarde?

De flex laptops hebben een wat hoger gadget gehalte met het kantelbare touchscreen scherm. De 14inch heeft een IPS paneel, de 15.6' is full hd. Daartegenover staat de G50 die een dvd brander heeft en een I5.
Ik worstel nogal met een keuze maken uit deze drie.

Wie o wie kan me hierin helpen :)

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral browsen, heel af en toe (2 keer per jaar max) een filmpje maken van eigen gemaakte foto's en video's.

Wat is je budget?
Max. 400,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop wordt alleen thuis gebruikt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt.